Alira.ro | Datini de vin Iubesc Vinul Romanesc
O mare companie franceza, Lactalis, a intrat intr-un scandal imens (din care abia ca se vor mai putea scoate), in care firma a fost acuzata ca eliberase pe piata locala lapte praf contaminat (in urma testelor) cu salmonella. Tot acestia sunt numarul 1 pe piata locala de lactate după ce ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
Datorita scumpirii anumitor produse, ca oua, carne si produse lactate, Consiliul Concurenței a fost sesizat de MADR. De asemenea, semnificativ este si faptul ca analizele Ministerului Agriculturii nu au dus la concluzia unor cresteri importante de prețuri, instituția neavand nicio modalitate la indemana (sau imputernicire de lege) care sa-i permita ...
Read More
AVINCIS
Tuborg anunță lansarea ediției limitate Tuborg Christmas Brew, berea specială de Crăciun care dă tonul sărbătorilor de iarnă ale românilor încă din anul 2000. Devenită un simbol al Crăciunului, Tuborg Christmas Brew este singura bere specială de sărbători din România și va fi disponibilă pe piață și în 2017, timp ...
Read More
MALTA TRAVEL
malta forever, revelion, sărbători
Ofertantă oricând: Poate fi o soluție și pentru Revelion și Sărbători 2017-2018 Malta are calitatea de a fi frumoasă oricând. Frumusețea sa nu pălește. Fiind într-o zonă caldă, ea este pururi ferice și tânără. Sau, cel puțin, așa ne dă nouă impresia. De aceea, Malta este ofertantă și în decembrie, ...
Read More
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
casa-anca.ro

MARFA ȘI BANII. CALITATE SAU SIGURANȚĂ?

Dintotdeauna, și la produsele alimentare, ca și la celelalte produse, calitatea a mers mână în mână cu siguranța. Au fost și alte  trăsături care, în diferite epoci, au dominat și au avut o influență decisivă asupra vânzărilor, asupra cererii și ofertei de pe piață. De pildă, designul. Mai ales la telefoane, televizoare, mașini, dar și la alte  categorii de produse: poșete, obiecte de design, îmbrăcăminte, acolo unde moda se schimbă cel mai des. Și la modele de mașini, din domeniul AUTO, precouparea este majoră: un new look vinde produsul.

În ultima vreme, am constat, preocuparea este pentru protecție/siguranță, în chiar detrimentul calității, deși – în mod normal – calitatea trebuia să primeze. Și, într-un fel, chiar prin protecție/siguranță, calitatea primează. Și asta pentru că protecție suplimentară/sau siguranță suplimentară înseamnă chiar calitate superioară.

Calitate, dar investită în consumarea, cu precauții, a produsului. Bine, veți spune, dar asta se întâmplă de regulă în sectorul alimentar, unde prospețimea, preocuparea pentru o igienă strictă etc au fost, mai întotdeauna, cuvinte de ordine. Unde alimentele suportă o preocupare constantă spre a fi în regim steril – și de curățenie maximă. La ce mă refer, mai concret, Păi am să pornesc enumerarea de la BERE. În special, BEREA la DOZĂ. Apoi aș continua cu zona APELOR MINERALE. N-aș omite nici VINURILE. Dar aș pune la socoteală și protecțiile care se găsesc prin supermarekturi, de cumpărat separat.

Ar trebui/s-ar impune să enumer și FOLIILE DE PROTECȚIE pe care unele produse  precum peștele, brânza, unele napolitane le au etc. Ba aș pune accent și pe CONGELATE, o piață care amenință să expandeze.

I-aș putea pune la socoteală și pe cei de la dulciuri, prăjituri, cu accent pe semipreparate, în curs de diversificare.

Ar fi, însă, de ținut în minte și foliile de protecție, chit că sunt din aluminiu sau nu, destinate produselor de catering, uneori cele amblate și de la raionul special de preparate ale supermarketurilor. Veți spune: ei, ce mare lucru, este și asta o tendință, va trece ca și alte mode/sau trenduri din lumea FMGC-urilor.

Se prea poate, dar eu nu cred că va trece.

Se va amplifica și va prinde proporții, pe zi ce trece. Asta e predicția mea – și am și argumente în acest sens.

MIHAIL GĂLĂȚANU

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation

OXYGEN