Alira.ro | Datini de vin Iubesc Vinul Romanesc
jameson, sine metu, mândria Irlandei
JAMESON este mândria Irlandei. Îndreptățită. Atât prin faima produsului (mai ales în lumea eterică a distilatelor!), cât și prin calitate. SINE METU este un slogan extrem de potrivit în acest sens, deoarece explică o atitudine: FĂRĂ FRICĂ. Mai cu încredere, adică, prindeți și voi puțin curaj... :) ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
Datorita scumpirii anumitor produse, ca oua, carne si produse lactate, Consiliul Concurenței a fost sesizat de MADR. De asemenea, semnificativ este si faptul ca analizele Ministerului Agriculturii nu au dus la concluzia unor cresteri importante de prețuri, instituția neavand nicio modalitate la indemana (sau imputernicire de lege) care sa-i permita ...
Read More
AVINCIS
Tuborg anunță lansarea ediției limitate Tuborg Christmas Brew, berea specială de Crăciun care dă tonul sărbătorilor de iarnă ale românilor încă din anul 2000. Devenită un simbol al Crăciunului, Tuborg Christmas Brew este singura bere specială de sărbători din România și va fi disponibilă pe piață și în 2017, timp ...
Read More
MALTA TRAVEL
Am pregatit pentru tine o super oferta, extrem de rara de la FlyDubai pentru foarte multe vacante exotice. Mai exact sunt urmatoarele: ETIOPIA, Oman, Zanzibar, Dar Es Salaam, Maldive, Sri Lanka, Nepal si Emiratele Arabe Unite. Mai jos sunt toate promotiile si perioadele corespunzatoare ofertelor! ATENTIE TOTUSI, ca-ntotdeauna perioadele sunt ...
Read More
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
casa-anca.ro

VINARTE – ARTA VERTICALEI. PARTEA A DOUA

Aventurile PRINȚULUI MATEI, pe 12 ani de recoltă

La VINARTE până și arta verticalei e o artă.

O artă pe care Sergio Faleschini a importat-o pe filieră franceză, o dată cu spiritul excelenței în vinuri. VERTICALA s-a instituționalizat, am putea spune s-a banalizat, asta dacă o întreprindere aparținând elitei s-ar putea, cu adevărat, banaliza. În această a doua parte a serialului nostru despre VERTICALELE VINARTE în vin, vom vorbi despre aventurile PRINȚULUI MATEI de-a lungul a doisprezece ani de recoltă.

Un prinț are o viață, în genere, aventuroasă. Scoate ușor sabia din teacă. Nu face excepție nici PRINȚUL MATEI, a cărui viață picarescă o vom urmări, mai departe, pe parcursul mai mult de un deceniu.
Să mai spunem că VERTICALA, din start, presupunea vinuri bune. Ba nu. Nu doar bune. Ci excelente. Dar presupunea că și spiritul care se apleacă asupra vinurilor să fie de bună calitate.
ARTA-VERTICALEI-1

SPIRITUL VERTICALEI

Odată ce am aderat la spiritul verticalei, am simțit că intru într-o societate selectă. Aterizasem într-o adunare de bună condiție, compusă strict din specialiști ai vinului.
Asta pentru că, de regulă, cei invitați de Sergio Faleschini (desigur, cu excepția mea, ucenicul etern) sunt unul și unul, aleși pe sprânceană.
Nu lipsesc, întotdeauna, Constatin Dumitru, ziarist eminent (fost redactor șef la FLACĂRA, a stat pe scaunul pe care a stat și Adrian Păunescu 🙂 ), om fin și cunoscător în ale vinului, dar, cu regularitate, nici Dan Ciachir (în dreptul său trec revista CUVÂNTUL), scriitor, autorul cărții-capodoperă CÂND MOARE O EPOCĂ.

MERLOT, POTRIVIT CA O MĂNUȘĂ PENTRU VERTICALĂ

MERLOT se potrivește și el ca o mănușă VERTICALEI, adică acestui moment festiv, având noblețe și fiind aristocratic prin definiție.
În fiecare an, PRINCE MATEI iese și el diferit, ca o particularitate a anului. Măsoară anul, după cât de fierbinte a fost, după câte ore de soare a cărat cu sine. Dacă a fost an bun pentru vie și vin, dacă a fost secetos, ori dimpotrivă, dacă a fost ploios și zgârcit cu vinurile.

Uneori, e ceva mai aspru. Alteori, o idee mai vânjos. În alți ani, își domolește bărbăția.

De la an la an, PRINCE MATEI s-a transformat într-o colecție de REFERINȚĂ, care descrie anul și care a și devenit evenimentul calendarelor.

Un reper și pentru vinurile din Dealu Mare, în general.

ARTA-VERTICALEI-dfÎn general, SERGIO FALESCHINI preferă să își selecționeze echipa PRINCE MATEI după anul 2001, pe care îl consideră anul înscris în certificatul de naștere al prințului MATEI.
Atunci s-a conturat mai pregnant, probabil, caracterul de trăsături al deja celebrului vin.
De altfel, au mai dedicat și alții vinuri către personalități istorice de prim-rang: un exemplu ar fi chiar Prince Vlad, având cu totul alte calități olfactiv-gustative.
Ar mai trebui spus că PRINCE MATEI  a mers și la licitații/ ca orice obiect de valoare. La una dintre licitațiile organizate, PRINCE MATEI s-a vândut cu un preț apropiat de 1.500 lei.

PROIECTUL VERTICALEI DE VINURI

Este bine spus că Prince Matei este un vin care uimeşte, în primul rând, prin virtuțile olfactive. Abia apoi vine AVANTGARDA GUSTATIVĂ, prin aromele sale specifice, de fructe negre, coacăze şi fructe de pădure. Se potriveşte foarte bine cu miel, în primul rând, că tot suntem, încă, în ambianța primăvăratecă a sărbătorilor de Paște, dar – în egală măsură –  și cu vânat, carne roşie sau grătar.
În contact cu mielul/carnea de miel, PRINCE MATEI are darul de a-l frăgezi și a-l frământa, pentru ca el să fie bine mursecat la o masă pascală.

Temperatura optimă de consum este între 12 și 18 grade Celsius.

Proiectul Verticala de Vinuri înseamnă degustarea aceluiaşi vin din mai mulţi ani consecutivi. Verticala va începe cu prima etichetă, care poate fi din 2001 sau din oricare alt an. Este o ofertă specială. Ar trebui să fie cuprinse măcar cinci vinuri într-o verticală.  A fost  adaptat conceptul de verticală (degustarea prin comparaţie a aceluiaşi vin din ani diferiţi consecutivi) la mediul virtual şi a rezultat această campanie în premieră pentru piaţa online de vinuri din România, realizată împreună cu partenerii de la Vinarte. Cei care au realizat-o sunt cei de la www.unvinpezi.ro.  Unicitatea acestei Verticale constă şi în faptul că aceste etichete pot fi achiziţionate exclusiv de pe online. Astfel, ne-am propus ca să aducem în atenţia dumneavoastră, în zilele de luni şi vineri în ordine descrescătoare, toate ediţiile acestei etichete de colecţie începand cu 2008 şi terminând cu 1998, mai puţin 2005 când nu a fost produs.
A, și ar mai fi ceva: ar trebui adăugat că, pentru Prince Matei, care, în realitate/în fapt, nu este Merlot (chiar) pur, ci un cupaj de 90% Merlot și 10% Cabernet Sauvignon, strugurii provin din parcele anume consacrate, care se bucură de condiții naturale optime pentru obținerea de maximă calitate.

Numărul de ciorchini pe butuc este limitat, în așa fel încât să rezulte un echilibru perfect între acumularea de zahăr, concentrația de arome și substanțele colorante. Selecția strugurilor se face foarte minuțios, atât la recoltarea făcută manual, cât și pe banda de sortare, înainte de zdrobire și desciorchinare.

În nasul/și gustul Prințului Matei mai pot apărea arome de fragi, dar și piper verde, note de ciocolată și chiar de cafea, uneori.
Nu lipsesc nici variațiunile pe o temă dată, aceea a fructelor de pădure, cu coacăze și mure, dar și cu un timbru de vanilie.
Gustul este, în genere, sec, intens, corpolent, cu textura bine echilibrată, de/între tanini dulci și o astringență fină și bine temperată.
Vinul îmbuteliat la sticlă din recolta 2001, cu semnalmentele unui PRINCE MATEI a şi luat medalia de aur în 2009 la Mondial du Merlot , la Lugano, în Elveţia. Vinul este taxat drept unul de savuros, uşor spicy/condimentat şi posedând o culoare foarte vivid, care nu îi trădează vârsta. Mai mulți specialiști l-au recomandat ca având un  remarcabil potențial pentru învechirea la sticlă câţiva ani buni de acum încolo, considerând că rezistă presiunii vremurilor calitatea sa deosebită.
În 2012, compania VINARTE a organizat un șir de verticale în cascadă, din cauză că dorea să afle un nou audit al vinului său PRINCE MATEI, pentru a trimite o nouă probă de Prince Matei la concursul de la Lugano din acel an. Cum însă nu se decisese, încă, exact care an de recoltă va fi expediat spre evaluare juriului de la Mondial du Merlot, a consultat piața, revistele de specialitate și specialiștii, în general. Ca urmare a acestui fapt şi noi, presa, am putut face recomandări în acest sens, Prince Matei 2006 fiind unul dintre favoriţii publicului – și 2007, de altfel. Consultarea, la care am participat și noi, a fost una rodnică, acest prilej slujindu-le celor de la VINARTE și pentru evaluarea fiecărui an de recoltă în parte.

VERTICALĂ DE 12 VINURI PRINCE MATEI

Descriere
Verticala de vinuri Prince Matei – Vinarte
Vinescu.ro vă oferă 12 vinuri Prince Matei din 12 ani diferiți, din perioada 1998, aproximativ din anul preluării de către VINARTE a plantației VILA ZORILOR, de către SERGIO FALESCHINI și până în 2010. Anul 2005 lipsește din verticală deoarece a fost un an mai slab și RISERVA nu s-a făcut. PRINCE MATEI 2005 este absent din competiții.

1998 – Dealu Mare – Merlot sec
1999 – Dealu Mare – Merlot sec
2000 – Dealu Mare – Merlot sec
2001 – Dealu Mare – Merlot sec
2002 – Dealu Mare – Merlot sec
2003 – Dealu Mare – Merlot sec
2004 – Dealu Mare – Merlot sec
2006 – Dealu Mare – Merlot sec
2007 – Dealu Mare – Merlot sec
2008 – Dealu Mare – Merlot sec
2009 – Dealu Mare – Merlot sec
2010 – Dealu Mare – Merlot sec

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation

OXYGEN