Primul eveniment al lui BusinessMark de „Tax & Finance Forum” la…mare (Constanta). Pai, daca a tot venit vara, era normal, nu? Acest eveniment se dovedeste a fi important, pentru ca aduna sub acelasi paravan specialistii in taxe și fiscalitate care apartin celor mai semnificative firme de consultanță din Romania, dar si cele mai importante personalitati care “se afla la butoane/comenzi” (ca sa spunem asa), adica cei care decid, respectiv din sectoarele financiar-contabile ale, iarasi, celor mai semnificative societăți comerciale din partea de S-E a Romaniei. Deci, profesionalism!
Bine, dar despre ce e vorba, mai exact, in acest eveniment?
Dupa cum spuneam, nu trebuie deloc trecut cu vederea, acesta ne vorbeste despre ultimele stiri din legislația fiscala româneasca (care, nu trebuie sa mai spunem, are deja si asa multe probleme) și internaționala, prețurile de transfer, despre impozite pe venit și profit, contribuții sociale obligatorii, TVA, deducere, ajustări, rambursare, interpretări legislative, abordarea ECJ, exemple practice, despre inspecția fiscală, controale și litigii fiscale, legislatia care reglementeaza contabilitătea si, o alta problema de actualitate, legile din mediu.
Dar ce spun speakerii? Pai Hai sa aflam direct de la ei:
- CRISTIANA OPREA, Tax Manager, FiNEXPERT a discutat despre TVA, inspecțiile fiscale privind rambursările de TVA. Pentru ca, daca astazi, dvs. anulati codul TVA, atunci furnizorul va fi principalul beneficiar, respectiv: raman aceleași reguli penalizatoare, insa, in schimb, ele sunt determinate in timp; la anulare, ajustare negativă bunuri capital 1/5 sau 1/20 din valoarea TVA în fiecare an în perioada de ajustare; se deduce TVA pentru achiziții din perioada cu cod TVA anulat în primul decont după reînregistrare sau într-un decont ulterior; la reînregistrare, ajustare pozitivă bunuri de capital 1/5 sau 1/20 din valoarea TVA în fiecare an (doar la cei anulați in 2016 și reînregistrați 2017); emite facturi în care înscriu distinct TVA aferentă operațiunilor din perioada în care au avut cod anulat à recuperare TVA platită statului dar, în unele cazuri, necolectată de la client. Acestea nu se înscriu în decont dacă nu există diferențe față de TVA colectat în perioada anulării codului.
- ELENA GOGONEAȚĂ, Tax Manager, FiNEXPERT a inceput sa discute despre impozitul direct, respectiv: impozit pe profit, cel pe microîntreprinderi, dar si cel specific. Schimbarile din aceasta zona sunt:din 2016, nu se mai face referire expresă la cheltuielile cu serviciile de management, consultanță, asistență sau alte prestări de servicii, pentru care contribuabilii nu pot justifica necesitatea prestării acestora în scopul activităților desfășurate și pentru care nu sunt încheiate contracte.
- CIPRIAN GAVRILIU, Tax Director, Transfer Pricing Services, Deloitte România + LAURA HUSARENCU, Tax Senior Consultant, Transfer Pricing Services, Deloitte România: prețurile de transfer, ceva teorie, dar și practica (de fapt, cea din urma mai mult). Temele principale ale celor 2: OECD BEPS – măsuri ce privesc prețurile de transfer, implicații ale Planului de Acțiuni BEPS, acțiuni la nivelul României, prețurile de transfer – reglementări și practici locale, inspecții fiscale, tendințe în domeniul Prețurilor de Transfer în România, evoluția controalelor privind prețurile de transfer, abordarea autorităților fiscale în cadrul controalelor de prețuri de transfer, procesul de inspecție fiscală în domeniul prețurilor de transfer, eliminarea dublei impuneri în domeniul prețurilor de transfer, alternative privind prețurile de transfer, etape emitere acord de preț în avans.
- FLORENTINA ȘUȘNEA, Managing Partner, PKF Finconta a adus in discutie ultimele schimbari, adica obligația declarativa pentru multinaționale (OUG referitoare la schimbarea CFP). LA ce trebuie sa fim atenti? – la intrebarea aceasta a raspuns doamna ȘUȘNEA: obligativitatea depunerii a câte unui raport pentru fiecare țară în parte, pentru fiecare an de raportare, de către: orice societate-mamă finală a unui grup de întreprinderi multinaționale care își are rezidența fiscală în România, orice entitate raportoare. Termenul de depunere este de 1 an de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de întreprinderi multinaționale.
- ALEXANDRU COMĂNESCU, Senior Manager, Deloitte România a discutat despre jurisprudenta CEJ (drept de deducere, scutire pentru livrări intracomunitare & livrări intracomunitare asimilate, activități economice & drept de deducere a TVA, opinie AG – Iberdrola), TVA și Prețurile de Transfer.
- MIHAI PETRE, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte România a decis sa fie ultimul vorbitor, terminand cu: avantajele certificării AEO în procdura de vămuire a mărfurilor: stadiul actual al certificării AEO în România raportata la UE, avantajele financiare ale certificării AEO în România, dar si cele logistice și operaționale. PE de alta parte, avantajele financiare directe sunt (tot MIHAI PETRE): neplata TVA în vamă, reducerea garanției globale, negarantarea TVA în cazul importurilorurmate de livrări intracomunitare (regim vamal 4200).
Recent Comments