Cu toate ca la debutul anului acesta a fost mai putin impresionat, lipsit de promisiuni si mize mari din partea celor mai semnificatibve lanțuri de magazine din tara, acestia si-au luat revansa la sfarsitul primului semestru, incepand sa se extinda cu o viteza mai mare, in raport cu aceeasi perioada din 2017.
Interesant lucru este ca cea mai mare extindere a fost pe segmentul de proximitate, Profi de pilda a castigat detasat premiul de capitol expansiune, cu mai mult de 50% din totalul deschiderilor apartinandu-i.
166 este numărul deschiderilor realizate de cei mai importanti retaileri de pe piața locală în al doilea trimestru al acestui an, cu 32 de unități comerciale mai mult in raport cu aceeasi perioada a anului trecut. Liderul care a castigat titlul de cel mai expansiv retaileri internaționali este Profi care a anuntat în primul semestru deschiderea a 103 magazine. Acesta este urmat de Mega Image cu 31 de inaugurări, al treilea loc fiind ocupat de Lagardère Travel Retail, cu 8 deschideri sub bannerele Hub Convenience și 1 Minute, și de rețelele Auchan și Lidl, fiecare avand cate 7 noi magazijne.
Profi si-a stabilit anul acesta 50 de milioane de euro numai pentru expansiuni și remodelări, lucru care i-a permis o reintre in forta pe piata, ocupand mai mult de jumătate din numărul total al inaugurărilor. La nivel de formate, rețeaua fondului de investiții Mid Europa Partners a deschis de 2 ori mai multe magazine sub brandul Profi fata de 2017, acelasi interval, numarand, deci, in total, 26 de magazine noi fata de 13 în perioada ianuarie-iunie 2018.
Formatul City a avut si el parte de noi magazine dupa ce Profi inaugurase 48 de locații in raport cu doar 22 din 2017. Brandul Loco, totusi, a avut parte de alte 29 noi locații, mai putin in comparatie cu 2017 cand avusese 45 de magazine.
Cat despre modalidatile de vânzare, tot segmentul de proximitate a fost cel mai popular segment de dezvolare, acesta ajungand in total la 108 deschideri, cu 15 locații mai mult decat in al doilea trimestru al lui 2017. Supermarketurile au avut si ele parte de extindere, retailerii internaționali construind alte 44 de magazine, marcând adaugand 23 de magazine la nr. lor.
Recent Comments