Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec VinVest

corteva agriscience, corteva
Compania Corteva Agriscience este unul dintre cei mai importanți producători și distribuitori de sămânță pentru fermierii din România. An de an, suprafețele însămânțate cu hibrizi de porumb, floarea-soarelui și rapiță sunt în creștere, motiv pentru care cercetarea la nivelul companiei caută să răspundă provocărilor pe care le întâmpină fermierii și ...
Citește mai mult
Havana Club Romania
corteva agriscience, corteva
Premii de recunoaştere a excelenţei în leadership, sustenabilitate, lanţuri de distribuţie şi operaţiuni Corteva Agriscience a anunţat că a fost desemnată câştigătoare a mai multor premii „Manufacturing Leadership Awards” decernate de Asociaţia Naţională a Producătorilor. Categoriile şi tehnologiile recunoscute pentru rezultatele excelente sunt: Premiul pentru leadership în excelenţă operaţională, acordat ...
Read More
corteva
Berea este consumata in toate lumea, atat de barbati, cat si de femei, iar studiile realizate in ultima perioada, atat de centre internationale/natioanle, cat si de Centrul (nostru) de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, au aratat ca un consum moderat de bere, de maximum 2 pahare pe zi pentru ...
Read More
MALTA TRAVEL
malta se redeschide, malta
După un an în care turismul s-a dovedit eclectic, Malta anunță din nou disponibilitatea sa de a primi, cu brațele deschise, turiștii români. Malta poate fi și refugiul râvnit, pe vreme de pandemie, căci toată lumea jinduie la un tărâm fărăr griji, atunci când lumea este de fapt, copleșită de ...
Read More
Admitere 2020 - 2021 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti Admitere 2020 - 2021 la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti

Noi tendințe pe piața de pește

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

In tara noastra se pare ca piata de consum cu privire la industria pestelui a crescut incredibil de mult, in utlima perioada, lucru care se datoreaza in mare parte numeroaselor promovari privind mentinerea unui stil de viață sănătos și a unei alimentații echilibrate. Au avut parte de majorari inclusiv partea de mainstream și  premium. In 2019 vom avea, in mare, aceleasi cresteri, in contextul unor inovatii cat mai numeroase, care sunt principalele resorturi ce incurajeaza consumatorii sa cumpere un anumit brand sau altul, indiferent de categoria lor: proaspăt, congelat sau conservat.

Categoria de pește (atât proaspăt, cât și congelat – cele 2 fiind cele mai abundente, precum și cel afumat și marinat) este intr-o crestere continua, raportand o majorare în volum de 6% pentru intervalul decembrie 2017 – noiembrie 2018 in comparatie cu anul trecut, dupa cum ne dovedesc si informatiile furnizate de GfK Consumer Panel.

Interesant de mentionat este care dintre cele 2 modalitati de vanzare principale, cel mai eficient a fost cel traditional, spre surprinderea noastra, iar nu cel modern, intrucat  cel din urma a raportat numai cresteri constante. Comerțul independent furnizeaza 60% din totalul volumelor categoriei de pește, iar atat existenta cat si evolutia acestei piete se datoreaza peștelui proaspăt și celui congelat. În retailul modern putem vorbi de majorari ale castigurilor doar in cazul hypermarketurilor și al magazinelor de proximitate, pe cand canalele de supermarketuri și discounteri au avut numai de pierdut.

„Consumul ridicat de produse din pește este susținut de trendurile gastronomice legate de un stil de viață mai sănătos, concomitent cu creșterea categoriei de alimente «ready to eat»“, a explicat Elena Marin, Development Director Parmafood Group Distribution, firma care are in distributie marca Calvo.

Inclusiv firma Parmafood a avut de castigat de pe urma acestui trend, in 2018: a avut o crestere de 15% al vânzărilor, in raport cu anul precedent. In plus, categoriile de conserve de pește au avut o majorare de 15% si, respectiv, cele de conserve paté care au inregistrat o crestere de 35%.

„Emanciparea consumatorului legată de rolul alimentației sănătoase a adus niște schimbări la nivel de gamă de produse. Conservele în ulei de măsline, ulei vegetal și suc propriu au înregistrat o creștere. De asemenea, s-a observat o majorare a consumului în perioada de vară, ceea ce indică preferințe către înlocuirea proteinelor provenind din carne roșie sau de pui cu o alternativă mai sănătoasă: peștele”, a mai spus Elena Marin.

Totodata, Mihai Cristian Dărmănescu, antreprenorul care a infiintat Alfredo Seafood, a mai explicat ca dorinta de a avea mai multe categorii de produse din care sa aleaga, deci avand o cerere puternica de la clienti, si care sa aiba o calitate superioară a fost principalul resort, ce a dus spre evoluția pozitiva pieței per ansamblu și, la nivel mai mic, la cresterea vanzarilor companiei sale:

„2018 a fost un an cu o evoluție bună a vânzărilor la majoritatea categoriilor și pe majoritatea canalelor de vânzare. Per ansamblu, cifra noastră de afaceri a crescut cu peste 10%. Cele mai importante creșteri au fost la produsele premium din gama Alfredo Seafood Gata de Gătit, la peștele proaspăt și la fructele de mare congelate. Oamenii au trecut de la produsele de bază congelate și puțin procesate la produse mai calitative. De exemplu, a crescut cererea pentru doradă, somon, menținându-se relativ constantă cea pentru sprot sau macrou. De asemenea, a crescut preferința pentru filé-uri și pește eviscerat și fără solzi”, a declarat Dărmănescu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation