Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec

Dealul Dorului, crama
Da, cu dor te lasă – și cu JIND. Cu DOR de EL – și cu JIND asameni. După o sticlă ar mai merge o sticlă. Iar după un pahar, ar merge un alt pahar. Un al doilea – sau un alt treilea. Te lasă și cu ALEAN. Privind, gânditor, ...
Citește mai mult
FGCR
Invitatie Media Club - TalentA 2021
Mormintul Lui Ovidiu / Mihail Galatanu Havana Club Romania
agricultura, cura de detoxifiere, reteaua slow food, slow food
*Rețeaua Slow Food se mobilizează în lupta împotriva pesticidelor, în toată Europa Date fiind tentativele mai multor state membre și grupuri europene de a împiedica sau de a amâna propunerea Comisiei Europene pentru un regulament privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor (SUR), este esențial ca factorii de ...
Read More
Invitatie-TalentA corteva

CRAMA DE PIATRA - ALDAVIN SI BOIAN

crama de piatra
bere, un pericol, organizația mondială a sănătății (oms)
BEREA. Un lichid auriu, un adevărat balsam în zilele de arșiță. Binecuvântare adevărată pentru cei care îndură canicula. Dar și pentru cei care stau la soare. Se prăjesc la piscine sau la malul mării. Curge, uneori, în valuri – și este, de obicei, fără număr – sau măcar așa ne ...
Read More
EUROPA TRAVEL
corteva
comori turistice, toscana, bucurești
Toamna la Crama Știrbey este un adevărat spectacol de culoare și liniște, unde peisajele de vis amintesc de Toscana și se îmbină cu tradiția viticolă românească. La doar câteva ore de București, în inima regiunii Drăgășani, Crama Știrbey vă așteaptă să descoperiți farmecul naturii în tonuri de arămiu, sub cerul ...
Read More

Tudor Furir

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like sau share!

PERNOD-RICARD ARE UN PORTOFOLIU DE VODCĂ RELEVANT

RĂMÂNE LIDERUL INCONTESTABIL CU O COTĂ DE PIAȚĂ ÎN VOLUM DE 40%

Am încercat, pentru ediția Top Brands de anul acesta (2015), să facem un altfel de rubrică ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI, cu Tudor Furir. De altfel, Tudor Furir, personajul, este dincolo de orice prezentări, fiind o personalitate extrem de cunoscută. Pentru cei care, totuși, nu-l cunosc, el este – spus așa, generic – șeful de la PERNOD-RICARD, a doua companie de profil (băuturi/distilate) din lume. În realitate, este un rafinat degustător al training-urilor de calitate, din Singapore în Scoția. Membru, de mai multe ori, în GUVERNELE ALTERNATIVE pe care le face, din vreme în vreme, presa. Dacă și-ar scrie memoriile, ele n-ar omite faptul că a cunoscut familia regală scoțiană, a vizitat distileriile de top ale scoțienilor. Și câte și mai câte…

Tudor-Furir-1

  1. Cum se creează un BRAND în segmentul băuturilor spirtoase?
    Este nevoie de ani pentru a crea un brand. Traditia, calitatea, experiențele oferite consumatorilor sunt ingrediente necesare pentru acest exercitiu. Pentru ca un produs sa devina brand este necesară o legătură emoțională între acesta și consumator.
    În general, ca să fii brand în industria băuturilor spirtoase este necesar să ai o prezență globală.
  1. Care este PIAȚA BĂUTURILOR în general?
    Piața băuturilor internaționale din România este de aproximativ 8 milioane de litri, conform datelor IWSR din 2015.
    Ea este copios dominată de categoriile whisky și vodka, mai precis 75% din totalul acestei piete.
    Particularitatea acestei piete este dată de faptul ca alte categorii consacrate pe plan internațional (rom, tequila) sunt foarte mici.
  1. Rămâne vodca leading-product al pieței? Cel puțin pentru dumneavoastră?
    Vodka rămâne o categorie importantă, a doua după whisky și reprezintă cam 25% din total.
    Pernod Ricard are un portofoliu de vodkă relevant.
    Suntem prezenti în toate subcategoriile importante: Elyx si Exquisite pe segmentul superpremium, Absolut pe segmentul premium, Wyborowa și Luxusowa pe segmentul mainstream.
    În ultimii 3-4 ani, categoria votkă stagnează în volum.Tudor-Furir-2

  1. Devine competiția mai accerbă pe segmentul de vodcă al pieței?
    Competitia este acerbă, sunt prezente tot mai mult branduri internaționale. În ultima perioadă au intrat și branduri din spatiul ex-sovietic, dar și din alte țări(Italia, Germania). Absolut rămâne liderul incontestabil, cu o cotă de piață în volum de 40%.
  1. Care mai e proporția/echilibrul între vodcă și whisky?
    România este o piață clar dominată de whisky, aceasta categorie contând pentru 51% din totalul vânzărilor. Proporția whisky/vodka este de 2/1.
  1. Este piața de whisky, în continuare, în restrângere – și cea de vodcă în resort/dezvoltare?
    Piața totală se contractă în ultimii ani, mai ales datorită creșterii accizei, din septembrie 2013. Acest trend este mai vizibil la whisky. Unde – în ultimii 5 ani – s-a înregistrat o scădere anuală medie de 5%. Vodka este, încă, în creștere, +4% pentru aceeași perioadă.
  1. Migrează consumul către vin și bere, în detrimentul distilatelor?
    Nu neaparat. Cele trei categorii sunt, de multe ori, complementare și adresează ocazii de consum diferite.
    Consumul total de băuturi alcoolice scade in România în ultimii ani. Este un trend normal, având în vedere că toți jucătorii importanți din industrie promovează un consum de alcool responsabil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation