CASA PANCIU este numele uneia dintre cele mai prospere afaceri in domeniul vinului românesc – și nu numai. Daniel Guzu, managerul din spatele proiectului, a dovedit că are stofă de business-man, nu doar în domeniul oenologic, ci (și) viziune în mai multe domenii. Diversificarea business-ului, după modelul “nu toate ouăle în același coș”, asigură o mai mare trăinicie proiectului și investițiilor pe ansamblu.
Cel mai bine în domeniul vinului este atunci când PASIUNEA și BUSINESS-ul se întâlnesc. Fără PASIUNE nu ar exista flacăra spirituală și dorința de a merge înainte, iar fără BUSINESS, ar rămâne în discuție doar o PASIUNE nealimentată de resurse si fara rezultate. Ideal este ca pasiunea pentru vin, puterea/știința/abilitatea de a crea un produs de calitate si multiplica fondurile/finanțele să se întâlnească. Atunci putem spune ca să existe o garanție pentru viitor ca si in cazul CASA PANCIU.
Gama ANA ARE este gama de sucuri naturale din diferite sortimente de fructe si struguri, dar și dulcețurile sau oțeturile.
Diversificarea produselor din categoria bunătăților de mâncat sau de băut este, iarăși, un semn de așezare, cu mai multe produse, pe piață (piața de DRINK&FOOD). Sucurile naturale sunt vârf de lance aici, fiind, realmente, foarte apreciate si căutate.
Există, în ce privește brandurile, un ALGORITM (“german”) – după care ne călăuzim – destul de riguros. Îl vom parcurge împreună.
METODOLOGIA pentru apariţia în TOP BRANDS ediţia 2014, conform singurului INSTITUT de studiu AL BRANDURILOR din Europa, EUROBRAND, cu sediul la VIENA/AUSTRIA, ar fi următoarea:
ISTORIA UNUI BRAND, modalităţi ştiinţifice de cuantificare şi măsurare
Principiile EUROBRAND(S):
– Semnul mărcii: Branduri: CASA PANCIU, NATURA, ANA ARE. De remarcat că, la CASA PANCIU, găsim drept slogan o “făgăduință”: ENERGIE DIN MUNȚII VRANCEI. Interesant este că se specifică și un TOPOS/TERROIR, anume MUNȚII VRANCEI, care este prezentat ca un fel de garanție pentru calitatea energiei care vine.
– MARKETING ŞI COMUNICARE:
Se face pe diferitele tipuri de produse. De exemplu: oțetul are două variante: oțet simplu și oțet balsamic. Acesta din urmă se poate “deda” și procesului de maturare, în butoaie de stejar, pe durata unui an.
Dulceața are variante pe diverse tipuri de fructe: nuci verzi, afine, cireșe, vișine, gutui.
Cât despre vin, soiurile sunt enumerate mai jos.
ANVERGURĂ/POTENȚIAL DE CREȘTERE.
Secția de îmbuteliere, pentru sucuri, ANA ARE este amplasată în comuna Țifești, din județul Vrancea. De acolo “vine energia”.
RESPONSABILITATE SOCIALĂ: Există – și se poate detecta fără efort. Daniel Guzu se referă, explicit, la proiectul său de viitor: “îmi doresc ca, în lumea copiilor mei, să poată fi regăsite ușor produse care respectă și valorifică generozitatea naturii”.
– participă la târgurile/saloanele de profil, atât la VINVEST/VINTEST, cât și la GOODWINE etc.
– își promovează, metodic, vinurile și celelalte produse
ECHIPA: este o echipă diversificată, deservește o gamă largă de produse.
-Indentificarea potenţialului de piaţă (previziuni/preview, forecasturi, scenarii economice, studii de piaţă care anticipează poziţia viitoare în următorii 5-10 ani): Grup economic în ascensiune. În lumea vinurilor, ar putea urca până în primele cinci sau opt clasate. Ceea ce nu este deloc puțin lucru, deoarece concurența în TOP FIVE Vinuri Românești este destul de ascuțită la vârf.
BENCHMARKS for/pentru BRAND HISTORY:
- BRANDUL face el însuşi bani/creează (efectiv) PROFIT?
Răspuns: da, CASA PANCIU, ANA ARE, NATURA sunt, toate, BRANDURI cu potential de profit. - CE a adus/aduce nou BRANDUL în România?
Daniel Guzu are propria sa formulă în care îmbină afacerile și vinul. Are preocupări atât în domeniul produselor NON/FOOD cât și în categoria FOOD/WINE/DRINKS - Ce particularizează BRANDUL?
Una dintre particularitățile produselor de alimentație/și băuturi ar fi îndreptarea către NATURĂ, anume în direcția Bio, a produselor organice.
Câteva checking-points pentru BRAND HISTORY în VARIANTA Institutului EUROBRAND VIENNA:
* STRENGHTS ale BRAND-ULUI: continuitate în dezvoltarea afacerilor.
* Imagine:
– moștenește renumele unor produse din regiunea PANCIU
– fabrică spumante care, provenind din același terroir sau terroir-uri asemănătoare, au cucerit piața. Are la dispoziție, în acest sens, un BRUT de referință.
* Valori (ale brandului): renumele produselor este confirmat, încă de la primele degustări, de calitate.
* Misiune: Să își perfecționeze continuu produsele. Gama nou lansată, DOMENIILE PANCIU, trimite la o categorie “up” de vinuri.
NOTA REDACȚIEI: Reamintim că EUROBRAND, de unde am împrumutat elementele de metodologie, este singurul INSTITUT ABILITAT PENTRU STUDIUL BRANDURILOR din Europa. Ca o probă a obiectivităţii sale, primul brand european apare abia după poziţia a 20-a. În rest, primele branduri sunt doar de proveniență americană.
Numele companiei: NATURA SRL
Adresă cramă/sediu: Comuna Țifești, Sat Sârbi, Jud. Vrancea
Anul înființării: 2005
Poziționare: podgoria Panciu
DOC: Panciu
Numar de hectare: cca 120 Ha
Litri de vin îmbuteliați anual: 1.500.000 L
Cifra de afaceri: 2.000.000 Eur
Vinificator: Sorin Macoviciuc
Branduri de vin: Casa Panciu, Dabija Voievod, Domeniile Panciu, Sagio
Soiuri de struguri: Fetească Neagră, Babească Neagră, Cabernet Sauvignon, Fetească Regală, Fetească Albă, Șarbă, Muscat Ottonel, Sauvignon Blanc, Aligote, Chardonnay
Recent Comments