Sectorul zootehnic – aprobarea schemelor de plati din agricultura
pentru aprobarea plafoanelor alocate ajutoarelor naţionale tranzitorii și schemelor de sprijin cuplat, în sectorul zootehnic, precum și pentru stabilirea cuantumului acestora, pentru anul 2015
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicat, al art. 13 și art. 25 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 104/2015, cu modificările şi completările ulterioare, al Regulamentului (UE) nr.
1.307/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor norme privind plăţile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 637/2008 al Consiliului şi a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului, precum și al Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/1.089 al Comisiei din 6 iulie 2015 de stabilire, pentru anul 2015, a plafoanelor bugetare aplicabile anumitor scheme de sprijin direct prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului şi de stabilire a cotei privind rezerva specială pentru deminare pentru Croaţia, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.(1) Se aprobă plafonul pentru ajutoarele naţionale tranzitorii în sectorul zootehnic, pentru speciile bovine și ovine/caprine, care se acordă pentru anul 2015, în limita sumei de 203.152.561 euro, respectiv 897.446,7 mii lei, care se asigură de la bugetul de stat prin bugetul aprobat Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2016, şi se distribuie astfel:
- 785.785 euro, respectiv 122.746,5 mii lei pentru schema decuplată de producţie în sectorul lapte, specia bovine;
- 770.266 euro, respectiv 515.844,3 mii lei pentru schema decuplată de producţie în sectorul carne, specia bovine;
- 596.510 euro, respectiv 258.855,9 mii lei pentru schema cuplată de producţie, speciile ovine/caprine.
- Cuantumul ajutoarelor naționale tranzitorii prevăzute la alin. (1) se calculează:
- prin raportarea sumei prevăzute la alin. (1) lit. a) la cantităţile de lapte livrate şi/sau vândute direct eligibile;
- prin raportarea sumei prevăzute la alin. (1) lit. b) la efectivele de bovine eligibile;
- prin raportarea sumei prevăzute la alin.(1) lit.c) la efectivele de femele ovine/caprine eligibile.
- Plățile pentru ajutoarele naționale tranzitorii în sectorul zootehnic se acordă
potrivit prevederilor art.12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind soci etăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 104/2015, cu modificările şi completările
ulterioare, și în condițiile art.61 – 683 din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr.619/2015 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, condiţiilor specifice şi a modului de implementare a schemelor de plăţi prevăzute la art. 1 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, precum şi a condiţiilor specifice de implementare pentru măsurile compensatorii de dezvoltare rurală aplicabile pe terenurile agricole, prevăzute în Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2.(1) Se aprobă plafonul maxim de 113.356, 5 mii euro, care se acordă pentru anul
2015, pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul zootehnic, crescătorilor de animale din speciile prevăzute la art.2 din Hotărârea Guvernului nr.219/2015 privind stabilirea sectoarelor, culturilor şi speciilor de animale pentru care se acordă sprijin cuplat în perioada 2015-2020, repartizat astfel:
- 330 mii euro pentru specia bovine, categoria bivolițe de lapte;
- 500 mii euro pentru speciile ovine/caprine;
- 500 mii euro pentru specia bovine, categoria taurine din rase de carne și metișii acestora, în condițiile art.74 alin.(2) din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr.619/2015, cu modificările și completările ulterioare;
- 999,5 mii euro pentru specia bovine, categoria vaci de lapte;
- 27 mii euro pentru specia viermi de mătase.
(2) Cuantumul pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul zootehnic se calculează prin raportarea sumelor prevăzute la lit.a)-e) de la alin.(1) la efectivul de animale determinate/kg gogoși crude de mătase determinate solicitat/e de beneficiar.
(3) Plățile pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul zootehnic se acordă potrivit prevederilor art.24 alin.(1) și (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015, aprobată cu modificări şi completări pr in Legea nr. 104/2015, cu modificările şi completările ulterioare, și în condițiile art.69 – 782 din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr.619/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. Plățile schemelor de ajutoare naționale tranzitorii și sprijin cuplat în sectorul zootehnic se fac în lei, la cursul de schimb de 4,4176 lei pentru un euro, stabilit de către Banca
Centrală Europeană în data de 30 septembrie 2015 și publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene, seria C, nr.323 din 1 octombrie 2015.
Art. 4. Beneficiarii plăților aferente ajutoarelor naţionale tranzitorii și schemelor de sprijin cuplat, în sectorul zootehnic, prevăzute la art.1 și 2 , sunt cei prevăzuți la art.7 alin.(1) și art.12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 104/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
Secţiunea 1 Titlul proiectului de act normativ
Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea plafoanelor alocate ajutoarele naţionale tranzitorii și schemelor de sprijin cuplat, în sectorul zootehnic, precum și pentru stabilirea cuantumului acestora, pentru anul 2015
Secţiunea a 2-a Motivul emiterii actului normativ
- Descrierea situaţiei actuale
Prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 104/2015, cu modificările și completările ulterioare, au fost aprobate schemele de plăți directe și ajutoarele naționale tranzitorii, ca mecanisme de susținere a producătorilor agricoli care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020.
Plafonul bugetar aplicabil schemelor de sprijin cuplat menționat la art. 1. alin. (2) lit.e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 104/2015, este stabilit prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1089 al Comisiei din 6 iulie 2015 de stabilire, pentru anul 2015, a plafoanelor bugetare aplicabile anumitor scheme de sprijin direct prevăzute în
Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 al Parlamentului
European și al Consiliului și de stabilire a cotei privind rezerva specială pentru deminare pentru Croația, la anexa nr. VIII. Astfel, pentru România, plafonul bugetar pentru schemele de sprijin cuplat este de 219.064 mii euro.
În conformitate cu prevederile art. 25 alin. (1) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 104/2015, plafoanele
și cuantumul plăţilor pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul zootehnic se stabilesc anual prin hotărâre a Guvernului.
Conform art. 12 și 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 104/2015, cu modificările și completările ulterioare, ajutoarele naţionale tranzitorii, reprezintă plăţi care se acordă fermierilor din sectoarele care au beneficiat de plăţi naţionale directe complementare în anul 2013. Condiţiile specifice de acordare a ajutoarelor naţionale tranzitorii sunt identice cu cele pentru acordarea plăţilor naţionale directe complementare, aferente anului 2013.
Plafonul alocat ajutoarelor naţionale tranzitorii în sectorul zootehnic şi cuantumul acestor plăţi se stabilesc anual prin hotărâre a Guvernului.
1
11 În cazul proiectelor de acte | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect |
normative care transpun | |
legislaţie comunitară sau | |
creează cadrul pentru aplicarea | |
directă a acesteia | |
2. Schimbări preconizate | Prin prezentul proiect, se aprobă plafonul pentru |
ajutoarele naționale tranzitorii în sectorul zootehnic, pentru | |
speciile bovine și ovine/caprine, pentru cererile depuse în | |
anul 2015, în limita sumei de 203.152.561 euro, respectiv | |
897.446,7 mii lei, și se distribuie astfel: | |
a) 27.785.785 euro, respectiv 122.746,5 mii lei pentru | |
schema decuplată de producție în sectorul lapte, specia | |
bovine; | |
b) 116.770.266 euro, respectiv 515.844,3 mii lei pentru | |
schema decuplată de producție în sectorul carne, specia | |
bovine; | |
c) 58.596.510 euro, respectiv 258.855,9 mii lei pentru | |
schema cuplată de producție, speciile ovine/caprine. | |
Potrivit prevederilor art. 37 alin. (4) din Regulamentul | |
(UE) nr.1307/2013 de stabilire a unor norme privind plăţile | |
directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul | |
politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului | |
(CE) nr. 637/2008 al Consiliului şi a Regulamentului (CE) | |
nr. 73/2009 al Consiliului, cuantumul total al ajutoarelor | |
naționale tranzitorii care pot fi acordate de România în | |
oricare dintre sectoarele care au beneficiat de plăţi naţionale | |
directe complementare în anul 2013, este limitat la 75% în | |
2015, din pachetele financiare sectoriale specifice, | |
autorizate de Comisia Europeană pentru anul 2013. | |
De asemenea, se aprobă plafonul maxim de 113.356,5 | |
mii euro, care se acordă pentru anul 2015, pentru schemele | |
de sprijin cuplat în sectorul zootehnic, crescătorilor de | |
animale din speciile prevăzute la art.2 din Hotărârea | |
Guvernului nr.219/2015 privind stabilirea sectoarelor, | |
culturilor şi speciilor de animale pentru care se acordă | |
sprijin cuplat în perioada 2015-2020, repartizat astfel: | |
a) 1.330 mii euro pentru specia bovine, categoria bivolițe de | |
lapte; | |
b) 24.500 mii euro pentru speciile ovine/caprine; | |
c) 10.500 mii euro pentru specia bovine, categoria taurine | |
din rase de carne și metișii acestora; | |
d) 76.999,5 mii euro pentru specia bovine, categoria vaci de | |
lapte; | |
e) 27 mii euro pentru specia viermi de mătase. | |
Plățile pentru ajutoarele naționale tranzitorii și pentru | |
schemele de sprijin cuplat, în sectorul zootehnic, se acordă | |
în condițiile art.61 – 782 din Ordinul ministrului agriculturii | |
și dezvoltării rurale nr.619/2015, cu modificările şi | |
completările ulterioare. | |
Cursul de schimb este de 4,4176 lei pentru un euro, | |
stabilit de către Banca Centrală Europeană în data de 30 | |
septembrie 2015 și publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii | |
Europene, seria C, nr. 323 din 1 octombrie 2015. | |
2 |
3. Alte informaţii | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect |
Secţiunea a 3-a Impactul socioeconomic al proiectului de act normativ
1. Impactul macroeconomic | – Aplicarea măsurilor prevăzute de proiectul de act normativ | |
va permite beneficiarilor plăţilor să-şi elaboreze propriul | ||
plan de afaceri şi program de dezvoltare pe termen scurt, în | ||
condiţiile cunoaşterii nivelului sumelor pe care urmează să | ||
le primească. | ||
– Dezvoltarea sectorului zootehnic, în vederea creşterii | ||
cantitative şi calitative a producţiei de lapte şi carne, a | ||
valorificării resurselor vegetale şi, implicit, a creşterii | ||
numărului de exploataţii viabile şi eficiente. | ||
11. Impactul asupra mediului | Beneficiarii plăţilor sunt cei prevăzuţi la art. 7. alin. (1) și la | |
concurenţial şi domeniului | art.12 din Ordonanța de urgență nr. 3/2015 pentru aprobarea | |
ajutoarelor de stat | schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada | |
2015-2020 şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. | ||
36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere | ||
în agricultură, cu modificările și completările ulterioare. | ||
2. Impactul asupra mediului de | – Crearea de oportunităţi de creştere atât a fluxului | |
afaceri | comercial al input-urilor necesare crescătorilor, cât şi a | |
fluxului de capital angajat pentru finanţarea activităţilor | ||
agricole. | ||
– Creșterea veniturilor crescătorilor de animale va contribui | ||
la stabilizarea şi îmbunătăţirea situaţiei economice a | ||
acestora | ||
– Îmbunătățirea activității de marketing și diversificarea | ||
gamei sortimentale a produselor | ||
2 1 Impactul asupra sarcinilor | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect | |
administrative | ||
2 2 Impactul asupra | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect | |
intreprinderilor mici si mijlocii | ||
3. Impactul social | – Specializarea exploataţiilor pentru producţia de lapte sau | |
pentru producţia de carne pentru creşterea competitivităţii şi | ||
asigurarea pieţii cu produse alimentare suficiente şi de bună | ||
calitate. | ||
4. Impactul asupra mediului | – Dezvoltarea sectorului de creştere a animalelor se | |
desfăşoară cu respectarea măsurilor de biosecuritate, cu | ||
impact minor asupra condiţiilor de protecţie a mediului. | ||
– Valorificarea integrală, eficientă şi raţională a condiţiilor | ||
şi posibilităţilor naturale, precum şi a resurselor furajere de | ||
către animale. | ||
5. Alte informaţii | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect |
Secţiunea a 4-a Impactul financiar asupra bugetului general consolidat, atât pe termen scurt, pentru anul curent cât și pe termen lung (pe 5 ani)
Sumele necesare aplicării prevederilor prezentului proiect de act normativ sunt cuprinse în bugetul aprobat Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe anul 2016, astfel:
-cap. 83.01 “Agricultură, Silvicultură, Piscicultură și Vânătoare”, titlul 40 “Subvenții”, art. 40.15 “Sprijinirea producătorilor agricoli” – ajutoare naționale tranzitorii în sectorul zootehnic
-cap. 83.08 “Agricultură, Silvicultură, Piscicultură și Vânătoare” – sume alocate din fonduri externe nerambursabile, de la titlul 58 “Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014-20120”, art. 58.13 Fondul European de Garantare Agricolă
3
(FEGA)”, alin. 58.13.02 “Finanțare externă nerambursabilă” Scheme de plăți directe (scheme de | |||
sprijin cuplat în sectorul zootehnic). | |||
Secţiunea a 5–a Efectele proiectului de act normativ asupra legislaţiei în vigoare | |||
1. Măsuri normative necesare | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect | ||
pentru aplicarea prevederilor | |||
proiectului de act normativ: | |||
a) acte normative în vigoare ce | |||
vor fi modificate sau abrogate, | |||
ca urmare a intrării în vigoare | |||
a proiectului de act normativ; | |||
b) acte normative ce urmează a | |||
fi elaborate în vederea | |||
implementării noilor dispoziţii. | |||
11 Compatibilitatea proiectului | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect | ||
de act normativ cu legislaţia în | |||
domeniul achiziţiilor publice: | |||
a) impact legislativ – prevederi | |||
de modificare şi completare a | |||
cadrului normativ în domeniul | |||
achiziţiilor publice, prevederi | |||
derogatorii; | |||
b) norme cu impact la nivel | |||
operaţional/tehnic – sisteme | |||
electronice utilizate în | |||
desfăşurarea procedurilor de | |||
achiziţie publică, unităţi | |||
centralizate de achiziţii publice, | |||
structură organizatorică | |||
internă a autorităţilor | |||
contractante. | |||
2. Conformitatea proiectului de | Proiectul de act normativ este conform cu următoarele | ||
act normativ cu legislaţia | regulamente și Decizii: | ||
comunitară în cazul proiectelor | -Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 al Parlamentului | ||
ce transpun prevederi | European și al Consiliului | din 17 decembrie 2013 de | |
comunitare | stabilire a unor norme privind plățile directe acordate | ||
fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole | |||
comune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 637/2008 | |||
al Consiliului și a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al | |||
Consiliului cu modificările și completările ulterioare; | |||
-Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/1089 al | |||
Comisiei din 6 iulie 2015 de stabilire, pentru anul 2015, a | |||
plafoanelor bugetare aplicabile anumitor scheme de sprijin | |||
direct prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 al | |||
Parlamentului European și al Consiliului și de stabilire a | |||
cotei privind rezerva specială pentru deminare pentru | |||
Croația. | |||
-Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului | |||
European și al Consiliului | din 17 decembrie 2013 privind | ||
finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole | |||
comune și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, | |||
(CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) | |||
nr. 1290/2005 și (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului, cu | |||
4 |
modificările și completările ulterioare; | |
-Decizia de punere în aplicare a Comisiei de autorizare a | |
plăţilor naţionale directe complementare în România pentru | |
anul 2013. | |
3.Măsuri normative necesare | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect |
aplicării directe a actelor | |
normative comunitare | |
4. Hotărâri ale Curţii de | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect |
Justiţie a Uniunii Europene | |
5. Alte acte normative şi/sau | Tratatul privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României |
documente internaţionale din | la Uniunea Europeană, ratificat prin Legea nr.157/2005 |
care decurg angajamente | |
6. Alte informaţii | Proiectul de act normativ nu contravine dispoziţiilor |
Convenţiei europene a drepturilor omului şi ale | |
protocoalelor adiţionale la aceasta, ratificate de România, | |
precum şi cu jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor | |
Omului. | |
Secţiunea a 6–a Consultările efectuate în vederea elaborării proiectului de act normativ
1. Informaţii privind procesul | S-au organizat dezbateri cu reprezentanţi ai crescătorilor de |
de consultare cu organizaţii | animale şi specialişti din Ministerul Agriculturii şi |
neguvernamentale, institute de | Dezvoltării Rurale, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru |
cercetare şi alte organisme | Agricultură. |
implicate | Au avut loc discuţii şi în cadrul Comisiei pentru Dialog |
Social din Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, cu | |
participarea reprezentanţilor confederaţiilor sindicale şi ai | |
patronatelor din domeniul creșterii animalelor. | |
2.Fundamentarea alegerii | Având în vedere că obiectul actului normativ vizează plăți |
organizaţiilor cu care a avut loc | în cadrul ajutoarelor naţionale tranzitorii și schemelor de |
consultarea, precum şi a | sprijin cuplat, în sectorul zootehnic au fost consultate |
modului în care | asociațiile /federațiile reprezentative din acest sector. |
activitatea acestor organizaţii | |
este legată de obiectul | |
proiectului de act normativ |
- Consultările organizate cu Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect autorităţile administraţiei
publice locale, în situaţia în care proiectul de act normativ are ca obiect activităţi ale acestor autorităţi, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr.521/2005 privind procedura de consultare a structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale la elaborarea proiectelor de acte normative
- Consultările desfăşurate în Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect cadrul consiliilor
interministeriale, în conformitate cu prevederile
Hotărârii Guvernului nr.750/2005 privind
5
constituirea consiliilor | |
interministeriale | |
permanente | |
5. Informaţii privind avizarea | Proiectul de act normativ va fi transmis spre avizare |
de către: | Consiliului Legislativ |
a)Consiliul Legislativ | |
b)Consiliul Suprem de Apărare a | |
Ţării | |
c)Consiliul Economic şi Social | |
d)Consiliul Concurenţei | |
e)Curtea de Conturi | |
6. Alte informaţii | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect |
Secţiunea a 7–a Activităţi de informare publică privind elaborarea şi implementarea proiectului de act normativ
1. Informarea societăţii civile | În procesul de elaborare a proiectului de act normativ au | ||
cu privire la necesitatea | fost îndeplinite procedurile prevăzute de Legea nr.52/2003 | ||
elaborării proiectului de act | privind transparenţa decizională. | ||
normativ | |||
2.Informarea societăţii civile cu | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect | ||
privire la eventualul impact | |||
asupra mediului în urma | |||
implementării proiectului de | |||
act normativ, precum şi efectele | |||
asupra sănătăţii şi securităţii | |||
cetăţenilor sau diversităţii | |||
biologice | |||
3. Alte informaţii | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect | ||
Secţiunea a 8–a Măsuri de implementare | |||
1. Măsurile de punere în | Instituţia publică responsabilă cu implementarea măsurilor | ||
aplicare a proiectului de act | cuprinse în proiectul de act normativ este Ministerul | ||
normativ de | către | autorităţile | Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Procedurile referitoare la |
administraţiei | publice centrale | primirea cererilor unice de plată, verificarea administrativă | |
şi /sau locale – înfiinţarea unor | şi în teren, autorizarea şi efectuarea plăţilor, se realizează de | ||
noi organisme sau | extinderea | către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură. | |
competenţelor | instituţiilor | ||
existente | |||
2. Alte informaţii | Proiectul de act normativ nu se referă la acest subiect |
6
Faţă de cele prezentate, s-a întocmit prezentul proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea plafoanelor alocate ajutoarelor naţionale tranzitorii și schemelor de sprijin cuplat, în sectorul zootehnic, precum și pentru stabilirea cuantumului acestora, pentru anul 2015, pe care îl supunem spre adoptare.
Recent Comments