Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec

le manoir, vinuri franțuzești, arta gastronomiei
București, 14 mai 2025 Joi, 15 mai, Le Manoir propune publicului o dublă incursiune în universul vinurilor de prestigiu prin două evenimente speciale găzduite la Le Bistrot Français, în cadrul Club Epicurian – conceptul de club privat dedicat experiențelor gastronomice memorabile. De la un prânz cu aer provensal, în compania ...
Citește mai mult
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
Read More
Invitatie-TalentA corteva

CRAMA DE PIATRA - ALDAVIN SI BOIAN

crama de piatra
bere, un pericol, organizația mondială a sănătății (oms)
BEREA. Un lichid auriu, un adevărat balsam în zilele de arșiță. Binecuvântare adevărată pentru cei care îndură canicula. Dar și pentru cei care stau la soare. Se prăjesc la piscine sau la malul mării. Curge, uneori, în valuri – și este, de obicei, fără număr – sau măcar așa ne ...
Read More
EUROPA TRAVEL
corteva
vacanțe, ammouliani, insula măgarilor
EUROSEJUR/GRECIA/Ammouliani: SUNRISE VILLAS  La noutățile sezonului, trecem aceste vile!  Noutățile sezonului! SUNRISE VILLAS! Ele sunt niște vile de pe înălțimi, scăldate în soare de pe promontoriu. Din insula grecească Ammouliani. Le vizitaserăm cu ani în urmă, dar PE ATUNCI atunci erau în construcție! La această oră, ele sunt zâmbitoare, pe ...
Read More

Noi tendințe pe piața de pește

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

In tara noastra se pare ca piata de consum cu privire la industria pestelui a crescut incredibil de mult, in utlima perioada, lucru care se datoreaza in mare parte numeroaselor promovari privind mentinerea unui stil de viață sănătos și a unei alimentații echilibrate. Au avut parte de majorari inclusiv partea de mainstream și  premium. In 2019 vom avea, in mare, aceleasi cresteri, in contextul unor inovatii cat mai numeroase, care sunt principalele resorturi ce incurajeaza consumatorii sa cumpere un anumit brand sau altul, indiferent de categoria lor: proaspăt, congelat sau conservat.

Categoria de pește (atât proaspăt, cât și congelat – cele 2 fiind cele mai abundente, precum și cel afumat și marinat) este intr-o crestere continua, raportand o majorare în volum de 6% pentru intervalul decembrie 2017 – noiembrie 2018 in comparatie cu anul trecut, dupa cum ne dovedesc si informatiile furnizate de GfK Consumer Panel.

Interesant de mentionat este care dintre cele 2 modalitati de vanzare principale, cel mai eficient a fost cel traditional, spre surprinderea noastra, iar nu cel modern, intrucat  cel din urma a raportat numai cresteri constante. Comerțul independent furnizeaza 60% din totalul volumelor categoriei de pește, iar atat existenta cat si evolutia acestei piete se datoreaza peștelui proaspăt și celui congelat. În retailul modern putem vorbi de majorari ale castigurilor doar in cazul hypermarketurilor și al magazinelor de proximitate, pe cand canalele de supermarketuri și discounteri au avut numai de pierdut.

„Consumul ridicat de produse din pește este susținut de trendurile gastronomice legate de un stil de viață mai sănătos, concomitent cu creșterea categoriei de alimente «ready to eat»“, a explicat Elena Marin, Development Director Parmafood Group Distribution, firma care are in distributie marca Calvo.

Inclusiv firma Parmafood a avut de castigat de pe urma acestui trend, in 2018: a avut o crestere de 15% al vânzărilor, in raport cu anul precedent. In plus, categoriile de conserve de pește au avut o majorare de 15% si, respectiv, cele de conserve paté care au inregistrat o crestere de 35%.

„Emanciparea consumatorului legată de rolul alimentației sănătoase a adus niște schimbări la nivel de gamă de produse. Conservele în ulei de măsline, ulei vegetal și suc propriu au înregistrat o creștere. De asemenea, s-a observat o majorare a consumului în perioada de vară, ceea ce indică preferințe către înlocuirea proteinelor provenind din carne roșie sau de pui cu o alternativă mai sănătoasă: peștele”, a mai spus Elena Marin.

Totodata, Mihai Cristian Dărmănescu, antreprenorul care a infiintat Alfredo Seafood, a mai explicat ca dorinta de a avea mai multe categorii de produse din care sa aleaga, deci avand o cerere puternica de la clienti, si care sa aiba o calitate superioară a fost principalul resort, ce a dus spre evoluția pozitiva pieței per ansamblu și, la nivel mai mic, la cresterea vanzarilor companiei sale:

„2018 a fost un an cu o evoluție bună a vânzărilor la majoritatea categoriilor și pe majoritatea canalelor de vânzare. Per ansamblu, cifra noastră de afaceri a crescut cu peste 10%. Cele mai importante creșteri au fost la produsele premium din gama Alfredo Seafood Gata de Gătit, la peștele proaspăt și la fructele de mare congelate. Oamenii au trecut de la produsele de bază congelate și puțin procesate la produse mai calitative. De exemplu, a crescut cererea pentru doradă, somon, menținându-se relativ constantă cea pentru sprot sau macrou. De asemenea, a crescut preferința pentru filé-uri și pește eviscerat și fără solzi”, a declarat Dărmănescu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation