Euro Best Team organizeaza cursul de Expert Achizitii Publice – acreditat ANC, in perioada 30 Iulie – 12 August 2016, interval orar 09:00 – 17:00, in Bucuresti, Splaiul Independentei, nr. 287, et. 3, sector 6.
Pe 10 Mai 2016, a fost adoptat de catre Parlament un nou pachet legislativ in domeniul achiziitilor publice, prin care se abroga in intregime legislatia existenta in domeniu si se pun bazele unei abordari diferite a procesului achizitiilor publice in Romania. Prin cele patru legi principale adoptate, precum si prin legislatia secundara (lansata deja in dezbatere publica) si cea tertiara (care urmeaza sa fie adoptata), se va crea un sistem de achizitii total diferit de cel existent la acest moment, incluzand o abordare diferita a validarii anunturilor si documentatiilor publicate, o reasezare a sistemului de control ex-ante si ex-post, utilizarea unor documentatii standardizate si a unor unitati de achizitie centralizate cu care vor coopera autoritatile contractante.
Printre modificarile importante enumeram: necesitatea elaborarii unei strategii de contractare, modificarea regulilor de calcul a valorii estimate, introducerea unei proceduri specifice de consultare a pietei, modificarea in totalitate a etapelor de calificare si selectie a operatorilor economici calificati, modificarea criteriilor de evaluare a ofertelor si introducerea unui criteriu total nou fata de vechea legislatie, impunerea derularii tuturor proceudrilor exclusiv prin mijloace electronice (aplicabila imediat dupa intrarea in vigoare a noii legislatii), modificari privind identificarea ofertelor subevaluate, modificarea totala a procedurii de cerere de oferte, modificarea pragurilor privind achizitia directa, introducerea de noi etape procedurale in cazul unei contestatii.
In domeniul achizitiilor publice, greselile au consecinte grave. Data fiind amploarea modificarilor, formarea celor care activeaza in domeniu este esentiala, fiind singura garantie ca pot fi evitate erorile si ca se va face fata provocarilor din domeniu. Mai mult, pentru a se putea face fata noilor cerinte legislative va fi necesara cunoasterea in profunzime a procesului unei achizitii, nefiind suficienta doar respectarea unor aspecte procedurale. Acest aspect este subliniat si in abordarea strategica a reformei sistemului de achizitii publice, unde profesionalizarea personalului implicat in achizitii este mentionata ca una din cele 5 directii principale de actiune in domeniu.
- Legislatie actualizata in domeniul achizitiilor publice Mai 2016;
- Planificarea eficienta a resurselor;
- Identificarea aspectelor legislative din domeniu, precum si a legislatiei conexe;
- Intelegerea rolului pe care achizitiile publice le joaca in organizatii;
- Utilizarea corecta a metodelor si a tehnicilor utilizate in administrarea contractului;
- Cunoasterea cerintelor specifice sistemului electronic SEAP;
- Gestionarea situatiilor de risc;
- Solutionarea eficienta a contestatiilor.
Tematica
- Ultimele modificari legislative si impactul acestora asupra derularii achizitiilor publice;
- Evitarea conflictului de interese, a situatiilor de incompatibilitate, gestionarea informatiilor confidentiale, solutii de evitare a fraudei si a coruptiei;
- Planificarea achizitiilor (buget, estimare valori contracte, elaborare planuri achizitie, solutiile pentru fiecare achizitie in parte, colaborarea cu alte compartimente si persoane);
- Derularea procedurilor (selectarea procedurii, elaborarea documentatiei, publicarea anunturilor, clarificari, depunerea ofertelor, evaluarea acestora, clarificari, atribuirea, semnarea si implementarea contractelor;
- Managementul contestatiilor;
- Lectii invatate si aplicarea acestora la achizitii ulterioare;
- Adaptarea la cerintele proiectelor cu finantare europena;
- Monitorizarea, supervizarea si controlul procedurilor de achizitie, institutii din domeniu, relatiile cu acestea;
- Managementul riscurilor aferente achizitiilor publice;
- Aplicatii practice relevante, derivate din situatii reale;
- Practica comerciala solida, interna si internationala, care sa faciliteze identificarea unor solutii in spete viitoare;
- S.E.A.P. – utilizarea sistemului electronic de achizitii publice.
Lectorul cursului – Sorin Turturea
Vizualizati prezentarea completa a lectorului CLICK AICI
Pretul cursului
- 550 lei / participant (toate taxele incluse, nu se percepe nicio taxa suplimentara)
Modalitati de plata: ordin de plata, cu cardul online – in formular – , cash/card la sediul nostru.
Alte articole:
http://www.drinkfood.ro/2016/07/21/o-crama-pe-un-dulce-colt-de-rai-in-plaiurile-murfatlarului/
http://www.drinkfood.ro/2016/07/21/dealu-dorului-atractii-turistice/
Recent Comments