BusinessMark a organizat evenimentul CSR Overview, in care este vorba despre: sustenabilitatea parte din fundația strategică a companiilor din România? Suntem pregătiți pentru raportarea activității non-financiare? Cum abordăm obligativitatea publicării acestor informații? Sunt câteva dintre întrebările la care s-a găsit răspuns în cadrul evenimentului.
Speakerii primei sesiuni de discuții au fost: ALEXANDRA LAZĂR, Director, Direcția Legislație și Reglementări Contabile, Ministerul Finanțelor Publice, ALINA CRISTEA, Manager Dezvoltare Durabilă, Holcim România, SIMONA FÎRTAT, Corporate Communication and Public Affairs Manager, L’Oreal România, LOREDANA MODORAN, Resource Development & Communications Director, Habitat for Humanity România, ANA MARESESCU, Events & Training Manager, F64 și CRISTINA BĂLAN, Managing Partner, CSR BootIQ.
ALEXANDRA LAZĂR, Director, Direcția Legislație și Reglementări Contabile, Ministerul Finanțelor Publice, a vorbit despre Directiva 2014/95/UE.
”Directiva 2014/95/UE nu este un subiect rupt de cadrul legislativ comunitar. Aria de aplicabilitate a acestei Directive a fost corelată cu ceea ce exista deja în legislația națională. Aria de aplicabilitate a Declarației nefinanciare se referă la întreprinderile mari care sunt entități de interes public și care la data bilanțului depășesc un număr mediu de 500 de angajați în cadrul exercițiului financiar. Nu este exclus ca această Directivă să se extindă și asupra altor entități, dar până atunci numai acest tip de întreprinderi este vizat”, a declarat ALEXANDRA LAZĂR.
Raportarea va fi obligatorie în 2018 pentru activitatea din 2017.
ALINA CRISTEA, Manager Dezvoltare Durabilă, Holcim România, a vorbit în deschiderea prezentării sale despre fuziunea dintre Lafarge și Holcim și despre investițiile facute de companie din 1996 până în prezent.
”Strategia grupului până în 2030 se va concentra pe patru piloni: climat economie circulară, apă și natură, oameni și comunități. Scopul nostru este să reducem emisiile de CO2 cu 40% până în 2030. Acesta este un obiectiv foarte provocator având în vedere că producem ciment. În ceea ce privește economia circulară dorim să utilizăm economia locală, să reciclăm și să reintegrăm deșeurile în ciclul economic. Vrem să utilizăm cu 30% mai puțină apă în producție. Dispunem de apă în România, dar asta nu înseamnă că trebuie să o irosim. Avem și scopul de a produce soluții și produse adaptate nevoilor consumatorilor”, a precizat ALINA CRISTEA.
ALINA CRISTEA a punctat faptul că principalele proiecte de CSR ale companiei se axează pe educație, sănătate, mediu și infrastructură.
ANA MARESESCU, Events & Training Manager F64, a descris proiectul ”Prima casă pentru căței”, proiect cu un impact pozitiv major în imaginea companiei.
”Cum abordezi și integrezi corect o campanie de CSR? Trebuie să ne folosim foarte inteligent de un PR bine facut pentru că ne poate ajuta să promovăm campania gratuit. Apoi contează mult tonul vocii. În general în campaniile de CSR subiectul de la care se pleacă este unul foarte trist și de cele mai multe ori oamenii tind să treacă mai departe pentru că pur și simplu nu se mai pot încărca emoțional. De aceea, am încercat ca în ”Prima casă pentru căței” să folosim un ton glumeț pentru a face oamenii să urmărească toată povestea. Am înregistrat în social media share-uri cu 300% mai mari și cu 700% mai mulți oameni care au auzit despre noi”, a declarat ANA MARESESCU.
CRISTINA BĂLAN, Managing Partner, CSR BootIQ, GRI PARTNER, a vorbit despre provocarea de a avea un business să fie profitabil și de a contribui simultan cu soluții de sustenabilitate, dar și despre principalele provocări în ceea ce privește protejarea mediului.
”Companiile se confruntă cu provocarea de a avea un business profitabil și de a contribui simultan cu soluții de sustenabilitate în ceea ce privește protejarea mediului. Asta pentru că, iată, prognozele meteo nu se pot face pe mai mult de cateva zile din cauza efectelor climatice. O cauză este, desigur, faptul că temperatura globului devine din ce în ce mai ridicată. Acesta este unul dintre domeniile de inters pentru GRI. Un al doilea subiect important este legat de drepturile omului; cu cât corporațiile sunt mai mari și în mai multe țări, cu atât este mai greu pentru acestea să se asigure că drepturile omului sunt respectate”, a declarat CRISTINA BĂLAN.
Potrivit acesteia, standardul GRI este pentru raportarea de sustenibilitate, nu pentru CSR. GRI acoperă trei domenii: economic, social și mediu.
Cea de-a doua sesiune i-a avut ca invitați pe: RUXANDRA PIROJOC, Head of Communications Romania & Bulgaria, Bayer, OANA CIOBANU, HR & CSR Manager, UP România, IOANA TETELEA, Managing Partner, Invisible Nature, CLAUDIA POROJAN, PR Manager, KFC România și DAN BĂRBULESCU, Director, Asociația Parcul Natural Văcărești.
Dintre care:
RUXANDRA PIROJOC, Head of Communications Romania & Bulgaria, Bayer, a vorbit despre domeniile strategice de CSR ale companiei în România.
”Educația este foarte importantă pentru Bayer, mai ales că avem cea mai mare rată a analfabetismului funcțional din UE, avem o rată a abandonului școlar de 25% înainte de vârsta de 14 ani. Avem un proiect Laboratorul de Știință Bayer și consider că sunt foarte importanți partenerii strategici. Am ales astfel presa pentru a comunica, așa cum trebuie, proiectul, Ministerul Educației care a inclus proiectul sub umbrela Școala Altfel, Inspectoratul Școlar București care ne-a ajutat să livrăm mesajul către toți profesorii și elevii. Un partener foarte important a fost și Societatea Studenților la Medicină din București. Parteneriatele noastre nu au o bază financiară ci se bazează pe faptul că fiecare dintre noi dă tot ce poate pentru ca proiectul să iasă bine”, a explicat RUXANDRA PIROJOC.
CLAUDIA POROJAN, PR Manager, KFC România, susține că CSR este parte a creștereii strategice a sustenabilității companiei.
”Principalele domenii pe care ne concentrăm în ceea ce privește abordarea sustenabilă sunt: mâncarea noastră, oamenii, comunitatea și mediul. Mâncarea trebuie să fie delicioasă dar și sigură din punct de vedere alimentar. De aceea trebuie să avem o varietate a meniului, transparența ingredientelor și să avem în vedere îmbunătățirea produselor. În ceea ce privește personalul credem că fiecare angajat este o persoana care poate face cu adevărat diferența”, a declarat
Un eveniment BusinessMark organizat cu sprijinul: CCIFER.
Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate de B2B, oferind clientilor sai modele de dezvoltare complexe, conectandu- i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.
Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations oferite, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare.
Alte articole pe aceeasi tema:
http://www.drinkfood.ro/2016/12/10/locui-noi-de-vizitat-in-tara-zona-dragasanilor/
Recent Comments