De curand, multi producatori au inceput sa intre pe piata de retail din Capitala, multe magazine specializate care au in spate un concept modern de prima calitate. Aceasta este povestea lui Răzvan, care a vrut sa-si creeze un brand si un concept profund autentic, original, care sa-l distanteze de ceilalti competitori. De altfel, i-a si iesit, se numeste Pravalia Idicel.
„Sunt în București de cinci ani cu produsele mele pe rafturile magazinelor și mi-am dorit un spațiu de interacțiune cu clienții, dar care să-ți ofere acea stare de bine. Căsuța e foarte faină și am simțit că nu trebuie să mă complic mai mult decât e cazul. Am pus niște rafturi în locurile potrivite și un dulap la fel ca bufetul bunicii, o masă mare, pentru a pune ciocolata la loc de cinste, și am creat o zonă de relaxare în curte”, zice antreprenorul.
Magazinul construit de Razvan nu are un spatiu mare, cu toate acestea, compenseaza prin vasta experiență in-store și originalitatea sortimentației. Nu numia ca vinde ceea ce produce el, normal – dulceață, zacuscă și ciocolată –, ci s-a gandit sa creasca portofoliul cu niste preparate tradiționale care să le aduca aminte de perioada frumoasa din copilarie si gustul mancarii bunicii.
„Având în minte modelul piețelor vestice, am realizat că nu mai este suficient să pui doar niște produse în raft, trebuie să se întâmple ceva mai mult în magazin. Lucruri care la prima vedere pot părea banale, dar care creează acel efect wow. De exemplu, clienții au apreciat foarte tare faptul că își pot tăia singuri pâine și să-și pună zacuscă. Sau faptul că pot încerca gogoși calde cu dulceață de afine și platouri reci cu zacuscă și brânză de burduf. Complementar, își pot lua și pentru acasă câte un borcan cu dulceață sau zacuscă”, ne mai spune patronul.
Mai mult decat atat, dupa ce antreprenorul a vazut ca afacerea merge bine, dupa 3 ani de cand ii venise aceasta idee, a inceput sa prepare si ciocolată pentru clientii lui. Deja a inceput productia pentru un astfel de produs. Una dintre bazele afacerii lui Razvan este extinderea pe cat mai multe piete, desigur, cu conditia preexistenta ca are fonduri suficiente pentru o asemeanea actiune:
„Mi se pare că este un produs cu potențial, dar care nu este exploatat suficient în zona de nișă. Așa că prăvălia a avut cumva rol dublu – spațiu de vânzare și socializare cu clienții, dar și zonă de producție, pentru că aici avem și laboratorul”, a mai adaugat tănârul.
A fost multa munca, mai ales suma imensa pe care a pus-o la bataie antreprenorul: 40.000 de euro, o sumă deloc mica:
„Nu este ușor să construiești și să susții un business de nișă, indiferent că vorbim despre producție sau retail. Trebuie să îți faci bine calculele ca să nu-ți dai seama la final că ești pe minus. De altfel, eu am încercat să țin costurile sub control și în mare parte tot ceea ce este prăvălia este rezultatul muncii mele, pentru că mi-am dorit să am mare grijă de fiecare lucru”, declara, in final, acesta.
Recent Comments