CRAMA DEALU BUJORULUI: PAEONIA ROMANICA
Un prilej excelent de AGROTURISM este vinul cel bun, cel autentic
Pentru cei care nu știu ce înseamnă PAEONIA ROMANICA, ei bine: este vorba despre o denumire științifică. În latinește. Și încă un pont, decisiv, în ghicire. Este vorba despre o floare. Și, de ziua acestei flori, se face serbare mare, în județul Galați (zisă plasa Covurluiului). Nu v-ați dumirit de cimilitură? Este vorba despre BUJORUL ROMÂNESC. Sărbătoarea Dealurilor Bujorului. Sărbătoarea fundamentală a Târgului Bujor. Și a stațiunii de cercetare de acolo. Și a cramei, desigur, cea care fabrică binecunoscutele vinuri de la Bujoru, cum li se și zice, mai pe popular.
O floare mirabilă. Miraculoasă. Care dă numele unor vinuri la fel de mirabile, să ne gândim numai la soiul Băbească, Fetească ori – de ce nu? – Șarbă.
Căci vinurile, să nu uităm, sunt și o minunată ocazie de turism (în primul rând!).
O floare care miroase mirobolant, da, dar și vinurile au un nas pe măsură, cele de Bujoru – să ne gândim numai la FETEASCA NEAGRĂ.
TOTUL PENTRU FRONTUL REBRANDUIRII, IMPERATIV AL MOMENTULUI
Însă cel mai important eveniment care a avut loc anul trecut la Stațiunea de Cercetare și Dezvoltare Viti-Vinicolă Bujoru a fost REBRANDUIREA.
Mai bine zis, acțiunea de rebranduire, pentru că a început în urmă cu aproape un an și continuă, într-un fel, și astăzi.
Este, cum s-ar zice, un lucru en train de se faire.
Autorul inițiativei – și, deci, artizanul acesteia – este doamna director Alina Donici. Întâmplarea este pe timpul mandatului său – și este cea mai însemnată bătălie pe care a purtat-o și o poartă. Bătălia cu piața, adică, pentru că de asta are nevoie, necondiționat, Bujorul. Și de o promovare chiar copleșitoare, pentru că – fără de ea – (aproape) degeaba ai Băbească, Șarbă, Fetească Neagră. Publicul-țintă trebuie persuadat să le cumpere.
NOU BRAND LANSAT SE INTITULEAZĂ CRAMA DEALU BUJORULUI
Noul brand s-a lansat pe piață, încă de la începutul verii trecute, în domeniul vinurilor: se intitulează CRAMA DEALU BUJORULUI. Lansarea tânărului vlăstar al vinurilor a avut loc la o locație cu pretenții:CLUBUL DIPLOMATIC, în București, iarlume selectă a fost, din abundență, prezentă la lansare. Și ca să numim doar câțiva: în frunte cu ministrul agriculturii, Petre Daea și ex-ministrul Valeriu Tabără, deținătorulunei importante & prestigioase funcții (& dregătorii) la ASAS București (ACADEMIA DE ȘTIINȚE AGRICOLE ȘI SILVICE).
Totuși, ar trebui să spunem că, în centrul atenției, s-a găsit doamna directoare Alina Donici, de la CRAMA DEALU BUJORULUI, care a rostit un discurs – ce, evident, se impunea! – despre noul brand. Implicit, despre produsele care vin să îl reprezinte pe piață.
Acum, trebuie spus că locația aleasă pentru eveniment a fost, într-un fel, și o cheie a evenimentului, ea dictând/și denotând POZIȚIONAREA ALEASĂ A NOULUI BRAND.
*
Valeriu Tabără a fost unul dintre principalii aliați/susținătorii ai Alinei Donici, încurajând-o pe linia pe care a pornit – în procesul de REBRANDING.
Nu întâmplător, cei care au asistat la rebranding, decio bună parte din lumea invitată, au fost de proveniență academică.
Conul de lumină a căzut, atunci – ca, de altfel, și acum, pe vinuri, în special, așa cum este și firesc. Bineînțeles că și, în mod implicit, pe cei care le fac, pentru că lucrul acesta este mai mult o muncă de creație.
Am vorbim despre o STAȚIUNE DE CERCETARE, adică despre toate prerogativeleunei unități de ELITĂ.
*
Ar trebui să trecem în revistă vinurile care au formează palmaresul & portofoliul CRAMEI DEALU BUJORULUI:
- BĂBEASCĂ ALBĂ
- BĂBEASCĂ GRI
- FETEASCĂ NEAGRĂ
- MERLOT
- CABERNET SAUVIGNON
- FETEASCĂ REGALĂ
- ROSE
Timpurile, însă, evoluează și UN LIFTING DE IMAGINE, aplicat stațiunii, chiar dacă se face cu sforțări deosebite, era, totuși, un obligatoriu, în orice condițiuni.
O absolut necesară schimbare de strategie pe piață, dar și de gândire, de concepție asupra cum trebuie tratat, în cel mai bun sens, VINUL.
Recent Comments