Revenim cu o alta idee de afacere pentru antreprenorii nostri! O idee de afaceri din agricultura, desigur, si profitabila! E mai complicat start-ul in acest business, odorizante auto cu fotografii. Dar merita, credeti-ne. Haideti sa vedem impreuna despre ce e vorba.
Deci, dupa cum ziceam, inceputul este putin dificil, mai ales in privinta materiei prime si a parfumurilor. Dar, mai intai o mica istorie despre cum a aparut aceasta idee a odorizantelor auto cu fotografii. In cazul celei dintai vorbim despre cartonul absorbant, care, in urma cu cativa ani era greu de cumparat de pe piata romaneasca, deoarece firmele care importau cartonul respectiv nu il vindeau decat in cantitati foarte mari.
De asemenea, numarul minim de alegeri dintre parfumuri reprezinta si ea o problema. Mai tarziu au aparut asa numitele odorizante auto cu fotografii, care, initial, erau foarte greu de produs, intrucat parfumul distrugea produsul in sine, din cauza substantelor cu care interactiunea in procesul de fabricatie. Dar, imeidat a fost gasita si rezolvarea: aceea de a introduce in compozitia parfumului un ingredient, care nu mai distrugea imaginea.
Dupa gasirea solutiei, acestia au dezvoltat afacerea, acum avand 3 optiuni de a produce:
- odorizante foto, unicat in Romania
- suporturi de pahare, din carton absorbant, in diverse forme si culori
- brelocuri din piele naturala, in orice format
- Cum se realizeaza?
Nu chiar asa greu. Esentiala este grafica pe calculator, care inseamna imaginarea modelului (mai intai) ce vei dori imprimat pe odorizant. In general, clientii nu vin la tine direct cu o imagine pe care o vor imprimata pe odorizante, ci doar cu ce isi imagineaza ei (destul de superficial) ca ar vrea sa fie. De aceea, e important ca in acest business sa iti angajezi un profesionist in programele de tehnoredactare, care sa stie sa combine elementele de imagine si text, plus sa aiba si ceva imaginatie.
Serigrafia este tehnologia ce se utilizeaza pentru imprimarea odorizantelor. Ideea e ca trebuie sa te informezi bine despre concept, intrucat e necesar si sa cunosti domeniul bine, sa cumperi ceea ce trebuie si (pe deasupra) sa mai si cunosti modalitatea de utilizare, adica: placi, rame, site serigrafice, cerneluri, substante speciale, raclete, etc.
In cazul fiecarei culori aplicate trebuie sa ai pregatita o sita speciala (una are pretul de cam 25 de dolari bucata). Mai multe culori, rezulta un cost fix al sitelor, si, totodata, un cost de productie al produsului finit. Repartizarea acestui cost pe bucata trebuie sa fie facuta in serii de cel putin 500 de bucati.
Stantarea, pe de alta parte, este modul prin care odorizantul ia forma ceruta de client: o forma geometrica (dreptunghi, patrat, cerc, romb) ori una care reproduce in mod stilizat un bradut, un autoturism, o casa sau orice obiect care are legatura cu afacerea clientului.
Asta inseamna ca procedeul consta dintr-o stanta si dintr-o presa.
Dupa stantare, bucatile de carton rezultate sunt imbibate cu uleiuri volatile (parfumuri), sunt lipite de o coperta dintr-un carton normal (imprimata si ea cu un model si cu datele firmei producatoare), urmand sa fie toate legate cu un elastic pentru agatarea de oglinda retrovizoare si punerea intr-o tipla. In ambalaj, odorizantul tine si un an de zile. Aroma ei dureaza, dupa desfacere, cam 1-2 luni.
- Preturile producatorilor de odorizante (fara TVA si pretul se schimba dupa nr de culori utilizate la imprimate si forma odorizantului; cele mai bune dimenisuni sunt 8 x 10 cm)
500-1.000 bucati……………….1,65-4,72 lei
1.001-2.000 bucati…………….1,45-3,14 lei
2.001-5.000 bucati…………….1,35-2,56 lei
5.001-10.000 bucati……………1,25-2,38 lei
10.001-20.000 bucati………….1,20-2,23 lei
peste 20.000 bucati……………1,10-1,90 lei
Recent Comments