Alira.ro | Datini de vin Salonul International de Vinuri, Timisoara 31 martie – 2 aprilie 2017
CRAMA HISTRIA, MIRACHIADA DE VARĂ, Turism la CRAMA HISTRIA, țărmul PONTULUI EUXIN, DEGUSTARE, ROSE
Turism la CRAMA HISTRIA: MIRACHIADA DE VARĂ Pe țărmul PONTULUI EUXIN, să te delectezi cu un ROSE Acum, că a venit vara, să tot mergi pe la Histria. Să vizitezi ruinele unei cetăți care a fost, cândva, măreață – și a dus buhul coloniilor grecești pe malul de la Pontus ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
In continuarea articolului nostru de ieri despre ExpoFlowers&Garden. Cum a fost acolo si de ce sa mergeti si voi? Va povestim din experienta noastra! În presa internațională, AGROJOB este numele unui vestit site din Danemarca. Unu care se ocupă, firește – așa cum îi spune și numele – cu joburi ...
Read More
AVINCIS
 Tuborg România, parte a United Romanian Breweries Bereprod (URBB), inovează piața de bere prin lansarea unui sistem unic de protecție a capacelor dozelor de bere împotriva factorilor externi: o folie de protecție din aluminiu (Alu-Foil) 100% reciclabilă. Consumatorii pot savura astfel berea direct din doză, fără a fi preocupați de ...
Read More
MALTA TRAVEL
maceta în mână, GLOBALIZAREA TURISMULUI, TURISMUL GLOBAL
TURISMUL GLOBAL ȘI GLOBALIZAREA TURISMULUI Defrișarea noilor ținuturi ale posibilului/probabilului/aspiraționalului va contura noile destinații ale viitorului De când cu siteurile de turism care îți oferă vacanțe oriunde pe mapamond la prețuri acceptabile (nu prea pipărate), noțiunea de turism s-a globalizat masiv. Fii fiilor noștri vor ști și putea să călătorească ...
Read More
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
casa-anca.ro

Gustul primăverii într-un pahar cu vin

Alira Rosé 2016 reprezintă continuarea unei tradiţii relative scurte de vinuri de culoare deschisă, tinere, proaspete, fructate şi elegante, începute în anul 2013 de enologul cramei, Marc Dworkin. Un stil de vinificare inspirat din regiunea Provence, care s-a impus foarte bine în piaţa autohtonă. Mai mult decât atât, rosé-uri produse de Alira din anii 2013 şi 2014 au fost apreciate drept cele mai bune din România, în urma degustărilor Tastevin – Confreria Vinului. Ceea ce la scurt timp, a produs o nouă tendinţă de a produce vin rosé la nivel autohton, într-o manieră complet diferită faţă de “moda” anterioară.

Versiunea de rosé din 2016 a cramei Alira este un nou cupaj din Fetească Neagră şi Cabernet Sauvignon care debutează în pahar cu o culoare somon pal. În gust, se simte bine echilibrul între corpul lejer, aciditatea crescută şi aromele intense. Aromele care predomină sunt cele de zmeură, căpşuni, cireşe roşii, alături de notele finale citrice de suc de lime din postgust.

Pentru ca vinul să poată fi savurat la potenţialul său maximum este recomandat să fie servit bine răcit la o temperatură de 8-10°C. Şi poate fi asociat foarte bine cu brânzeturi proaspete, salate, preparate din fructe de mare (în special crustacee), medalion de somon sau cu mâncarea care vă place.

Lansat oficial la începtul lunii aprilie, Alira Rosé 2016 este răspunsul pentru varianta din 2015 epuizată la doar câteva luni după ce a ieșit în piață. Ceea ce confirmă succesul rosé-urilor produse la Aliman, bazat pe calitatea constantă a vinurilor şi pe stilul alternativ de vinficare. Iar epuizarea rapidă a stocului a avut “avantajul” de a nu lăsa vinul să se “învechească”, pierzându-şi astfel din arome şi prospeţime. Tocmai pentru că vinurile rosé nu devin mai bune, pe măsura trecerii timpului.

Alira este o cramă boutique din Sud-Estul României, cu podgorii în zonele Aliman și Rasova, Dobrogea, județul Constanța, cu doar 80 ha și cu un vinificator francez de renume, îndrăgostit de România, Marc Dworkin. Activitatea cramei Alira este îndreptată spre crearea unor vinuri premium, deosebite, îmbinând tehnologiile moderne cu procedeele tradiționale, precum culesul manual și selecționarea atentă a strugurilor.

Pe lângă toate acestea, popularitatea vinurilor Alira a trecut granița României și chiar a continentului. Crama fiind mandră să ducă mai departe brandul de țară și să facă cunoscute vinurile românești în toată lumea. Pentru că fericirea se măsoară și în mililitri.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation

OXYGEN