Se spune că omul sfințește locul, însă, uneori, locul este deja hărăzit cu tot ce-i trebuie. Când omul găsește un astfel de pământ, nu mai rămâne nimic de făcut, decât să aibă grijă de el. Cu dragoste, cu pasiune și atenție la detalii, cu gândul la viitor și la recolta ce va răsări.
Un asemenea loc este cel din care își trag seva vinurile ALIRA, un ținut în care soarele Dobrogei și Dunărea Veche fac cea mai bună alianță pentru cultivarea viței-de-vie. Aici, tradiția vinului este mai veche decât limba română.
Tot aici, renașterea viei a avut loc acum un deceniu, atunci când celebrul oenolog francez Marc Dworkin a simțit forța și complexitatea pe care le pot dărui vinului strugurii locului. Împreună cu omul de afaceri si pasionatul de vin Dr. Karl Heinz Hauptmann, Marc a decis sa dea o nouă imagine vinului românesc și terenurilor, pe atunci sterpe, de la Aliman. Scopul? Realizarea unor vinuri inspirate de filosofia bordoleză, însă cu respect pentru amprenta locală.
Colaborarea dintre Marc și Dr. Hauptmann începuse cu câțiva ani în urmă, în Bulgaria, la Bessa Valley, primul lor proiect împreună pe vinificație. La vremea respecivă, unii spun că Marc Dworkin a revoluționat vinurile bulgărești, câștigând foarte multă popularitate, premii și recunoaștere internaționlă.
Acest succes pe piața de vinuri din țara balcanică l-a făcut pe investitor curios și despre alte tărâmuri cu podgorii nedescoperite. Așa a găsit Marc Dworkin dealurile din Sud-Estul României. Vinurile au fost numite ALIRA, ca un tribut pentru zonele Aliman și Rasova, unde au fost plantate noile vii.
Contingența dintre terroir-ul românesc și inspirația unui mare enolog și-a exprimat potențialul din primul moment, în primul vin lansat pe piață – ALIRA Merlot 2009. Un veritabil „pumn în mănușă de catifea”, dacă ne gândim la modul diafan în care etalează o corpolență și o densitate greu de regăsit la un alt Merlot din România. Vinurile care i-au urmat, cupaje sau monovarietale, au confirmat așteptările. De la Cabernet Sauvignon sau Fetească Neagră, până la Rose, Tribun sau Cuvée Red Cliff sau gama ALIRA Grand Vin, toate vinurile transmit pasiune, dăruire, știință, dar, mai presus de toate, dragostea pentru un vin bun.
Astfel, într-o țară în care în topul preferințelor este vinul alb, dulce și ieftin, Marc Dworkin și-a asumat crearea unor vinuri premium roșii, seci și complexe. Și a reușit. Vinurile ALIRA sunt un succes.
Crama este “boutique” (cramă de mici dimensiuni cu vinuri în ediție limitată) și se întinde pe doar 80 ha. Activitatea Alira este îndreptată spre crearea unor vinuri deosebite, îmbinând tehnologiile moderne cu procedeele tradiționale, precum culesul manual și selecționarea atentă a strugurilor. Marc, obsedat de detalii, se implică în tot procedeul de vinificație, de la plantarea viei și deciderea perioadei optime de culegere, până la îmbutelierea vinului și prezentarea lui către consumatori. Pentru că aceasta este adevarata pasiune pentru vin.
Eforturile echipei Alira, însă, au fost răsplătite de curând. La competiția TASTEVIN – Confreria Vinului, probabil cea mai completă degustare de vinuri românesti organizată vreodată, din peste 40 de probe degustate, Alira Rose 2013 a fost desemnat cel mai bun vin rose din România. La degustări au participat 150 de jurați, printre care experți din lumea vinului, jurnaliști, somelieri, manageri HoReCa și consumatori. Alira Rose 2013 a obținut cel mai mare punctaj dintre toate rose-urile autohtone.
Pe lângă toate acestea, popularitatea vinurilor Alira a trecut granița României și chiar a continentului. Crama este mandră să ducă mai departe brandul de țară și să facă cunoscute vinurile românești în toată lumea. Pentru că singurul lucru pe care îl iubim mai mult decât vinul românesc, este vinul bun românesc.
Recent Comments