Guvernul nostru a avut o intalnire oficiala cu delegația economică din Japonia, cu Kotaro Nogami in frunte, director adjunct al cabinetului prim-ministrului Shinzo Abe pentru a stabili mai multe despre construcția Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni, proiect realizat inca din anul 2007, dar neaplicat pana acum, pana cand s-a vazut oportunitatea. Banca Japoniei pentru Cooperare Internațională a declarat oficila ca va finanta aceste lucrari.
Ministerul Transproturilor şi ministrul Dezvoltării, Paul Stănescu, au aratat delegaţiei japoneze cum arata proiectului Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni.
„Sperăm să putem avansa cât mai mult în cursul anului 2018. Aşteptăm cu mare interes punctul de vedere al Japan International Cooperation Agency asupra documentaţiei privind licitaţia, pentru a putea demara efectiv licitaţia în luna februarie şi a fi în măsură să semnăm contractele de execuţie în luna octombrie”, a declarat Stănescu.
Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională a declarat oficial ca va ajuta cu sume de bani constructia magistralei de metrou 1 Mai – Otopeni cu cam 330 milioane euro.
Conducerea Ministerului Transporturilor a spus inca de anul trecut că oficialii Comisiei Europeane au decis sa finanteze metroul spre aeroportul Otopeni. Linia de metrou între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între 1 Mai- Aeroportul Henri Coandă, reprezinta 14,2 km de linie şi 12 staţii de metrou, cheltuielile ajung in total pana la 1.39 miliarde euro.
Tot potrivit oficialilor Ministerului Transporturilor, metroul spre aeroport ar putea fi terminat 2020, cand vor fi organizate, în Capitala, 4 meciuri de la Campionatul European din 2020. E imposibil, insa, sa se termine inainte de 2020, dupa cum se si arata.
Recent Comments