Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec

experience the music of john williams, john williams
Călătorie muzicală spectaculoasă pe scena Ateneului Român, în această vară: Star Wars, Schindler’s List, Indiana Jones, Jurassic Park sau Superman! București, 14 aprilie, 2025 – Ateneul Român va găzdui pe data de 8 iulie, la ora 20:00, un concert de excepție dedicat uneia dintre cele mai strălucite figuri ale muzicii de film: ...
Citește mai mult
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
Read More
Invitatie-TalentA corteva

CRAMA DE PIATRA - ALDAVIN SI BOIAN

crama de piatra
bere, un pericol, organizația mondială a sănătății (oms)
BEREA. Un lichid auriu, un adevărat balsam în zilele de arșiță. Binecuvântare adevărată pentru cei care îndură canicula. Dar și pentru cei care stau la soare. Se prăjesc la piscine sau la malul mării. Curge, uneori, în valuri – și este, de obicei, fără număr – sau măcar așa ne ...
Read More
EUROPA TRAVEL
corteva
Despre plajele insulei Ammouliani   Vei întâlni multe plaje pe această insulă, unele organizate, altele mai sălbatice în locuri izolate, însă un lucru îl vor avea în comun toate: apa limpede, puțin adâncă și nuanțele ei ce pornesc de la albastru intens și până la verde smarald. Este un loc ...
Read More

STUDIU: George Simion conduce în intenția de vot cu 31,2%, dar pierde în majoritatea scenariilor de tur 2

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

Conform studiului Consumer Sentiment 2025

George Simion conduce în intenția de vot cu 31,2%, dar pierde în majoritatea scenariilor de tur 2

  • 31,2% dintre alegătorii între 18 și 65 de ani l-ar alege pe George Simion într-un prim tur
  • Nicușor Dan și Crin Antonescu, principalii contracandidați în turul 1: 22,7%, respectiv 18,8%
  • În turul 2, Simion pierde în fața lui Nicușor Dan și Crin Antonescu, iar scorurile sunt strânse cu Victor Ponta și Elena Lasconi
  • Electorat puternic polarizat socio-economic: susținătorii lui Simion sunt predominant din rural, cu venituri mici și studii generale
  • Participare electorală potențial ridicată: 87% dintre votanții lui Simion și 94% dintre votanții lui Nicușor Dan declară că ar merge sigur la vot

București, 2 aprilie 2025 – Agenția independentă MKOR a lansat rezultatele studiului „Consumer Sentiment 2025”, realizat în perioada 26 – 28 martie 2025, pe un eșantion reprezentativ de 1500 de respondenți cu vârste între 18 și 65 de ani.

Cu o marjă de eroare de ±2.5% și un nivel de încredere de 95%. Cercetarea oferă o radiografie detaliată a profilului socio-economic al susținătorilor candidaților principali la alegerile prezidențiale.

George Simion conduce, dar nu reușește să coaguleze o majoritate

În intenția de vot pentru primul tur, George Simion (AUR) este preferat de 22,4% dintre respondenți în opțiunea brută (luând în considerare toate opțiunile exprimate, inclusiv voturi nule sau indeciși). Scorul crește la 31,2% după redistribuirea opțiunilor valide, excluzând voturile nule, refuzurile și indecișii.

Rezultatul său ridicat este susținut și de nivelul semnificativ de indecizie din rândul electoratului: 16,2% dintre respondenți declară că nu știu cu cine ar vota, 5,9% și-ar anula votul, iar 5,3% afirmă că nu ar vota deloc, cumulând un total de 27,4% de opțiuni incerte sau negative.

Simion este urmat de Nicușor Dan (16,2% brut, 22,7% redistribuit) și Crin Antonescu (13,5% brut, 18,8% redistribuit). Victor Ponta obține 12,2% din opțiunile exprimate în listă și ajunge la 17,1% după redistribuire, în timp ce Elena Lasconi rămâne la un nivel scăzut al opțiunilor de vot, cu 3,8% în brut și 5,3% în redistribuire.

În scenariile testate pentru Turul al 2-lea, George Simion pierde în fața lui Nicușor Dan (35% vs. 31%) și a lui Crin Antonescu (33% vs. 31%), iar în competiția cu Victor Ponta rezultatul este la egalitate (30%-30%). În cazul unui duel cu Elena Lasconi, diferența între cei doi candidați este minimă (31%-30%).

Susținerea electorală a lui George Simion vine în principal dintr-o bază socio-demografică formată din persoane din mediul rural (58%), cu venituri mici (50%) și studii generale (59%). Alegătorii săi sunt mai degrabă persoane inactive (44%), iar motivația acestora în a-l alege pe Simion este dorința de schimbare și atitudinea anti-sistem (32%). Electoratul său are un nivel ridicat de determinare, 87% dintre susținători declarând că ar merge sigur la vot dacă alegerile ar avea loc duminica viitoare.

Notorietate și mențiuni spontane – un electorat indecis și fragmentat

Întrebarea deschisă adresată respondenților la începutul chestionarului confirmă gradul ridicat de fragmentare și incertitudine din peisajul electoral. La întrebarea deschisă „Cu cine ai vota?”, formulată înainte de prezentarea listei de candidați, peste 45% dintre respondenți nu au oferit niciun nume sau au refuzat să răspundă.

Dintre cei care au menționat spontan un candidat, Nicușor Dan conduce topul cu 11,9%, urmat de George Simion (9,8%), Crin Antonescu (8,4%) și Victor Ponta (8,3%). De remarcat și mențiunea frecventă a lui Călin Georgescu (7,6%), în ciuda faptului că acesta nu figurează pe lista candidaților.

Polarizare socio-economică accentuată

Datele relevă diferențe importante între bazele electorale ale principalilor candidați:

  • George Simion este susținut preponderent de persoane din mediul rural (58%), cu venituri mici (50%) și studii generale (59%). 44% dintre alegătorii săi sunt persoane inactive, iar motivația dominantă este dorința de schimbare și atitudinea anti-sistem (32%).
  • Nicușor Dan atrage electorat urban (72%), cu venituri medii și mari (72%) și studii superioare (43%). Principalele motive invocate pentru susținerea sa sunt personalitatea și integritatea (44%), precum și competența sa (21%).
  • Crin Antonescu beneficiază de o bază echilibrată socio-demografic, cu susținere importantă în mediul urban (61%) și un electorat cu venituri medii și mari (66%). Alegătorii săi invocă integritatea (33%) și orientarea politică (30%).
  • Victor Ponta este susținut mai ales de electorat urban, cu venituri medii (56%) și studii medii (42%), fiind perceput ca un candidat cu experiență (36%).
  • Elena Lasconi este aleasă de votanți cu un profil socio-demografic similar cu cel al votanților lui Nicușor Dan, dar cu o susținere mai scăzută, bazată pe orientarea politică și valorile ideologice (47%).

Absenteism și indecizie ridicate

Sondajul relevă și un nivel crescut de indecizie și absenteism potențial. Aproximativ 35%-45% dintre respondenți declară că ar vota nul, nu ar merge la vot sau sunt indeciși în scenariile de tur 2, indicând un grad scăzut de reprezentare al unei ponderi importante dintre alegători.

În același timp, intenția declarată de participare este ridicată: 87% dintre susținătorii lui Simion și 94% dintre cei ai lui Nicușor Dan afirmă că ar merge sigur la vot.

Despre cercetare
Studiul „MKOR Consumer Sentiment 2025” a fost realizat online, pe un eșantion de 1500 de respondenți, ponderat după structura de rezidență, gen, vârstă, nivel de educație și comportamentul electoral din turul 1 al alegerilor prezidențiale din 2024.

Modelul prezentat validează distribuția socio-demografică a electoratului și reflectă fidel tendințele electorale actuale.

Puteți accesa rezultatele complete ale acestei cercetări pe siteul MKOR, la adresa:
https://mkor.ro/studii/romania-electorala-aprilie-2025/

Metodologia studiului

Rezultatele sunt extrase din studiul MKOR Consumer Sentiment din România în 2025.

  • Mărimea eșantionului: N=1500 respondenți
  • Caracteristicile eșantionului: reprezentativ la nivel național după mediu de rezidență, gen, vârstă, nivel de educație și votul exprimat la alegerile prezidențiale din 2024
  • Target: populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani
  • Perioada de colectare a datelor: 26 – 28 martie 2025
  • Marja de eroare: ±2,5%, la un nivel de încredere de 95%
  • Metodă de cercetare: sondaj de opinie (CAWI)
  • Instrument: chestionar
  • Abordare: online, prin Panelul MKOR

Materiale presă / imagini din studiu:
https://drive.google.com/drive/folders/1vEB7divNOi4BC0VvpYSdXIH7GFeRCctM

Raport cercetare:
https://drive.google.com/file/d/1orcAczFjbuE0Z0nCs2jWPnKCsgW_u6xD/view?usp=drive_link


Despre MKOR

MKOR (https://mkor.ro/) este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

MKOR dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției: https://mkor.ro/studii-piata-proprii/


Contact presă:

MKOR
Cori Cimpoca, Fondatoarea MKOR
+40.728.853.359
cori@mkor.ro

Comments are closed.

Post Navigation