Digitalizarea are un impact major în banking și afectează conceptul clasic al banilor. Astăzi, când tehnologia își depășește parcă propriile limite și acaparează tot mai multe industrii tradiționale, băncile trebuie să iasă din zona de confort în care s-au obișnuit să opereze și să adopte strategii digitale. O conferință despre bani și siguranța lor.
Evoluția rapidă a tehnologiei schimbă în mod structural industria serviciilor financiar-bancare. Cuvântul cheie este “disruption”. Suntem într-o eră în care accesul la tehnologiile care păreau de domeniul SF sunt la îndemâna celor mai mulți dintre noi. Este deja imposibil să ne imaginăm societatea fără internet sau telefoane mobile. Fie că ne place sau nu, acestea au devenit parte din viața noastră, au devenit normalitate. Rodica Tuchilă, consilier ARB, moderatoarea conferinței consideră că “transformarea mediului bancar românesc prin inovație nu este doar un trend ce trebuie urmărit de băncile românești ci mai ales un mijloc prin care investițiile în tehnologie duc la maximizarea rezultatelor în obținerea unor creșteri seminificative și organice de asset-uri și cotă de piață”.
“Internetul și tehnologia au revoluționat modul în care oamenii desfășoară activitățile de zi cu zi: comunicare, muncă, recreere, cumpărături și chiar banking. Este tot mai evident că oamenii au îmbrățișat tehnologia, astfel că nevoia de digitalizarea a servciilor bancare este de necontestat. În acest context, asigurarea securității serviciilor bancare trebuie să ia în considerare noi tipuri de vulnerabilități, amenințări și riscuri”, afirmă și Cătălin Pătrașcu de la Cert.ro.
Pe lângă provocările generate de amenințările cibernetice din ce în ce mai sofisticate, coroborate cu o creștere semnificativă în complexitate a infrastructurilor IT care susțin industria bancară, specialiștii în securitate din domeniul bancar se confruntă și cu provocări fără precedent în domeniul legislativ. Prevederile GDPR, PSD2 și Directivei NIS sunt doar câteva exemple de normative care pun o presiune semnificativă asupra acestora, atât din per-spectiva adaptării business-ului pentru asigurarea conformității, cât și din perspectiva costurilor pe care le generează implementarea acestor acte normative.
Câteva dintre cele mai importante momente ale conferinței recomandate de organizatori: Reglementarea serviciilor de plată – o abordare de actualitate a PSD2 prezen-tată de Denisa Iatan de la Banca Națională a României, Studiul recent realizat de Roland Berger și prezentat de Alina Florean ”FinTechs în Europa: Competitori sau Parteneri” analizează perspectiva noilor jucători și impactul pe care consideră că îl vor avea asupra mediului competitiv din sectorul bancar european, Proiectul realizat de Allevo care rezolvă problema conformității corporațiilor la regulamentul 260 prin oferirea unei aplicații de tip “white label” și care asigură conversia din format intern în formatul ISO 20022 iar Sorina Bera CEO Allevo va arăta cum un parteneriat care înțelege nevoile clientului poate crea o aplicație ce este foarte ușor distribuită oricărui client de business, fără a afecta sistemele și mediile de lucru sau Focusul prezentat de psyhologul Paul Herinean de la IceU Training Group “Counter Inteligence – Inginerie Socială” și care va vorbi despre prevenirea acțiunilor de inginerie socială de pătrundere în sistemele informatice prin exploatarea vulnerabilităților umane dar, în nici un caz, nu trebuie să ratați Demo-ul Joc: Digital Identity prezentat de Ștefan Belloiu de la Nova IT Solutions în Ultimele 5 minute. Te va identifica și pe tine.
Cum evoluează cerințele clienților ? Cum se adaptează băncile evoluției tehnologiei, cerințelor clienților și competiției ? Cum va arăta banca în lumea digitală? Cum va arăta modelul de business digital ? FinTech – parteneri sau competitori ai băncilor ? Cum se transformă cerintele de securitate ? Care sunt soluțiile pentru diminuarea riscurilor legate de securitatea cibernetică? Iată doar câteva întrebări pentru care vom încerca să găsim răspunsuri. Astfel,“cele mai bune practici și expertiză profesională devin valori relevante, un efort comun de înțelegere a contextului prin care trecem, precum și o cooperare apropiată cu piața, discuții și dezbateri sincere într-un format cât mai larg sunt de natură să aducă beneficii tuturor părților participante la acest business”, subliniază Eduard Bisceanu, CSO de la Unicredit, moderatorul sesiunii CyberSecurity.
Alte articole:
http://topbrands.com.ro/un-nou-thriller-istoric-de-la-rao-reduceri-de-primavara/
Recent Comments