Secrete din bucătăria restaurantelor
Îți este greu să te decizi între bucătăria de acasă şi cea de la restaurant? Ce faci, însă, dacă nu ai nici timp și nici poftă să gătești, iar pofta de o mâncare caldă, gătită ca la mama acasă, este mai mare chiar și decât foamea? Cu siguranță bucătăria restaurantului preferat îți va servi în câteva minute acel fel de mâncare care te dă de fiecare dată pe spate, în timp ce tu te relaxezi la un pahar de poveste cu prietenii.
Cum se descurcă bucătarii cu un restaurant plin de pofticioși și cu alegeri din meniu care mai decare mai diverse? Află ce secrete ascund ei în bucătărie, pe lângă măiestrie și îndemânare.
Podravka, ajutor de bucătar
Restaurantele abundă în ingrediente şi pare mai simplu gătitul aici, dar uneori e nevoie de mai mult decât toate aromele Pământului. Puşi în situația de a găti mari cantități de mâncare, uneori, bucătarii au nevoie de soluții ingenioase pentru ca timpul să nu treacă în dezavantajul lor. Bazele culinare Fant sunt asul din mâneca pentru perioade aglomerate şi pentru micşorarea timpului de aşteptare. Cu soluțiile lor semipreparate pentru fasole şi tocăniţă, pentru kebab şi hamburger, pentru gulaş şi papricaş şi pentru carne tocată, bucătarii pot fi mai rapizi, mereu prompți şi pot servi preparate dintre cele mai gustoase, care nu se deosebesc cu nimic de cele proaspete. Fără potențiatori artificiali de aromă, produsele Fant de la Podravka special dezvoltate pentru sectorul HoReCa promit gust, aromă și rapiditate în prepararea mâncărurilor.
Bucătariile restaurantelor au nevoie întotdeauna de idei rapide, fiind de cele mai multe ori contra cronometru. Clientul nu trebuie lăsat să aştepte, iar bucătarul are nevoie să îşi scurteze timpul de preparare. Supele Podravka nu sunt doar o reinventare a supelor bunicii, cu gustul lor tradiţional tradus într-o interpretare modernă, dar lasă loc şi propriei creativităţi, putându-se adăuga orice ingredient proaspăt pentru o notă personală sau plus de savoare. Podravka are o varietate mare de supe: de pui, de vită, vieneză, franceză, de primăvară, minestrone, cremă slavonă şi dalmată care pot fi combinate cu apă fierbinte şi cu orice alte legume. În cel mult 15 minute, clientul poate fi servit cu o supă venită din inimă, cum o recomandă producătorul, ieftină, cu gust bogat de supă facută în casă.
Ce deosebeşte gătitul profesionist de cel casnic?
Acasă, mai ales când e week-end, timpul e mai răbdător şi poţi încerca noi reţete. Nu contează dacă dai greş, aici o poţi lua mereu de la capăt, lucru pe care un restaurant nu şi-l permite. Acasă găteşti de plăcere şi ca o recreere, pe când într-un restaurant e mereu forfotă, ceva de spălat, de tocat sau pregătit.
Echipamentul din restaurante este făcut să reziste timp îndelungat de folosire, să fie eficient. Aici totul este mai mare, dar şi mai responsiv. Majoritatea restaurantelor nu își permit să folosească 100% ingrediente proaspete, din motive ce țin nu atât de rentabilitatea afacerii, cât mai ales de capacitatea de a produce suficient, în timp și pe gustul clienților. Bucătarii gătesc din memorie, din obișnuință, iar secretul lor este: sare şi unt din belşug. Dacă acasă vei fi tentat să găteşti cu tot felul de ustensile ajutătoare, acestea par a îngreuna munca bucătarilor dintr-un restaurant. Pentru ei, gătitul se poate face cu un cuţit bine ascuţit, câteva oale şi tigăi, nimic mai mult.
Când găteşti pentru o masă mare de oameni, fiecare ingredient contează, aşa că în restaurante se efectuază adeseori controale Sanepid, lucru cu care nu te vei confrunta niciodată în propria bucătărie. Tot acasă, nu vei fi nevoit să porţi şorţ, bonetă sau pantofi cu vârf ranforsat pentru că nu vei găti în căldură prea mare, nu va trebui să îndeplineşti condiţii stricte de igienă şi nici nu vei avea prea multe şanse să dai peste cineva. Acasă, totul e mai lejer, chiar şi felul în care aranjezi mâncarea. Într-un restaurant, detaliile aduc un plus de valoare, oamenii fiind atenţi la modul de prezentare, pe când acasă, vei trece testul de bun bucătar şi fără acest amănunt.
Un restaurant trebuie să fie mereu cu gusturile pe tavă, să te facă să-şi doreşti să te întorci şi a doua şi a treia oară. Pe lângă calitatea servirii, totuşi, bucătarilor le revine cea mai grea sarcină de a mulţumi clienţii. Ei au în mâini toate ingredientele unei experienţe culinare pentru care clienţii vor mai vrea să treacă pragul unui local.
Alte articole:
http://www.drinkfood.ro/2016/09/03/urbb-a-inregistrat-un-profit-dublu-in-prima-jumatate-a-anului/
http://www.drinkfood.ro/2016/09/01/retetele-drinkfood-ro-salata-de-fasole-verde-romaneasca/
Recent Comments