Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec VinVest

Corteva Agriscience, Dadelos Agrosolutions, Comercializarea Globala, Biostimulatorilor
Într-un an dificil, cu secetă pedologică severă, producțiile de floarea-soarelui la nivel național nu au fost cele scontate de fermieri la începutul campaniei de semănat. Cu toate acestea, compania Corteva Agriscience, prin hibrizii Pioneer®, a contribuit la ridicarea productivității pe hectar și a lansat campania Fermieri campioni la floarea-soarelui. Acest ...
Citește mai mult
Noutati-CARTI Festivalul Vin La Munte din Brasov - Cele mai bune vinuri din Romania.
Admitere 2021 - 2022 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Admitere 2021 - 2022 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
Read More
Invitatie-TalentA corteva
Berea este consumata in toate lumea, atat de barbati, cat si de femei, iar studiile realizate in ultima perioada, atat de centre internationale/natioanle, cat si de Centrul (nostru) de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, au aratat ca un consum moderat de bere, de maximum 2 pahare pe zi pentru ...
Read More
MALTA TRAVEL
la sud de europa, malta, insula de miere
Malta: INSULA DE MIERE Malta. O INSULĂ DE MIERE. Ia, hai, faceți un efort și imaginați-vă: CUM ar arăta o INSULĂ DE MIERE? Nu. Nu (ca) un BORCAN. Nu o chesea. Ci un ARHIPELAG. Malta. Cinci insule. Sau, măcar, o insulă. Meliferăm Că de aia se și cheamă MELITHA. O ...
Read More

TOP ICE CREAM/ÎNGHEȚATĂ

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

Ttrendul ultimilor trei ani

  1. UNILEVER
  2. BETTY ICE
  3. NESTLE
  4. ALPIN/FOOD UNION
  5. TOP GEL
  6. MACROMEX
  7. KUBO ICE CREAM

MAI ÎNTÂI, O STRUCTURĂ DE PIAȚĂ

Observații asupra pieței:

  1. Nici un competitor nu deține peste 20-25% din piață, așadar piața se prezintă relativ fragmentată. Nimeni nu domină copios piața, astfel încât structura pieței să fie, deocamdată, dependentă de evoluția sa.
  2. Unilever, producătorul local Betty Ice şi cei de la Nestlé sunt trei companii care dețin jumă­tate din piaţa în valoare de peste 150 (o sută cincizeci) de milioane de euro a înghe­ţatei, după calculele noastre.
  3. Unilever, posesor al bran­durilor Napoca şi Algida, este lide­rul de pieţă la înghețată, cu o cotă ce ajunge la 20%, mai cu seamă în sezonul estival, când arșița coboară peste țara noastră.
  4. Putem spune că, în România, piaţa de în­gheţată este meteodependentă, consu­mul crescând simţitor în timpul verii. În ţările nordice consumul de astfel de produse este relativ constant pe tot parcursul anului.
  5. Un român consumă anual în medie 20 de cornete de îngheţată, potrivit ultimelor date. Prin comparaţie, un locuitor al peninsulei scandinave con­sumă de patru ori mai mult.
  6. Pe locul doi în piaţa românească de îngheţată se află Betty Ice, cu o cotă de piaţă de circa 15%, potrivit calculelor efectuate, pe baza unor date publice aferente anului trecut. În vârful sezonului, busi­nessul fondat de Vasile Armenean are aproa­pe 1.000 de angajaţi în fabrică şi în cele peste 100 de chioş­curi şi maga­zine cu în­gheţată din toată ţara.
  7. Pe ringul (era cât pe-aci să spunem de gheață, dar nu ar fi adevărat: pentru că el se înfierbântă!) celor mai mari jucători de pe piaţa de în­ghe­ţată se află și Nestlé. Brandurile lor principale sunt: Joe, Best sau Top Gun. Ele înghit cam 12-13% din piaţă.
  8. Pe poziţiile următoare se află com­pa­nii româneşti precum Alpin57 Lux (de­ţi­nută, până la fuziune – adică aproximativ în august 2016, doar de antre­prenorul Ion Istrate), Top Gel ( la care proprietar era domnul Petre Popa), Macromex ( la care figurează domnul Dan Minulescu) şi Ku­bo Ice Cream ( la care figurează triada/triumviratul a trei antreprenori locali), fiecare cu cote de piaţă de ordinul de mărime: 5-7%.

COVER/COMENTARII

Ultima tranzacție locală în domeniu a avut loc în 2009, când gigantul mondial (anglo – olandez) Unilever a intrat pe piața românească de profil cu achiziția producătorului de înghețată Napoca de la Napolact și Friesland, valoarea tranzacției nefiind făcută publică.

Algida, divizia de profil a Unilever, a crescut și a ajuns în poziția de lider de piață, potrivit datelor Nielsen și Euromonitor pentru 2014.

O SUCCINTĂ ANALIZĂ DE PIAȚĂ
Alpin 57 Lux a luat ființă, deci, în orașul Sebeș, din județul Alba. Ei au obținut anul trecut un profit net de 1,2 milioane euro, în contextul general în care dețin o cifră de afaceri de 15,7 milioane euro . Ei mai au și un personal mediu format din 468 de angajați.

În acest moment, trendul de piață este spre reconsiderarea înghețatei (și tuturor produselor de acest tip) către DESERTURI/PIAȚA DE DULCIURI ÎN GENERAL, unde ar fi loc de creșteri însemnate.

Pe ansamblu, de acum înainte va trebui să vorbim și despre alte piețe conexe, pe care unii producători din piața de înghețată vor căuta să expandeze. În primul rând, piața ALIMENTELOR CONGELATE, care se deschide, treptat, tot mai mult, ca o nișă aproape nevisată/sau, dimpotrivă, îndelung visată. În special, produse de PATISERIE și PANIFICAȚIE.

În al doilea rând, cum spuneam și mai înainte, intră în discuție PIAȚA DULCIURILOR pe ansamblu.

PIAȚA ALIMENTELOR CONGELATE (LES SURGELEES) a ajuns deja la maturitate în Occident încă de acum 20 de ani (Franța, Germania etc), spre deosebire de noi. Principala temere care să în spatele (de fapt, în fața) evoluției pieței este teama că ar fi, cumva, nesănătoase. Dar, pe măsură ce ea se va elimina și încrederea oamenilor (în special, a gospodinelor) va crește, este de așteptat ca piața să expandeze.

Pe de altă parte, PIAȚA DULCIURILOR ține – în cazul permanentizării înghețatei pe toată durata anului, în special iarna/primăvara/toamna – de MODELAREA OBICEIURILOR DE CONSUM. Ar trebui făcută mai bine și mai mult promovarea dulciurilor provenite din înghețată/sau cu înghețată pe tot parcursul anului  – și ca DESERT PERPETUU.

Un caz fericit de desert mai bine integrat ar fi PROFITEROLUL.

Echipa de STUDII DE PIAȚĂ RABBIT MEDIA

Reprofilarea pe piață:

(PIEȚE CONEXE: PIAȚA DULCIURILOR/PRĂJITURILOR, PIAȚA MÂNCĂRII CONGELATE)

  • Foietaj
  • Patiserie
  • Minipateuri ambalate
  • Profiterol
  • Minipateuri și minirulouri vrac
  • Dulciuri
  • Croisante
  • Înghețată + ciocolată
  • Chifle kaiser
  • Chifle graham

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation