Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec

Din 1995 până în 2018 nu a funcționat, în 2018 cladirea de tip conac a fost reconstruită, iar beciul și hala de producție au fost reconsolidate. Ideea de bază a proiectului Crama de Piatră a fost să facă vinuri în cantități mici dar corecte, fără a grabi procesele naturale de fermentație, ...
Citește mai mult
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
Read More
Invitatie-TalentA corteva

CRAMA DE PIATRA - ALDAVIN SI BOIAN

crama de piatra
bere, un pericol, organizația mondială a sănătății (oms)
BEREA. Un lichid auriu, un adevărat balsam în zilele de arșiță. Binecuvântare adevărată pentru cei care îndură canicula. Dar și pentru cei care stau la soare. Se prăjesc la piscine sau la malul mării. Curge, uneori, în valuri – și este, de obicei, fără număr – sau măcar așa ne ...
Read More
EUROPA TRAVEL
corteva
Despre plajele insulei Ammouliani   Vei întâlni multe plaje pe această insulă, unele organizate, altele mai sălbatice în locuri izolate, însă un lucru îl vor avea în comun toate: apa limpede, puțin adâncă și nuanțele ei ce pornesc de la albastru intens și până la verde smarald. Este un loc ...
Read More

MARFA ȘI BANII. CALITATE SAU SIGURANȚĂ?

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

Dintotdeauna, și la produsele alimentare, ca și la celelalte produse, calitatea a mers mână în mână cu siguranța. Au fost și alte  trăsături care, în diferite epoci, au dominat și au avut o influență decisivă asupra vânzărilor, asupra cererii și ofertei de pe piață. De pildă, designul. Mai ales la telefoane, televizoare, mașini, dar și la alte  categorii de produse: poșete, obiecte de design, îmbrăcăminte, acolo unde moda se schimbă cel mai des. Și la modele de mașini, din domeniul AUTO, precouparea este majoră: un new look vinde produsul.

În ultima vreme, am constat, preocuparea este pentru protecție/siguranță, în chiar detrimentul calității, deși – în mod normal – calitatea trebuia să primeze. Și, într-un fel, chiar prin protecție/siguranță, calitatea primează. Și asta pentru că protecție suplimentară/sau siguranță suplimentară înseamnă chiar calitate superioară.

Calitate, dar investită în consumarea, cu precauții, a produsului. Bine, veți spune, dar asta se întâmplă de regulă în sectorul alimentar, unde prospețimea, preocuparea pentru o igienă strictă etc au fost, mai întotdeauna, cuvinte de ordine. Unde alimentele suportă o preocupare constantă spre a fi în regim steril – și de curățenie maximă. La ce mă refer, mai concret, Păi am să pornesc enumerarea de la BERE. În special, BEREA la DOZĂ. Apoi aș continua cu zona APELOR MINERALE. N-aș omite nici VINURILE. Dar aș pune la socoteală și protecțiile care se găsesc prin supermarekturi, de cumpărat separat.

Ar trebui/s-ar impune să enumer și FOLIILE DE PROTECȚIE pe care unele produse  precum peștele, brânza, unele napolitane le au etc. Ba aș pune accent și pe CONGELATE, o piață care amenință să expandeze.

I-aș putea pune la socoteală și pe cei de la dulciuri, prăjituri, cu accent pe semipreparate, în curs de diversificare.

Ar fi, însă, de ținut în minte și foliile de protecție, chit că sunt din aluminiu sau nu, destinate produselor de catering, uneori cele amblate și de la raionul special de preparate ale supermarketurilor. Veți spune: ei, ce mare lucru, este și asta o tendință, va trece ca și alte mode/sau trenduri din lumea FMGC-urilor.

Se prea poate, dar eu nu cred că va trece.

Se va amplifica și va prinde proporții, pe zi ce trece. Asta e predicția mea – și am și argumente în acest sens.

MIHAIL GĂLĂȚANU

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation