Fashion shopping: de la căutare la cumpărare
O privire de ansamblu asupra obiceiurilor românilor în cumpărarea de articole și accesorii vestimentare și cum utilizează internetul în acest scop
90% dintre cei intervievați au achizitionat un articol sau accesoriu vestimentar în ultimele 6 luni. Cum?
– 77% au cumpărat direct din magazin
– 23% au cumpărat online, dintre care:
- 18% de pe laptop/desktop
- 3% de pe mobil
- 2% de pe tabletă
De ce se cumpără articole sau accesorii vestimentare?
- 67% pentru înnoirea garderobei
- 33% pentru un eveniment/ocazie
- 20% să fie în trend / să urmeze cele mai recente tendințe de fashion
- 18% pentru a se recompensa
- 14% pentru promoții
Cumpărătorii online sunt mai atenți la trenduri și promoții: 30% cumpără pentru a urma tendințele și 24% cumpără motivaţi de promoții
Peste 80% dintre cumpărătorii de articole sau accesorii vestimentare sunt indeciși în privința brandului pe care îl vor alege atunci când se apucă de cumpărături.
Top surse de informare ale cumpărătorilor de produse și accesorii vestimentare:
- 78% magazinele de haine
- 68% internet (60% pentru offline shoppers și 94% pentru online shoppers)
- 52% familie, prieteni, colegi
3 din 5 cumpărători de articole fashion caută atât informații online, cât și vizitează magazinele
- 83% caută online înainte de a merge la magazin
- 18% caută online în timp ce sunt în magazin
- 58% caută online după ce au fost în magazin
8 din 10 cumpărători de articole fashion vizitează site-uri de articole vestimentare atunci când vor să cumpere:
- 45% intră pe 2-4 site-uri
- 31% intră pe mai multe de 5 site-uri
- 7% intră pe un site
- 17% nu vizitează site-uri
În medie, cumpărătorii intră de 3 ori pe un site înainte de a decide ce să cumpere. Numărul de vizite pe site-uri:
- 23% o vizită
- 32% 2 vizite
- 39% 3-4 vizite
- 7% mai mult de 5 vizite
6 din 10 cumpărători au nevoie de până la o săptămână de la prima căutare până realizează achiziția
- 26% mai puțin de o zi
- 40% între o zi și o săptămână
- 17% 1 – 2 săptămâni
- 16% mai mult de 2 săptămâni
Motivele care determină cumpărătorii de fashion să achiziționeze online:
- 57% livrare la domiciliu
- 54% rapiditate
- 53% prețuri mai bune
- 50% disponibilitate oricând
- 50% experiență pozitivă
- 41% evită aglomerația
41% caută online și cumpără offline. De ce:
- 61% vor să probeze produsul înainte de a-l cumpăra
- 38% nu erau siguri de material
- 28% Nu știau ce măsura să aleagă
- 32% Prețuri mai bune în magazin
- 40% Online e mai ușor să compari prețurile
Jumătate dintre cei care caută informații online despre articole vestimentare o fac de pe mobil. Cel mai des dispozitivele mobile sunt utilizate după-amiază, după ora 5. Ce se caută de pe mobil:
- informații despre caracteristicile produsului (51%)
- compară prețuri (60%)
1 din 3 cumpărători (34%) se uita la video-uri online pentru a se informa. Cum descoperă aceste clipuri:
- Motoare de căutare (23%)
- Social media (22%)
- Paginile magazinelor (11%)
- Paginile brandurilor (11%)
SURSA: Google România (studiu MillwardBrown România)
Recent Comments