Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec

imperial christmas gala a v-a, 22 decembrie 2024, ateneul român
Cea mai frumoasă muzică scrisă vreodată de Johann Strauss II, în interpretarea inegalabilă a Schoenbrunn Palace Orchestra Vienna, întâmpină magica Sărbătoare a Crăciunului! Bucuresti, 02 decembrie, 2024 – La cererea publicului, o nouă reprezentaţie a faimoasei SCHOENBRUNN PALACE ORCHESTRA VIENNA, sub egida IMPERIAL CHRISTMAS GALA, Editia a-V-a, tot pe data de 22 ...
Citește mai mult
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
Read More
Invitatie-TalentA corteva

CRAMA DE PIATRA - ALDAVIN SI BOIAN

crama de piatra
bere, un pericol, organizația mondială a sănătății (oms)
BEREA. Un lichid auriu, un adevărat balsam în zilele de arșiță. Binecuvântare adevărată pentru cei care îndură canicula. Dar și pentru cei care stau la soare. Se prăjesc la piscine sau la malul mării. Curge, uneori, în valuri – și este, de obicei, fără număr – sau măcar așa ne ...
Read More
EUROPA TRAVEL
corteva
comori turistice, toscana, bucurești
Toamna la Crama Știrbey este un adevărat spectacol de culoare și liniște, unde peisajele de vis amintesc de Toscana și se îmbină cu tradiția viticolă românească. La doar câteva ore de București, în inima regiunii Drăgășani, Crama Știrbey vă așteaptă să descoperiți farmecul naturii în tonuri de arămiu, sub cerul ...
Read More

Piața de băuturi spirtoase din România a crescut în utlimii ani

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

A DOUA PARTE A ARTICOLULUI DE AICI

Ar trebui, poate, să mai adăugăm, și la HOBBY-uri, lecturile (un viciu solitar mai rar, care nu scapă nepedepsit!:), variate, de la SF (fan, pare-se, NEMIRA!) la THRILLER și HORROR – și SPORTUL, cu mare accent/înclinație spre TENISUL DE CÂMP.

Consumul oficial de băuturi spirtoase a crescut în ultimii trei ani

În ultimii ani, trei sau patru, consumul de băuturi a înregistrat un parcurs ascendent. Vestea ar putea fi îmbucurătoare, dacă ar fi luată în afara contextului.

Dar una dintre problemele cele mai importante ale pieței în România este lipsa unui brand de băuturi spirtoase cu tra­di­ţie. Cu suficientă tradiție, am adăuga noi, la spusele de acum vreo câțiva ani ale lui Tudor Furir, care au rămas memorabile.

Fiindcă nici nu au apărut, între timp.

mai mult ţin departe companii interna­ţio­nale precum Pernod Ricard, cu afaceri de câteva miliarde de euro, de investiţii în Ro­mâ­nia, consideră Tudor Furir, managerul de la Pernod Ricard România.

În România nu ai ce să cumperi, afirma el. Dacă vrei să cumperi ceva ca investitor în această in­dustrie – își continua el raționamentul, atunci cumperi un brand care înseamnă ceva pentru populaţia acelei ţări, cu tra­diţie.

Și era capabil să furnizeze un exemplu: țuica. El priveațuica românească ilustrând un exemplu elocvent al nepu­tinţei guvernelor care s-au succedat în ultimii ani.

Din ţuică – spunea el – se poate face un brand, însă nu avem niciun fel de stra­tegie. Și această părere chiar merită luată în cosiderație, deoarece acela care a emis-o are experiență – și cel care conduce unul dintre cei mai mari impor­ta­tori de băuturi spirtoase, cu afaceri de peste 26 mil. euro.

Tudor Furir are în palmares și o copleșitoare experienţă de peste cincisprezece ani în in­dustria dificilă a băuturilor spirtoase, unde nu este deloc ușor să te menții în șea o asemenea perioadă îndelungată. Numai la conducerea Pernod Ricard Ro­mânia a strâns niște (mai mulți) ani bătuți pe muchie, după ce,înainte, a fost country manager al Allied Do­mecq, a cărei companie-mamă din Marea Bri­tanie a fost cumpărată în 2005 de către grupul francez/multinațional Pernod.

POSIBIL STUDIU DE CAZ: PALINCA ÎNREGISTRATĂ DE VECNII DIN UNGARIA

Managerul ne-a oferit, spre pildă, cazul vecinilor unguri care au înregistrat marca de palincă şi au transformat-o în produs naţional.

Da, sigur, palinca ar putea forma profilul unui studiu de caz.

Însă, nu doar lipsa unui brand puternic face ca investitorii din această industrie să nu vină să cumpere o fabrică aici, ci şi piaţa tot mai comprimată. De la peste 100 de producători locali în 2008, în industrie – în anul 2014 – au mai rămas mai puţin de 20.

Cu câtva timp în urmă, Tudor Furir spunea:

Industria din România este distrusă încet-încet. (…) Eu nu cred că în industria asta va in­ves­ti vreun jucător mare în Ro­mâ­nia. Dacă vorbim de zona local premium, ea ar putea fi interesantă pentru com­pa­niile mari, dar aceasta a fost, mulți ani (ne referin, în special, la anii crizei acute) într-o stare de cădere/ într-un declin pronunțat.

MIHAIL GĂLĂȚANU

Despre PERNOD-RICARD:
Pernod Ricard

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation