REMEMBER THAT TASTE? 🙂
ZINFANDEL, RÂNDURI DESPRE O COMOARĂ
Dacă tot vorbim de California dream, eu zic că e musai să vorbim și de vinurile californiene. Fără de care acum peisajul vitivinicol mondiale nu se mai poate. California este o forță în domeniul vinului. O putere. O mare putere. Și nu numai la vinuri. Este o forță și în privința economiei mondiale. Una, astăzi, la anul 2018, comparabilă cu Marea Britanie – pe care o întrece, de fapt. Vorbim despre California – și în cazul vinurilor – ca despre un alt/nou tărâm al făgăduinței. Dar vorbim și despre amintirea unei degustări memorabile, cum o păstrez în minte și pe cea de Sauternes…
Ţintă: jurnalistul român, eventual acela împătimit de vin. Dar și împătimitul de vin în genere, oricare ar fi el, Acela. Locaţie: unul dintre cele mai sofisticate hoteluri din Bucureşti, l-am numit pe Marriott. Salonul D.
Cine: Ambasada SUA şi Institutul CALIFORNIAN WINE.
Manifestare: Degustare de vin californian.
Unele dintre vinuri erau deja intrate pe piaţa românească. Altele abia îşi făceau “încălzirea” pe margine, aşa, ca un “joc de glezne” preliminar.Toate astea se întâmplau cu vreo câțiva ani în urmă.
Atunci, l-am sunat şi l-am invitat şi pe “ziaristul de vin” Cosmin Zidurean, care, între timp, se dusese la o filmare (tot pe bază de vin) – şi întârziase acolo mai multă vreme.
CINE N-A AUZIT, MĂCAR ÎN TREACĂT, DE NAPA VALLEY? 🙂
Evenimentul era/a fost astfel plănuit încât adjunctul şefului Misiunii Diplomatice a SUA la Bucureşti (cel de atunci), Jeri Guthrie-Corn, să răspundă prezent(ă) la eveniment – şi să adreseze un scurt discurs jurnaliştilor care fofoteau pe lângă cele patru “ateliere” distincte de degustare. Dar, oare, cine n-a auzit de NAPA VALLEY? Ce iubitor al vinurilor nu ar visa să facă un “periplu” printr-o asemenea zonă viticolă, fie şi numai cu ajutorul vinurilor – şi atât.
Inutil, cred, de zis că degustarea s-a dovedit excelentă, iniţiativa primind un “punctaj” mare în inimile noastre.
DESIGUR, CUM ERA DE AȘTEPTAT, CALIFORNIA ESTE EPICENTRUL
De menţionat, iarăşi, că statul California este pe locul patru ca producător de vinuri din lume, după primele două „primadone”, Franţa şi Italia (locul al treilea fiind ocupat de o altă mare putere, Spania). Ca să furnizăm, totuşi, nişte indici, ar trebui să ne referim la o producţie de vin de trei miliarde de sticle – pe an.
O prognoză asupra dinamicii sectorului în California scoate la iveală că suprafaţa acoperită cu viţă de vie ajunge la peste două sute de mii de hectare.
Mai mult de jumătate dintre acestea sunt cultivate cu soiuri de vinuri roşii.
În fruntea plutonului, la „roşii”, se află poziţionat Cabernet Sauvignon-ul şi Chardonnay-ul
Vin imediat – în urma plutonului – Merlot şi Zinfandel, aflate într-o vioaie expansiune.
Trebuie să recunosc, dinainte, că Zinfandel este/și va fi veșnic/preferatul/sau unul dintre preferatele mele.
Vinurile provenind din statul California sunt binecunoscute în lume mai ales pentru o anume calitate, dar, deopotrivă – şi varietatea lor.
California este una din cele mai miraculoase regiuni viti-viticole din lume.
Aproape o sută de soiuri de struguri o populează.
Vinificatorii au (mai) mulţi ani de experienţă pe varii pieţe internaţionale.
Mihail Gălăţanu
Exporturile americane de vin au atins o valoare record
San Francisco, Sursa primordială: Agerpres, dar și alte agenții de știri/ – Exporturile americane de vin au crescut – pentru al treilea an consecutive. Asta se întâmpla încă din 2012- e bine de știut. Atunci s-a atins valoarea record de 1,43 miliarde de dolari, a anunţat , în 2013, Wine Institute, relatează AP.
În termeni de volum, SUA au exportat în anul respectiv 424,6 milioane litri de vin, sau 112,2 milioane lăzi, a informat Wine Institute, adăugând că 90% din vinurile americane exportate au provenit din California.
‘Exporturile de vinuri din California continuă să crească graţie calităţii, diversităţii şi preţurilor abordabile, în pofida unei pieţe globale competitive, a barierelor comerciale şi a unei economii în revenire’, a declarat preşedintele Wine Institute, Robert P. Koch.
Cum era – de altfel – de așteptat, Uniunea Europeană(UE) a rămas principala piaţă pentru vinurile din California, responsabilă pentru 34% din totalul vânzărilor (sau 485 milioane de dolari), urmată de Canada (434 milioane de dolari, în creştere cu 14%, comparativ cu anul precedent, 2011). În schimb, exporturile spre Jong Kong, a treia mare piaţă pentru vinurile americane, au scăzut cu 30% până la 115 milioane de dolari.
Vânzările de vinuri americane în China continentală au crescut cu 18% până la 74 milioane de dolari, iar în Coreea de Sud au crescut cu 26% până la 16 milioane de dolari.
Recent Comments