Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec VinVest

studiu Google, romanii din diaspora, conectati cu tara prin intermediul tehnologiei
Milioane de români trăiesc în străinătate. Indiferent de țara unde se află, ei sunt în continuare în contact cu cei dragi și cu România, fie căutând pe Google în limba română, citind știri din țară sau urmărind video-uri cu conținut în limba maternă pe YouTube. Cu ocazia Zilei Naționale a ...
Citește mai mult
Noutati-CARTI Festivalul Vin La Munte din Brasov - Cele mai bune vinuri din Romania.
Admitere 2021 - 2022 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Admitere 2021 - 2022 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
CEO-ul unei companii agricole de top evidențiază necesitatea unei preocupări intense pentru agricultura durabilă, pe fondul crizei generate de COVID-19 In cadrul summit-ului organizat de Financial Times, CEO-ul Corteva Agriscience a insistat asupra impactului pozitiv pe care îl are agricultura asupra climei Redresarea economică în urma pandemiei COVID-19 necesită angajamentul ...
Read More
Invitatie-TalentA corteva
Berea este consumata in toate lumea, atat de barbati, cat si de femei, iar studiile realizate in ultima perioada, atat de centre internationale/natioanle, cat si de Centrul (nostru) de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, au aratat ca un consum moderat de bere, de maximum 2 pahare pe zi pentru ...
Read More
MALTA TRAVEL
la valleta, capitala unei mari iubiri, malta
MALTA Deși e o capitală mică pentru o țară mică, ea e foarte inimoasă Malta. Și La Valletta. O capitală mică. O țară mică. Dar plină de inimă. Oricum ai întoarce-o. Și fiindcă Malta poate fi o mare iubire pentru noi, atunci negreșit Valletta este capitala unei mari iubiri. La Valletta, ...
Read More

Branduri în pandemie

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

Dar și brandurile suferă, nu-i așa? Pandemia, cea de până acum – și cea care va continua aproape doi ani, după știrile din flux, a fost un real examen și pentru branduri. Domeniile aflate în regres, adică – printre altele – turism (poate în primul rând), oenologie, somelărie, FOOD&DRINK etc. și-au îngropat, în mare măsură, brandurile. Și le-au exterminat sau, în cel mai bun caz, le-au trimis în exil pe timp nelimitat. Cel puțin brandurile din turism sunt în mare suferință…

Cunosc câteva branduri celebre care, pur și simplu, au dat filament în ultimul an de zile/calendaristic. Ba încă pe ruinele/osemintele unui dintre ele s-a fost cățărat un nou brand, desprins – firesc- din mățăria etalată/și ignobilă a primului, loc de perdiție în București…ca așa, ca pe vremuri, faimosul ȘARPELE ROȘU, de pe strada Eminescu colt cu Galați. Dar și firme cu nume din domeniul expozițional s-au năruit cu totul, abstinența de până acum părând a fi hotărâtoare cu totul. E drept că au apărut sau au urcat altele, noi & virgine(oarecum). Aici îmi permit să dau un exemplu: Glovo. Dar șirul exemplelor poate continua cu numele altor firme milenariste: de pildă, Bolt.

Sigur, firme/branduri noi au apărut pe piață nu numai din zona de transport/taximetrie sau în zona de  curierat/transport de obiecte, ci și în zona de food/cofetărie/mâncare asiatică/mâncare chinezească – sau în altele adiacente. Este firesc să se nască firme noi, să emeargă și să crească/înflorească, într-o economie vie. A noastră, economia – vreau să zic, traversează, însă, o perioadă foarte confuză. Actualmente, ea este plasată între osanalele nejustificate ale guvernanților și șirurile de contestări care vin partea celor care nu simt nicio îmbunătățire – ei aflându-se prin actorii direct angrenați direct în economie, ci mai degrabă un declin sever al mediului de afaceri și o prăbușire cumplită a IMM-urilor.

Concluzia ar fi: multe branduri se prăbușesc în infernul insolvenței (uneori, chiar cu zgomot!), puține emerg sau reușesc să facă o figură frumoasă, în aceste vremuri turbulente de pandemie. Iar economia, în ciuda aplaudacilor fostului partidul de guvernământ. Este la pământ. Economia nu se scoală numai din vorbe. Se scoală numai făcând ceva pentru sectorul de antreprenorat. Se scoală numai dând măsuri de sprijin pentru întreprinderile mici și mijlocii. Aici, însă, suntem la furat. Și la propriu, și la figurat.

MIHAIL GĂLĂȚANU

Comments are closed.

Post Navigation