Ce presupune aprovizionarea unui restaurant ?
Atunci când alegi să iei masa în oraş, un criteriu după care ai vrea să te ghidezi este felul în care un restaurant îşi realizează aprovizionarea. Nu doar pentru că ţi-ai dori ca tot ceea ce se găseşte în meniu să poată fi preparat cu cele mai bune ingrediente, ci şi pentru igiena şi calitatea produselor care vor ajunge la tine în farfurie.
Deviza fantasticului stă în semipreparatele Fant
Ştim că fiecare client îşi doreşte să poată dispune de cele mai sofisticate preparate à la carte, dar şi restaurantul doreşte, la rândul său, să nu facă risipă şi să aibă pe stoc atâtea alimente şi ingrediente câte sunt necesare pentru a face faţă cu succes solicitărilor de dincolo de uşa bucătăriei. Care ar fi soluţia? Pentru aceasta, dar şi din nevoia de a răspunde servirii mâncărurilor într-un timp cât mai scurt, restaurantele folosesc, pe lângă ingrediente proaspete, produse semipreparate.
În timp ce carnea se prăjeşte sau fierbe, bazele de mâncăruri Fant sunt sprijinul bucătarului inteligent. Semipreparatele se acoperă cu apă călduţă şi în doar câteva minute, după amestecul cu carnea, vor ajunge în faţa clienţilor cele mai delicioase mâncăruri tradiţionale, gătite într-un stil modern. Bazele culinare Fant dezvoltate de Podravka garantează calitatea, ceea ce e primordial pentru ca un restaurant să existe, scurtează timpul de preparare şi sunt disponibile în patru variante din care bucătarii vor face minuni. Deviza fantasticului stă în patru variante: Fant pentru fasole și tocănițe, pentru pleskăviţa, kebab şi hamburgeri, pentru gulaș și papricaș şi Fant pentru carne tocată.
Respectarea bazei legale, garanţia clientului
Când vine vorba de partea reglementată a aprovizionării, un restaurant trebuie să asigure conservarea şi depozitarea corespunzătoare a alimentelor necesare consumului, cu respectarea normelor igienico-sanitare impuse de legislaţia în vigoare. Planul de achiziţii cu produse agroalimentare, temeinic justificate, se face în funcţie de numărul persoanelor care servesc masa la restaurant, de capacităţile de depozitare, posibilităţile de consum şi disponibilităţile financiare şi trebuie să ia toate măsurile pentru cunoaşterea permanentă a stocurilor, valorificarea stocurilor disponibile cu respectarea legalităţii, în scopul îmbunătăţirii cantităţii şi calităţii meselor servite.
Un restaurant trebuie să aibă în vedere, pe lângă rapiditate şi disponibilitate, productivitatea şi minimizarea costurilor. Alături de aprovizionarea cu semipreparate şi produse proaspete de calitate, în condiţii igienice impecabile, un restaurant are nevoie să cunoască foarte bine obiceiurile clienţilor, astfel încât să nu se aprovizioneze inutil cu ceea ce nu se regăseşte în preferinţele acestora sau să se aprovizioneze precar pentru preparatele cu cerere mare. O soluţie prin care un restaurant poate controla acest lucru este oferirea de meniuri la preţuri avantajoase pentru masa de prânz sau pentru micul dejun. De asemenea, stabilirea unor preţuri mai mici la aumite preparate sau în anumite zile pot determina o reacţie de consum prin care restaurantul poate anticipa o tendinţă în cerere.
Restaurantul are libertatea de a-şi stabili un meniu pentru o perioadă mai lungă de timp, acest lucru creând un echilibru care îl va ajuta să-şi gestioneze mult mai bine stocurile. Dacă stocurile, însă, s-au dovedit a fi prea mari pentru anumite produse, acestea nu trebuie aruncate: ele pot fi congelate sau păstrate sub formă de conservă, astfel încăt să fie folosite cu altă ocazie. O altă soluţie pentru eficientizarea aprovizionării ar fi contractarea unor producători autohtoni, care să ofere produse proaspete de câte ori e nevoie, la preţuri avantajoase. Un sistem de gestiune al stocurilor este o altă soluţie de a controla mai bine aprovizionarea restaurantelor, mai ales când vorbim de localuri cu o capacitate mare.
Deşi există reţete pentru mâncăruri, nu există reţete pentru funcţionarea perfectă a restaurantelor. O grijă asupra obiceiurilor de consum şi asupra calităţii ingredientelor vor face ca oamenii să revină într-un restaurant.
Alte articole pe aceeasi tema:
http://turismhoreca.ro/intalniri-cu-touroperatorii-straini/
http://turismhoreca.ro/berlin-istoria-unica-intalneste-modul-de-viata-modern/
http://turismhoreca.ro/pentru-nova-travel-tui-travel-center-este-un-frate-mai-mare/
Recent Comments