In tara noastra se pare ca piata de consum cu privire la industria pestelui a crescut incredibil de mult, in utlima perioada, lucru care se datoreaza in mare parte numeroaselor promovari privind mentinerea unui stil de viață sănătos și a unei alimentații echilibrate. Au avut parte de majorari inclusiv partea de mainstream și premium. In 2019 vom avea, in mare, aceleasi cresteri, in contextul unor inovatii cat mai numeroase, care sunt principalele resorturi ce incurajeaza consumatorii sa cumpere un anumit brand sau altul, indiferent de categoria lor: proaspăt, congelat sau conservat.
Categoria de pește (atât proaspăt, cât și congelat – cele 2 fiind cele mai abundente, precum și cel afumat și marinat) este intr-o crestere continua, raportand o majorare în volum de 6% pentru intervalul decembrie 2017 – noiembrie 2018 in comparatie cu anul trecut, dupa cum ne dovedesc si informatiile furnizate de GfK Consumer Panel.
Interesant de mentionat este care dintre cele 2 modalitati de vanzare principale, cel mai eficient a fost cel traditional, spre surprinderea noastra, iar nu cel modern, intrucat cel din urma a raportat numai cresteri constante. Comerțul independent furnizeaza 60% din totalul volumelor categoriei de pește, iar atat existenta cat si evolutia acestei piete se datoreaza peștelui proaspăt și celui congelat. În retailul modern putem vorbi de majorari ale castigurilor doar in cazul hypermarketurilor și al magazinelor de proximitate, pe cand canalele de supermarketuri și discounteri au avut numai de pierdut.
„Consumul ridicat de produse din pește este susținut de trendurile gastronomice legate de un stil de viață mai sănătos, concomitent cu creșterea categoriei de alimente «ready to eat»“, a explicat Elena Marin, Development Director Parmafood Group Distribution, firma care are in distributie marca Calvo.
Inclusiv firma Parmafood a avut de castigat de pe urma acestui trend, in 2018: a avut o crestere de 15% al vânzărilor, in raport cu anul precedent. In plus, categoriile de conserve de pește au avut o majorare de 15% si, respectiv, cele de conserve paté care au inregistrat o crestere de 35%.
„Emanciparea consumatorului legată de rolul alimentației sănătoase a adus niște schimbări la nivel de gamă de produse. Conservele în ulei de măsline, ulei vegetal și suc propriu au înregistrat o creștere. De asemenea, s-a observat o majorare a consumului în perioada de vară, ceea ce indică preferințe către înlocuirea proteinelor provenind din carne roșie sau de pui cu o alternativă mai sănătoasă: peștele”, a mai spus Elena Marin.
Totodata, Mihai Cristian Dărmănescu, antreprenorul care a infiintat Alfredo Seafood, a mai explicat ca dorinta de a avea mai multe categorii de produse din care sa aleaga, deci avand o cerere puternica de la clienti, si care sa aiba o calitate superioară a fost principalul resort, ce a dus spre evoluția pozitiva pieței per ansamblu și, la nivel mai mic, la cresterea vanzarilor companiei sale:
„2018 a fost un an cu o evoluție bună a vânzărilor la majoritatea categoriilor și pe majoritatea canalelor de vânzare. Per ansamblu, cifra noastră de afaceri a crescut cu peste 10%. Cele mai importante creșteri au fost la produsele premium din gama Alfredo Seafood Gata de Gătit, la peștele proaspăt și la fructele de mare congelate. Oamenii au trecut de la produsele de bază congelate și puțin procesate la produse mai calitative. De exemplu, a crescut cererea pentru doradă, somon, menținându-se relativ constantă cea pentru sprot sau macrou. De asemenea, a crescut preferința pentru filé-uri și pește eviscerat și fără solzi”, a declarat Dărmănescu.
Recent Comments