Banking 365: Banca Viitorului
Oxygen Events a organizat în 18 iunie 2015, începând cu ora 9.00 la Marshal Garden, sala Panoramic, a doua ediţie a Summitului Bancar: Banking 365 – Banca Viitorului.
Evenimentul s-a adresat profesioniştilor care doresc să fie la curent cu tot ce este nou în comunitatea bancară, cu tot ceea ce înseamnă provocările şi oportunităţile din mediul de afaceri aduse de noile tehnologii de informare şi comunicare, de tendinţele de dezvoltare care ne vor guverna viitorul.
Quo vadis, comunitate bancară?
O temă principală, abordată de Dr. Oliver Everling, consultant de prim rang din Germania, CEO al Rating Evidence GmbH, s-a referit la ratingurile de credit şi evoluţii în Uniunea Monetară. Consultantul consideră că “un rating de credit AAA a fost pentru mult timp sinonim cu lichiditatea. De ce ar șovăi cineva să accepte o emisiune cu rating-ul AAA în portofoliul său, dacă transformarea acesteia în bani este practic garantată în orice moment? Realitatea crizei financiare a demonstrat însă că lucrurile sunt mai complicate decât probabilitatea intrării în incapacitate de plată. În miezul problemelor se află noţiunea rolului monedei euro în Europa. Doar dacă există o înţelegere comună a tuturor participanţilor din piaţă se poate asigura siguranţă sistemului financiar.”
Invitaţi străini şi români, speakeri cu expertiză, au abordat subiecte de actualitate care preocupă nu numai comunitatea bancară, ci şi pe toţi cei interesaţi de o Românie în care creditarea să funcţioneze cu businessuri serioase care să îşi îndeplinească rolul de intermediere finaciară. Startul este încă greoi şi ne întrebăm: e o problema de ofertă sau de cerere?
Vocea clientului se impune în continuare a fi ascultată, iar bancherii pregătesc astăzi cu responsabilitate viitorul de mâine. Sergiu Oprescu, Preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor, consideră că “stabilizarea şi creşterea intermedierii financiare în beneficiul bunăstării este provocarea momentului. Cu atât mai mult, cu cât în România creşterea intermedierii financiare are cel mai mare potenţial de a contribui la creşterea bunăstării în comparaţie cu celelalte state membre ale UE. Sistemul bancar răspunde provocării prin adaptarea modelului de business pe baza lecţiilor învăţate în perioada crizei şi înţelegerii schimbărilor ce prefigurează viitorul. Aşteptările clienţilor, digitalizarea, reglementarea sistemului financiar, competiţia din industriile adiacente îşi vor pune amprenta asupra evoluţiei intermedierii financiare. Rezultatul va fi reformarea serviciilor financiare şi a canalelor lor de distribuţie cu aşteptările clienţilor, în condiţii sporite de prudenţialitate.”
Condiţiile pentru resincronizarea ciclului financiar cu cel de afaceri sunt create. Pe de o parte, sistemul bancar s-a curăţat de neperformanţă şi este pregătit pentru începerea ciclului de creştere. Pe de altă parte, dobânzile reduse ce se prefigurează pentru următorii ani, indicatorul încrederii agenţilor economici în creştere şi totodată în prezent, la cota cea mai înaltă de după criză, indică pregătirea economiei pentru demararea creşterii întreruptă de criză.
“Într-un mediu de afaceri în continuă schimbare, rămânem fideli strategiei noastre de a ne sprijini clienţii în a deveni mai competitivi, mai inovativi, mai eficienţi. Piaţa serviciilor financiar-bancare se transformă radical: serviciile se comoditizează, digitalizarea câştigă teren, profilul clienţilor se schimbă radical. Astfel, este critic ca furnizorii de servicii financiar-bancare să îşi cunoască mai bine clienţii şi să adapteze şi personalizeze beneficiile oferite noului profil al clienţilor. Tehnologia are un rol de facilitator şi creează cadrul pentru generarea de inovaţie şi pentru transformarea radicală a experienţei furnizate clienţilor finali. Suntem deja angajaţi în proiecte concrete de inovaţie cu partenerii noştri, băncile. Aceste proiecte sprijină strategia noastră de a dezvolta relaţii de afaceri durabile cu sectorul financiar-bancar” a declarat Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial, Segment Business, grupul de companii Telekom România.
Era digitală aduce tehnologia în buzunarele, genţile sau portofelele noastre. Nici o industrie nu trebuie să fie timidă în a folosi mai mult avantajele noilor tehnologii. Natasha Pavlova, Industry Market Development Manager la Microsoft, în cadrul unui workshop dedicat, a abordat tema transformării digitale, a oportunităţii în afaceri şi a îmbunătăţirii performanţei.
În contextul evoluţiei rapide a tehnologiei şi a cerinţelor pentru viteză, ușurință, comoditate, transparență şi sigurantă în serviciile financiar-bancare, inovaţia trebuie să constituie una dintre principalele preocupări ale furnizorilor de astfel de servicii. Rodica Tuchilă, director în Asociaţia Română a Băncilor, a afirmat că “în industria financiar-bancară, inovaţia poate fi cheia pentru o ofertă de servicii în acord cu cerinţele în creştere ale utilizatorilor şi pentru o performanţă superioară în relaţiile cu partenerii şi clienţii.”
Este nevoie de o întreagă generaţie până când o tehnologie nouă devine un standard pentru gospodăriile oamenilor. Încă din anii 1980, ideea de “home banking” se discuta în mediile academice, dar aceasta a devenit o realitate doar acum – şi într-o formă diferită decât ne aşteptam în trecut. Eforturile politice de a întări reglementarea băncilor au lăsat în urmă o serie de nişe, în care tineri întreprinzători creează cu succes modele de afaceri total noi ale unor companii de tip ‘fintech’ (tehnologie financiară). Apariţia unor noi furnizori de servicii financiare constituie doar începutul, deoarece “internetul lucrurilor” nu a sosit încă în multe companii şi gospodării.
Recent Comments