PERNOD-RICARD ARE UN PORTOFOLIU DE VODCĂ RELEVANT
RĂMÂNE LIDERUL INCONTESTABIL CU O COTĂ DE PIAȚĂ ÎN VOLUM DE 40%
Am încercat, pentru ediția Top Brands de anul acesta (2015), să facem un altfel de rubrică ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI, cu Tudor Furir. De altfel, Tudor Furir, personajul, este dincolo de orice prezentări, fiind o personalitate extrem de cunoscută. Pentru cei care, totuși, nu-l cunosc, el este – spus așa, generic – șeful de la PERNOD-RICARD, a doua companie de profil (băuturi/distilate) din lume. În realitate, este un rafinat degustător al training-urilor de calitate, din Singapore în Scoția. Membru, de mai multe ori, în GUVERNELE ALTERNATIVE pe care le face, din vreme în vreme, presa. Dacă și-ar scrie memoriile, ele n-ar omite faptul că a cunoscut familia regală scoțiană, a vizitat distileriile de top ale scoțienilor. Și câte și mai câte…
- Cum se creează un BRAND în segmentul băuturilor spirtoase?
Este nevoie de ani pentru a crea un brand. Traditia, calitatea, experiențele oferite consumatorilor sunt ingrediente necesare pentru acest exercitiu. Pentru ca un produs sa devina brand este necesară o legătură emoțională între acesta și consumator.
În general, ca să fii brand în industria băuturilor spirtoase este necesar să ai o prezență globală.
- Care este PIAȚA BĂUTURILOR în general?
Piața băuturilor internaționale din România este de aproximativ 8 milioane de litri, conform datelor IWSR din 2015.
Ea este copios dominată de categoriile whisky și vodka, mai precis 75% din totalul acestei piete.
Particularitatea acestei piete este dată de faptul ca alte categorii consacrate pe plan internațional (rom, tequila) sunt foarte mici.
- Rămâne vodca leading-product al pieței? Cel puțin pentru dumneavoastră?
Vodka rămâne o categorie importantă, a doua după whisky și reprezintă cam 25% din total.
Pernod Ricard are un portofoliu de vodkă relevant.
Suntem prezenti în toate subcategoriile importante: Elyx si Exquisite pe segmentul superpremium, Absolut pe segmentul premium, Wyborowa și Luxusowa pe segmentul mainstream.
În ultimii 3-4 ani, categoria votkă stagnează în volum.
- Devine competiția mai accerbă pe segmentul de vodcă al pieței?
Competitia este acerbă, sunt prezente tot mai mult branduri internaționale. În ultima perioadă au intrat și branduri din spatiul ex-sovietic, dar și din alte țări(Italia, Germania). Absolut rămâne liderul incontestabil, cu o cotă de piață în volum de 40%.
- Care mai e proporția/echilibrul între vodcă și whisky?
România este o piață clar dominată de whisky, aceasta categorie contând pentru 51% din totalul vânzărilor. Proporția whisky/vodka este de 2/1.
- Este piața de whisky, în continuare, în restrângere – și cea de vodcă în resort/dezvoltare?
Piața totală se contractă în ultimii ani, mai ales datorită creșterii accizei, din septembrie 2013. Acest trend este mai vizibil la whisky. Unde – în ultimii 5 ani – s-a înregistrat o scădere anuală medie de 5%. Vodka este, încă, în creștere, +4% pentru aceeași perioadă.
- Migrează consumul către vin și bere, în detrimentul distilatelor?
Nu neaparat. Cele trei categorii sunt, de multe ori, complementare și adresează ocazii de consum diferite.
Consumul total de băuturi alcoolice scade in România în ultimii ani. Este un trend normal, având în vedere că toți jucătorii importanți din industrie promovează un consum de alcool responsabil.
Recent Comments