DOMENIILE ANASTASIA învaţă să meargă în picioare
De strajă la Strejnic. Și la vinul românesc. Deopotrivă, în Dealu Mare
Domeniile ANASTASIA sunt un nume recent în vinul românesc. Sunt un exemplu atipic. Nu putem spune despre brandul DOMENIILE ANASTASIA că are tradiție (sau mare tradiție). El funcționează pe piață doar de aproximativ șase ani. Însă, deja, a făcut niște fapte. Fapte de vin, nu fapte de arme. Dar ce fapte! Este unul dintre competitorii care încearcă să se ia de piept cu “marii” si “greii” din industria vinului românesc. Şi asta fără a avea în spate investiţiile unei multinaţionale. Nu este deloc puţin lucru să intri în competiţie cu cele mai galonate nume din lumea oenologică românească. Pentru DOMENIILE ANASTASIA, anii care vin (cei imediat următori) se vor constitui într-o mare provocare. Vinurile pe care le fac – de foarte bună calitate – trebuie să ajungă la consumatorul final. Şi, ca să ajungi la end-user, principala prioritate trebuie să fie desfacerea. Aici se lucrează. Aici şurubăreşte, la acest moment al dezvoltării proiectului, echipa de la ANASTASIA. Şi, iată, magazinele au început, deja, să apară. Semn clar că şi vânzările vor începe să crească, alimentând cu finanţe (lichidităţi) carma care se profilează la orizont şi care, cel mai probabil, va fi gata de recepţie în cursul anului viitor, dacă lucrările de până acum reuşesc să îşi păstreze ritmul pe care l-am înregistrat, în decursul lunii octombrie, la faţa locului, într-o inopinantă vizită de documentare (la care staff-ul companiei ne invitase, deja, de mai multă vreme). Ceea ce am găsit la Stejnic mărturisim că ne-a întrecut aşteptările. Am intrat şi am stat acolo unde, peste un an sau doi, se vor odihni butoaiele în care vinul, esenţă de soare, are să zacă cetluit. Într-o locuinţă nouă şi mai mare. (REDACŢIA).
Este, aici, un bun caz de pus în discuţie: aici ar trebui să ne întrebăm, indubitabil, care este VIAȚA UNUI BRAND TÂNĂR – și ce presupune ea? Păi, după etapa de BRAND LAUNCHING, care, în cazul DOMENIILOR ANASTASIA, s-a și cam încheiat, urmează, ca în cazul fiecărui brand, etapa de BRAND SOUSTAINING – sau consolidare a brandului.
Și campania de susținere a brandului se poate face numai (sau mai degrabă) prin vinuri bune, produse fără cusur. Ceea ce DOMENIILE ANASTASIA chiar și fac. Tac și fac. Dar nu întotdeauna tac. Alteori se reliefează.
Și dacă DOMENIILE ANASTASIA nu au tradiție, atunci podgoria cărora le aparțin cu siguranță au.
Aici este cazul să ne referim la podgoria DEALU MARE.
CINE ESTE OMUL DIN SPATELE CONSTRUCȚIEI/AFACERII/INVESTIȚIEI?
În spatele brandului, se află o familie. Și, ca de obicei, un om care este motorul lucrurilor. Familia se numește MARIN. Iar omul, vectorul-motor, MARIN CONSTANTIN. Ca orice vector, el trage după sine întregul proiect. Întreaga construcție pe care a realizat-o.
Nu singur, bineînţeles, ci ajutat de o echipă.
Nu a fost o echipă foarte numeroasă, ci – doar – deosebit de competentă.
În plus, coordonatorul ei a ştiut să se lege/să se racordeze la lume.
UN ŞANTIER. ADICĂ WORK-IN-PROGRESS
DOMENIILE ANASTASIA sunt, la această oră, priveliștea unui mare șantier, ridicat în inima vinurilor românești. Un work-in-progress, de care este răspunzător Marin Constantin și care va da în folosință, pentru anii viitori, o cramă nou-nouță, mirosind a var și a butoaie de stejar noi, la concurență cu crama/pivnița cea veche, pe care am și vizitat-o.
Cartierul general a fost așezat la Strejnic, aici, în această mică localitate, pitită și ea, la rândul ei, lângă un mare municipiu precum este Ploieștiul.
Dar specificul “operei”, care sunt – de fapt – vinurile, este dat de toate caracteristicile unui tărâm, legendar pentru vin, precum este Dealu Mare.
Dealu Mare este cea mai galonată podgorie pentru roşii.
UN TERITORIU MIC, DAR EXPLOATAT LA MAXIMUM. SAU CU MAXIMUM DE EFICIENŢĂ!
Singura şansă a unui producător cu un areal relativ mic, anume aproximativ şapte hectare este calitatea şi iar calitatea. Ne referim la vin. Ca să izbuteşti, ca să supravieţuieşti, cu o enclavă atât de mică pentru spaţiul românesc (dar mare/importantă pentru spaţiul omolog francez), trebuie să fii nu bun, ci foarte bun. Redutabil.
Trebuie să faci, din vinul tău, o operă de artă.
Concurenţa acerbă existentă pe piaţa vinului românesc alimentează o asemenea aserţiune.
Astăzi, trebuie să fii printre primii zece.
Unii dintre competitorii mai vechi au obosit şi fac faţă tot mai greu, gâfâind, acelor NEW-COMMERS care au găsit drumul şi vin, în pas alergător, către plutonul fruntaş.
Iar printre ei se află, fără îndoială, şi DOMENIILE ANASTASIA.
Iată ce spun chiar ei, cei de la Domeniile Anastasia, despre propriile lor vinuri:
Strategia programului de vinificaţie este aceea de a produce vinuri speciale, de calitate, cu fidelitate faţă de caracterul unic al acestei zone viticole.
Producţia anilor 2009 şi 2010:
- Soiul Merlot, vin cu Indicaţie Geografică – Dealurile Munteniei.
- Începând cu campania de vinificaţie 2011 s-a produs vin cu Denumire de Origine Controlată (D.O.C.) – Dealu Mare, din soiurile Cabernet Sauvignon, Merlot, Chardonnay.
- Din dorinţa de a pune la dispoziţia consumatorilor, vinuri de cea mai bună calitate, începând cu anul 2011, au fost achiziţionate baricuri (butoaie de stejar de 225 de litri), produse în Franţa şi Ungaria, folosite la depozitarea şi învechirea vinurilor, atât a celor noi, cât şi a celor din recolta anului 2009.
Citat semnificativ 1:
…După etapa de BRAND LAUNCHING, care, în cazul DOMENIILOR ANASTASIA, s-a și cam încheiat, urmează, ca în cazul fiecărui brand, etapa de BRAND SOUSTAINING – sau consolidare a brandului.
Și campania de susținere a brandului se poate face numai (sau mai degrabă) prin vinuri bune, produse fără cusur. Ceea ce DOMENIILE ANASTASIA chiar și fac. Tac și fac. Dar nu întotdeauna tac. Alteori se reliefează.
Și dacă DOMENIILE ANASTASIA nu au tradiție, atunci podgoria cărora le aparțin cu siguranță au…
Citat semnificativ 2:
…Ca să izbuteşti, ca să supravieţuieşti, cu o enclavă atât de mică pentru spaţiul românesc (dar mare/importantă pentru spaţiul omolog francez), trebuie să fii nu bun, ci foarte bun. Redutabil.
Trebuie să faci, din vinul tău, o operă de artă.
Concurenţa acerbă existentă pe piaţa vinului românesc alimentează o asemenea aserţiune.
Astăzi, trebuie să fii printre primii zece.
Unii dintre competitorii mai vechi au obosit şi fac faţă tot mai greu, gâfâind, acelor NEW-COMMERS care au găsit drumul şi vin, în pas alergător, către plutonul fruntaş…
Citat semnificativ 3:
…Producţia anilor 2009 şi 2010:
- Soiul Merlot, vin cu Indicaţie Geografică – Dealurile Munteniei.
- Începând cu campania de vinificaţie 2011 s-a produs vin cu Denumire de Origine Controlată (D.O.C.) – Dealu Mare, din soiurile Cabernet Sauvignon, Merlot, Chardonnay.
Din dorinţa de a pune la dispoziţia consumatorilor, vinuri de cea mai bună calitate, începând cu anul 2011, au fost achiziţionate baricuri (butoaie de stejar de 225 de litri), produse în Franţa şi Ungaria…
Recent Comments