Acum doua zile, 13 ianuarie 2016, grupul belgiano-brazilian Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a oferit obligatiuni cu scopul finantarii preluarii rivalului SABMiller, in contexul unei operatiuni care se va dovedi a fi cea mai mare oferta de obligatiuni initiata vreodata de o companie.
Anul trecut, cei 2 mari producatori mondiali de bere au incheiat un acord oficial prin care acestia preluau grupul SABMiller de catre rivalul lor AB InBev, suma de bani tranzactionata fiind de 110 miliarde de dolari.
De asemnea, un lucru important de mentionat este ca, producatorul berilor americane si belgiene Budweiser si Stella Artois (AB InBev) este posibil sa vanda bonduri in dolari in valoare de aproximativ 25 de miliarde de dolari, cu maturitati de pana la 30 de ani. Grupul belgiano-brazilian a avut cereri de mai mult de 80 de miliarde de dolari doar pentru oferta sa de obligatiuni, ceea ce inseamna ca aceasta suma a depasit cu mult creditele in valoare de 75 de miliar de dolari stranse de companie pentru finantarea preluarii grupului SABMiller.
Incetinirea economiei chineze, scaderea preturilor la materii prime si prima majorare a costului de credit in SUA in relatie cu susmentionata vanzare de obligatiuni s-au dovedit a fi cele mai mari probleme, cu care pietele de credit sunt nevoite sa se confrunte, din ultimul deceniu. In acelasi timp, aceste temeri ale companiilor le-au impins l-a cresterea costurilor cu imprumuturile care a ajuns la unul dintre cele mai ridicate niveluri din ultimii ani.
In concluzie, cele doua grupuri AB InBev şi SABMiller vor putea vinde 1/3 din totalul de beri comercializate global, in special remarcandu-se berea cu marca mexicana Corona si cea chineza Snow, fiind cea mai vanduta marca de bere mondial. Totodata, cele doua companii vor reusi sa realizeze de trei ori mai multi litrii de bere pe an decat producatorul de bere olandez Heineken, actualul cel de-al treilea producator de bere mondial.
CRISTIAN GĂLĂȚANU
Recent Comments