Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec

ediția ro wine, ro wine
E TOAMNĂ, deci: Atmosfera promite să fie fantastică! Vineri 11 octombrie, începe la București, ediția de toamnă, a minunatului RO WINE, cel mai important festival de vinuri din București, a cărui primă ediție anuală are loc, de obicei, în primăvară, în luna mai, tot la Fratelli. Ca și în anul anterior, ...
Citește mai mult
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
Read More
Invitatie-TalentA corteva
Berea este consumata in toate lumea, atat de barbati, cat si de femei, iar studiile realizate in ultima perioada, atat de centre internationale/natioanle, cat si de Centrul (nostru) de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, au aratat ca un consum moderat de bere, de maximum 2 pahare pe zi pentru ...
Read More
EUROPA TRAVEL
corteva
malta, darul de fiecare zi
Ca suprafață, vorbim despre cea mai mică țară din Comunitatea Eiropeană, dar asta nu o împiedică să fie dorită (cu ardoare ) de către turiști. Mai cu seamă de către cei britanici. De cum se desprimăvărează, chiar din luna mai (care este o lună minunată spre a vizita Malta), se ivesc, ...
Read More

Efectele aplicarii legii supermarketurilor si opinia marilor retail-uri din Romania

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

Poziția Kaufland România referitoare la Raportul de modificare a Legii 321/2009

În urma transmiterii Raportului de modificare a Legii 321/2009, Kaufland România își exprimă următoarele puncte de vedere, ce vin în completarea comunicatului de presă transmis de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR):

Kaufland România atrage atenția că o astfel de propunere legislativă, prin care Comercianții persoane juridice autorizate să desfășoare activități de comercializare pentru produse alimentare au obligația ca, pentru categoriile: carne, legume și fructe, să achiziționeze aceste produse în proporție de cel puțin 51% corespunzător fiecărei categorii, provenite din lanțul alimentar scurt, așa cum este definit în Politica Agricolă Comună a Uniunii Europene. Prin excepție, în lunile de iarnă, decembrie-februarie legumele și fructele din import pot reprezenta maximum 70% din oferta, pe fiecare categorie, a comercianților menționați.trebuie să fie însoțită de un plan de implementare concret, cu un calendar și termene de aplicare realiste și aplicabile.kaufland_26062100

Studiile și analizele interne Kaufland România au confirmat că acest demers legislativ ar putea determina o nesiguranță pe piață și nu rezolvă problemele agriculturii din România: lipsa infrastructurii adecvate de producție și de depozitare, fiscalizarea și controlul sectorului de producție (de exemplu controlul pesticidelor), lipsa asocierii între producători, lipsa unei strategii naționale cu privire la combaterea efectelor meteo. Cu certitudine, având în vedere condițiile actuale, propunerile de modificare a Legii 321/2009 nu vor putea fi puse în practică.

Kaufland considera că, în acest moment, ar trebui să fie prioritare soluțiile legislative care să susțină producătorii autohtoni să se dezvolte astfel încât să răspundă cerințelor consumatorilor, precum asocierea și cooperarea. Având în vedere pe de o parte, expertiza și experiența specifică unui retalier internațional și, pe de altă parte, problemele cu care ne-am confruntat de-a lungul timpului în privința identificării și selectării producătorilor autohtoni care să respecte cerințele de cantitate și de calitate necesare, acestia isi exprima disponibilitatea consultării în ceea ce privește identificarea soluțiilor de sprijinire a micilor producători. Inițiativele legislative care să susțină dezvoltarea și oferirea de consultanță micilor producători ar trebui să reprezinte o prioritate pentru autorități. Astfel, acestia sustin punctul de vedere al AMRCR conform căruia „Lanțul scurt de aprovizionare nu garantează sprijin pentru producătorii români și restrânge libertatea consumatorilor români de a alege.”

Este cunoscută apetența românilor pentru produsele autohtone, însă nu ar trebui ignorat dreptul de liberă alegere a consumatorului de a beneficia de o varietate cât mai largă de produse. Limitarea acestui drept ar putea determina chiar și încălcarea legislației europene.

Din informațiile pe care acestia le detin, în acest moment, nu a fost realizată o statistică centralizată sau o bază de date la nivel național a tuturor producătorii autohtoni, există riscul ca noile propuneri legislative care să contravină legislației concurenței. Acest lucru ar putea conduce la anumite speculații din partea producătorilor români, care, se considera că, în prezent, nu ar putea să facă față cerințelor pieței de consum. Consiliul Concurenței a oferit un punct de vedere încă de anul trecut, când această lege a fost adusă în dezbatere, considerând-o neconcurențială și că ar putea genera discriminarea între diverse forme de comerţ cu amănuntul, respectiv hipermarketurile sau supermarketurile în raport cu magazinele mici de cartier sau chioşcurile.

Ce este Kaufland Romania?

Cu o rețea de 108 magazine, Kaufland România a urmărit, încă de la începutul dezvoltării companiei pe piața românească, în primul rând selectarea și susținerea producătorilor autohtoni. În acest moment, peste 50% din sortimentul nostru este produs în România. Pentru anumite produse, acolo unde găsim furnizori, lucrăm cu companii locale. Spre exemplu, la panificație avem un procent de 100% produse din România; la sortimentul de ouă peste 90% provin din România; peste 60% din numărul de articole din sortimentul de miere sunt din România. În ceea ce privește lactatele: numărul articolelor românești din magazinele Kaufland a crescut în ultimii ani cu peste 15%/an. În acest sens sunt elocvente numeroase proiecte și campanii, desfășurate la nivel național, menite să demonstreze strategia companiei Kaufland de sprijinire a producătorilor autohtoni, ultimele fiind proiectul „Țara mea” și campania „Din toată inima pentru România”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation