GUVERNUL PARALEL ÎN STATUL PERPENDICULAR 🙂
Un candidat neobișnuit: vine din industria de consum
Recent, cu doar câțiva ani în urmă, una dintre cele mai importante publicații economice din România găsea de cuviință să facă un GUVERN PARALEL. Ca o instituție posibilă/potențială, alternativă la guvernare. Am deschis ziarul la PAGINILE REGALE și, surpriză. În centrul paginilor am găsit poza lui Tudor Furir. Era, cred, prin 2012, aproximativ, dar propunerea mi-a părut tentantă. La nici cincizeci de ani, pe atunci, omul deborda de energie și, se părea, putea fi – oricând – o soluție viabilă. Și acum mi se pare tot de actualitate.
De obicei, premierii se aleg dintre oamenii gomoși. Ăia cu morgă. Din finanțe-bănci, contabili cu mânecuțe (nicidecum cu mâneci suflecate!). Sau, și mai des, politicieni opulenți, extravaganți, manechine (și chiar manechine rămân tot mandatul, dacă nu cumva marionete sau stane de piatră!).
O altă categorie din cea a oamenilor cu vorbe goale, din școala politicienilor de Teleorman (în traducere, literal, pădurea nebună!), care s-au afirmat tocmai nefăcând nimic toată viața, sau sugând la țâța veștii vreunui alt tătic, mai iscusit.
Toate aceste categorii le vedem defilând în politica românească. Avem, la banca națională, un patriarh venerabil, iar la patriarhie un finanțist veritabil: c-așa-i în România.
De ce nu am avea, totuși, un om și din INDUSTRIA CONSUMULUI? Tot reguli ale economiei de piață de aplică și acolo, succesul e la fel de greu de obținut ca în orice altă ramură.
Dar cine este Tudor Furir?
Am alăturat, într-o casetă, un fragment din potențialul CV, tocmai ca să puteți judeca fiecare.
Iată un CURRICULUM VITAE, scris chiar de mâna lui:
TUDOR FURIR
Obiectiv
Dezvoltarea unei cariere profesionale intr-o companie solida si dinamica. Acumularea unei experiente relevante si prin aceasta dezvoltarea abilitatilor personale si profesionale.
Calificari profesionale
Taylor & Davidson Ltd. – Vinzari profesioniste
Curran Consulting Group – COBRA – Sistem de management integrat
Globalteam International Consultants – GLOBALSCORE – Principiile mercantizarii
United Notions – Saptamina multiculturala
European Availability Team – Managementul retelelor de magazine internationale
– Managementul categoriei
– Coaching pentru manageri
Scottwork – Abilitati de negociere
HPS Presentation Services Ltd – Prezentari de business
BTT – Comunicare si abilitati de prezentare
– Abilitati de influentaresinegociere
ManagementCenterEurope – Marketing strategic
Insead – Leadershipul in inovatie
Votive Leadership – Leadership
Educatie
The OpenUniversityBusinessSchool
Milton Keynes, UK
MBA 2005 – 2008
InstitutulPolitehnic 1981 – 1987
Cluj – Napoca, Romania
Diploma de inginerelectrotehnic.
LiceulDecebal 1976 – 1980
Deva, Romania
Diploma de absolvire
Experientaprofesionala
Pernod Ricard Romania Iulie 2006 pina in prezent
Bucuresti, Romania
Director General, subordonat direct catreDirectorul General al Pernod Ricard Europa Centrala. Responsabil pentru managementul operatiunilor companiei Pernod Ricard in Romania si in Republica Moldova (32 angajati). Responsabil pentru elaborarea si implementarea strategiei grupului in piata din Romania si pentru dezvoltarea companiei in linie cu strategia agreata.
Am reusit, in 2006, o integrare de succes a companiilor Allied Domecq si Pernod Ricard. Cifra de afaceri a noii companii a crescut de la 5 milione de Euro la 30 milioane de Euro in 3 ani.
Am integrat Absolut vodka in portofoliul Pernod Ricard, reusind sa depasesc principalul competitor ( Finlandia Vodka) in canalul retail in 6 luni, devenind in acelasi timp un puternic numar 2 in canalul Horeca.
Am livrat cea mai mare crestere procentuala din Europa pentru pentru brandurile Ballantine’s Finest si Chivas Regal in 2008.
Pernod Ricard Romania este astazi liderul incontestabil in categoria bauturilor alcoolice internationale, cu branduri relevante in toate categoriile importante.
Am reusit sa creez si sa dezvolt o echipa de profesionisti, perceputa de catre clienti ca cea mai buna din industrie.
Allied Domecq Spirits and Wines Romania Mai 2002 – Iulie 2006
Bucharest, Romania
Director General, subordonat direct catreDirecturul General al regiunii Europa Centrala. Responsabil pentru managementul operatiunilor pe piata din Romania (25 angajati). Responsabil pentru dezvoltarea si implementarea strategiilor de business petermenscurt, mediusi lung. Responsabil pentru coordonarea si alocarea resurselor necesare pentru atingerea obiectivelor de business.
Am reusit sa transform un business relativ constant intr-unul cu o rata de crestere rapida. Am reorganizat structura si costurile aferente organizatiei (15% reducere de costuri), mentinind in acelasi timp un nivel de motivare ridicat al echipei.
Am fost pionierul dezvoltarii categoriei “ Value For Money” si am reusit ca in decurs de doi ani sa dezvolt acest segment pina la 21% din totalul volumelor vindute.
Am consolidatpozitia de lider pentru brandurile din categoria whisky si vodka si am fost recunoscuti ca lideri incontestabili ai industriei de bauturi alcoolice internationale cu o cota de piata de 59% in anul 2005.
Master Foods Romania (Divizie a Mars Inc.) Mai 1998 – Aprilie 2002
Bucuresti, Romania
Director National de Vinzari, raportind direct Directorului Regional pentru zona Balcani. Responsabil pentru operatiunile de vinzari din Romania, conducind o echipa de11 Directori Regionali. Responsabil pentru dezvoltarea strategiei de vinzari si a implementarii acesteia in piata. Responsabil pentru evaluarea performantelor partenerilor de distributie, negocierea conditiilor comerciale, precum si pentru dezvoltarea retelei de distributie nationale. Responsabil pentru dezvoltarea personala a echipei de vinzari, precum si pentru evaluarea performantei membrilor acesteia.
Am construit echipa de vinzari a Master Foods in Romania ( 11 Directori Regionali si 60 de agenti de vinzare). Am dezvoltat categoria “hrana pentru animale de companie” si am reusit sa fac din aceasta una dintre categoriile cele mai dinamice din piata de FMCG. Volumul de vinzari in 2001 a fost de trei ori mai mare decit in 1999, inregistrindu-se vinzari anuale de aproximativ 15 milioane de Euro.
Am lansat gama de bomboane gumate Starburst si in 2 ani am obtinut o distributie ponderata de 33% in Bucuresti si 88% in suer/hypermarketuri. Starburst a devenitastfelbrandul de import numarul 1 in categorie.
In 2002, Master Foods era o afacere solida, lider de piata in categoria hrana pentru animale de companie, un jucator important in categoria ciocolata si dulciuri, avind o echipa de vinzatori profesionisti si motivati.
Coca – Cola Krasnoyarsk Mai 1996 – Aprilie 1998
Krasnoyarsk, Rusia
Director General de Vinzari, raportind direct Directorului General. Responsabil pentru crearea si dezvoltarea departamentului de vinzari si distributie in regiunea Krasnoyarsk. Alte responsabilitati: Recrutare personal de vinzari si distributie, Training de vinzari, Managementul forecastului de vinzari si coordonarea cu departamentul de productie.
Am condusdezvoltarea/implantarea Coca Cola in regiunea Krasnoyarsk, ajungind ca dupa mai putin de doi ani sa fim compania nr1 in FMCG din regiune, cu vinzari de 35 milioane USD.
Am devenit lideri in categoria bauturi carbogazoase intr-o piata dominata istoric de Pepsi Cola.
In 1999 volumele Coca Cola erau 2.6 la 1 vs. Pepsi Cola. Am construit si dezvoltat un sistem de 5 centre regionale de distributie directa cu o farta de vinzari de 160 de oameni. 67L consum anual percapita era la acea vreme unul dintre cele mai mari din Rusia.
Coca – Cola Bottlers Timis Dec. 1995 – Mai 1996
Timisoara, Romania
Director Regional de Vinzari, raportind direct Directorului General. Responsabil pentru operatiunile de vinzari si logistica in zona Hunedoara, Alba. Am coordonat o echipa de 6 agenti de vinzare, precum si operatiunile de depozit (16 oameni). Obiectivele principale au fost atingerea obiectivelor de vinzari si distributie prin dezvoltarea unei relatii de afaceri cu distribuitorii autorizati.
Principala realizare a fost acea ca am reusit sa cresc rapid cota de piata pentru Coca Cola, ceea ce coroborat cu un management foarte bun al costurilor, a facut din regiunea mea sa fie una dintre cele mai profitabile din Romania.
Coca – Cola Bottlers Bihor / Timis Oct. 1994 – Dec 1995
Deva, Romania
Director Zonal de Vinzari, Responsabil pentru deschiderea centrului de ditributie Coca Cola din Deva, incepind de la identificarea unui depozit si pina la managementul de zi cu zi al operatiunior.
Principala realizare a fost aceea ca am reusit sa deschid centrul de distributie in timp si cu costuri mai mici decit cele bugetate, am identificat noi parteneri de distributie, ceea ce a condus la o crestre rapida a vânzarilor in regiune.
Coca – Cola Bottlers Bihor Mai 1994 – Oct 1994
Deva, Romania
Agent de dezvoltare a pietei, responsabil pentru dezvoltarea relatiei cu distribuitorii, gasirea de clienti noi, plasarea de materiale publicitare, identificarea si exploatarea oportunitatilor din piata.
Principala realizare a fost cresterea numarului de clienti, ceeace a condus la o crestere a vânzarilor. O alta realizare a fost dezvoltarea unei relatii foarte bune cu clientii cheie. O consecinta directa a acestor rezultate a fost decizia de deschidere a unui centru de distributie la Deva.
Rom Telecom R.A. Iunie 1990 – Mai 1994
Hateg, Romania
Sef Centrala Telefonica, Responsabil pentru operatiunile de intretinere a centralelor telefonice din regiunea Hateg.
I.P.E.G. Hunedoara Oct 1987 – Iunie 1990
Deva, Romania
Inginer Electromecanic, Responsabil cu intretinerea echipamentelor intr-o zona miniera (mina Livezi)
Limbi straine
Engleza – Fluent
Rusa – Mediu
ItalianasiFranceza – cunostinte de baza
Ar trebui, poate, să mai adăugăm, și la HOBBY-uri, lecturile (un viciu solitar mai rar, care nu scapă nepedepsit!:), variate, de la SF (fan, pare-se, NEMIRA!) la THRILLER și HORROR – și SPORTUL, cu mare accent/înclinație spre TENISUL DE CÂMP.
Consumul oficial de băuturi spirtoase a crescut în ultimii trei ani
În ultimii ani, trei sau patru, consumul de băuturi a înregistrat un parcurs ascendent. Vestea ar putea fi îmbucurătoare, dacă ar fi luată în afara contextului.
Dar una dintre problemele cele mai importante ale pieței în România este lipsa unui brand de băuturi spirtoase cu tradiţie. Cu suficientă tradiție, am adăuga noi, la spusele de acum vreo câțiva ani ale lui Tudor Furir, care au rămas memorabile.
Fiindcă nici nu au apărut, între timp.
mai mult ţin departe companii internaţionale precum Pernod Ricard, cu afaceri de câteva miliarde de euro, de investiţii în România, consideră Tudor Furir, managerul de la Pernod Ricard România.
În România nu ai ce să cumperi, afirma el. Dacă vrei să cumperi ceva ca investitor în această industrie – își continua el raționamentul, atunci cumperi un brand care înseamnă ceva pentru populaţia acelei ţări, cu tradiţie.
Și era capabil să furnizeze un exemplu: țuica. El priveațuica românească ilustrând un exemplu elocvent al neputinţei guvernelor care s-au succedat în ultimii ani.
Din ţuică – spunea el – se poate face un brand, însă nu avem niciun fel de strategie. Și această părere chiar merită luată în cosiderație, deoarece acela care a emis-o are experiență – și cel care conduce unul dintre cei mai mari importatori de băuturi spirtoase, cu afaceri de peste 26 mil. euro.
Tudor Furir are în palmares și o copleșitoare experienţă de peste cincisprezece ani în industria dificilă a băuturilor spirtoase, unde nu este deloc ușor să te menții în șea o asemenea perioadă îndelungată. Numai la conducerea Pernod Ricard România a strâns niște (mai mulți) ani bătuți pe muchie, după ce,înainte, a fost country manager al Allied Domecq, a cărei companie-mamă din Marea Britanie a fost cumpărată în 2005 de către grupul francez/multinațional Pernod.
POSIBIL STUDIU DE CAZ: PALINCA ÎNREGISTRATĂ DE VECNII DIN UNGARIA
Managerul ne-a oferit, spre pildă, cazul vecinilor unguri care au înregistrat marca de palincă şi au transformat-o în produs naţional.
Da, sigur, palinca ar putea forma profilul unui studiu de caz.
Însă, nu doar lipsa unui brand puternic face ca investitorii din această industrie să nu vină să cumpere o fabrică aici, ci şi piaţa tot mai comprimată. De la peste 100 de producători locali în 2008, în industrie – în anul 2014 – au mai rămas mai puţin de 20.
Cu câtva timp în urmă, Tudor Furir spunea:
Industria din România este distrusă încet-încet. (…) Eu nu cred că în industria asta va investi vreun jucător mare în România. Dacă vorbim de zona local premium, ea ar putea fi interesantă pentru companiile mari, dar aceasta a fost, mulți ani (ne referin, în special, la anii crizei acute) într-o stare de cădere/ într-un declin pronunțat.
MIHAIL GĂLĂȚANU
Despre PERNOD-RICARD:
Pernod Ricard
- O (foarte) scurtă prezentare –
La origini, Pernod Ricard este o companie franceză de băuturi alcoolice, care avea, în 2006, o cifră de afaceri de peste 6 miliarde € și peste 17.600 de angajați. Este al doilea mare producător de băuturi alcoolice din lume. Acum, este mai degrabă, prin prestanță influență, o companie care poate fi considerată multinațională sau, mai bine (cum doriți) transnațională.
Sediu: Paris, Franța
Director executiv: Alexandre Ricard (11 feb. 2015–)
Cotație: RI (EPA) 136,30 EUR +2,
Filiale: Ricard, Irish Distillers, G.H. Mumm, Corby Spirit and Wine, MAI MULTE
Fondatori: Ricard, Pernod
Recent Comments