Vale-Deal, Vale-Dealu Dorului, ăsta e arhetipul nostru național 🙂
Un PALMARES și, în același timp, un PORTOFOLIU de invidiat
Tii, ia uită-te dumneata ce PALMARES! Ce portofoliu de invidiat – de produse – un portofoliu felurit/variatJ și, totodată, SOLID, adicătelea cu produse care inspiră încredere, în primul rând prin valoare. Și cum a crescut, frumos, încet-încetișor, așa, ardelenește(sau în manieră bănățeană), fără hiatusuri, dar și fără exagerări. Personal, nu cred în bulele de vin (în lumea vinului, ca și în cea imobiliară, ele sunt de evitat). Pentru că ele, creșterile ca baloanele de săpun se sparg, fac puf!La simpla atingere a unui ac. Dar DEALU DORULUI a crescut organic/ E drept, ca melcul. I-aș putea reproșa viteza. Dar Doru Husarciuc mi-a spus că nu a putut altfel. Și, în schimb, a crescut solid. Acum, e pe cale de atragere de noi parteneri, așa cum mi-a mărturisit luna trecută. Asta înseamnă capitalizare. Iar capitalizare egal accelerarea DEZVOLTĂRII.
Mai rar vinuri care, atât de multe fiind, să fie/constituie și realizări. Așa ceva întâlnești numai la firmele mari, bunăoară aș da un singur exemplu: la VINARTE!
Îndesirea semnelor de valoare e dovadă clară de ascensiune, ca producător. Și nu neaparat printr-un singur produs, ci printr-un evantai de produse.
Sigur, ar fi o idee și impulsionarea/și perfecționarea unui singur produs: în cazul de față mă gândesc la BURGUND MARE – și , spre delectare (pur) personal mă închipui participant la o verticală prin Burgundul a zece toamne…
LA DEGUSTAREA MULTIPLĂ/ DE MAI, LA O MIE DE CHIPURI
Și vă spuneam că, de curând, ceva mai în primăvară însă, a avut loc o DEGUSTARE VINTEST, ca un PRIM-EVENIMENT din AVANTPERIMERA VINTEST 2018/VINVEST 2019, sub titlul/egida SURSE ȘI RESURSE.
Da, adevăru-i că avem atât surse cât și resurse la dispoziție, și încă destule/din belșug, ceea ce s-a văzut la masa de degustare. Pentru ceea ce va fi, la CENTENAR, în decembrie.
Bineînțeles că voiam să ajung, până la urmă, la faptul că DEALU DORULUI a fost reprezentat, la masă, de soiul BURGUND, una dintre marile înfăptuiri dealu-doriene. 🙂
Burgundul duce trena competiției, o ridică la un nivel înalt, ca pe o ștachetă. Și asta, în primul rând, pentru că ne oferă o alternativă la soiurile consacrate din România – mă refer la eternele Cabernet Sauvignon și Merlot (dintre soiurile străine) – și Fetească Neagră (dintre soiurile românești). Mai avem, în același scop, doar Băbească (cu versiunea Băbească Neagră) și Pinot Noir…Cum la noi nu există, din producție autohtonă, Carmenere, Tempranillo etc, ci doar Cabernet Franc (atât de puțin că putem să îl ignorăm) și Shiraz (apărut după anii 80-90), ne consolăm și clătim/primenim gustul, iată, cu un BURGUND zis și mare…
În doilea rând, el, Burgundul, se încadrează în adierea de Vest al țării, cu aerul său de Blaufrankish (A, DA, ȘI AM UITAT – pe moment – Cadarca noastră de ispravă).
Așa se pate și explica o parte din succesul de care se bucură sus-numitul Burgund.
Dar el nu este singular.
Poartă numele unui succes și Muscatul Ottonel, dar și Rieslingul sau Merlot. Tocmai faptul că nu singular printre vinurile de la Dealu Dorului arată că există o rețetă a succesului și de ea este responsabilă și tehnologia, precum și acea savoir-faire de care vorbesc francezii ca de un secret al producătorului.
De curând, chiar și CONSTELAȚIILE și-au găsit un bun loc pe etichetele unei noi game de producător, la DEALU DORULUI. Putem spera că ele vor purta noroc lui Doru Husarciuc, proprietarul cramei – și vor prezice vânzări bune (și nu oricum) – de la superlativul absolut în sus.
Recent Comments