Alira.ro | Datini de vin Borsec-Romaqua Group Borsec Iubesc Vinul Romanesc

Este foarte important sa stiti ce mancati, intotdeauna, asa ca, drinkfood.ro v-a pregatit un articol special astazi: cum descoperiti in alimente o bacterie mortala copiilor și adulților cu un sistem imunitar scăzut. Salmonella, ah, dulce salmonella (nu, glumesc, nu e deloc dulce, e mortala). Peste tot dam de ea, uf! ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
fondul de garantare a creditului rural fgcr-ifn-sa, fgcr-ifn-sa
Fondul de Garantare a Creditului Rural FGCR-IFN-SA s-a constituit în februarie 1994, potrivit Legii nr. 31/1990, ca o societate comercială pe acțiuni, în urma negocierilor Comisiei Comunității Europene și Guvernul României, reprezentat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, concretizând programul Comisiei Europene de sprijinire a procesului de privatizare a agriculturii ...
Read More
AVINCIS
Tuborg anunță lansarea ediției limitate Tuborg Christmas Brew, berea specială de Crăciun care dă tonul sărbătorilor de iarnă ale românilor încă din anul 2000. Devenită un simbol al Crăciunului, Tuborg Christmas Brew este singura bere specială de sărbători din România și va fi disponibilă pe piață și în 2017, timp ...
Read More
MALTA TRAVEL
malta forever, revelion, sărbători
Ofertantă oricând: Poate fi o soluție și pentru Revelion și Sărbători 2017-2018 Malta are calitatea de a fi frumoasă oricând. Frumusețea sa nu pălește. Fiind într-o zonă caldă, ea este pururi ferice și tânără. Sau, cel puțin, așa ne dă nouă impresia. De aceea, Malta este ofertantă și în decembrie, ...
Read More
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
casa-anca.ro

Efectele aplicarii legii supermarketurilor si opinia marilor retail-uri din Romania

Poziția Kaufland România referitoare la Raportul de modificare a Legii 321/2009

În urma transmiterii Raportului de modificare a Legii 321/2009, Kaufland România își exprimă următoarele puncte de vedere, ce vin în completarea comunicatului de presă transmis de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR):

Kaufland România atrage atenția că o astfel de propunere legislativă, prin care Comercianții persoane juridice autorizate să desfășoare activități de comercializare pentru produse alimentare au obligația ca, pentru categoriile: carne, legume și fructe, să achiziționeze aceste produse în proporție de cel puțin 51% corespunzător fiecărei categorii, provenite din lanțul alimentar scurt, așa cum este definit în Politica Agricolă Comună a Uniunii Europene. Prin excepție, în lunile de iarnă, decembrie-februarie legumele și fructele din import pot reprezenta maximum 70% din oferta, pe fiecare categorie, a comercianților menționați.trebuie să fie însoțită de un plan de implementare concret, cu un calendar și termene de aplicare realiste și aplicabile.kaufland_26062100

Studiile și analizele interne Kaufland România au confirmat că acest demers legislativ ar putea determina o nesiguranță pe piață și nu rezolvă problemele agriculturii din România: lipsa infrastructurii adecvate de producție și de depozitare, fiscalizarea și controlul sectorului de producție (de exemplu controlul pesticidelor), lipsa asocierii între producători, lipsa unei strategii naționale cu privire la combaterea efectelor meteo. Cu certitudine, având în vedere condițiile actuale, propunerile de modificare a Legii 321/2009 nu vor putea fi puse în practică.

Kaufland considera că, în acest moment, ar trebui să fie prioritare soluțiile legislative care să susțină producătorii autohtoni să se dezvolte astfel încât să răspundă cerințelor consumatorilor, precum asocierea și cooperarea. Având în vedere pe de o parte, expertiza și experiența specifică unui retalier internațional și, pe de altă parte, problemele cu care ne-am confruntat de-a lungul timpului în privința identificării și selectării producătorilor autohtoni care să respecte cerințele de cantitate și de calitate necesare, acestia isi exprima disponibilitatea consultării în ceea ce privește identificarea soluțiilor de sprijinire a micilor producători. Inițiativele legislative care să susțină dezvoltarea și oferirea de consultanță micilor producători ar trebui să reprezinte o prioritate pentru autorități. Astfel, acestia sustin punctul de vedere al AMRCR conform căruia „Lanțul scurt de aprovizionare nu garantează sprijin pentru producătorii români și restrânge libertatea consumatorilor români de a alege.”

Este cunoscută apetența românilor pentru produsele autohtone, însă nu ar trebui ignorat dreptul de liberă alegere a consumatorului de a beneficia de o varietate cât mai largă de produse. Limitarea acestui drept ar putea determina chiar și încălcarea legislației europene.

Din informațiile pe care acestia le detin, în acest moment, nu a fost realizată o statistică centralizată sau o bază de date la nivel național a tuturor producătorii autohtoni, există riscul ca noile propuneri legislative care să contravină legislației concurenței. Acest lucru ar putea conduce la anumite speculații din partea producătorilor români, care, se considera că, în prezent, nu ar putea să facă față cerințelor pieței de consum. Consiliul Concurenței a oferit un punct de vedere încă de anul trecut, când această lege a fost adusă în dezbatere, considerând-o neconcurențială și că ar putea genera discriminarea între diverse forme de comerţ cu amănuntul, respectiv hipermarketurile sau supermarketurile în raport cu magazinele mici de cartier sau chioşcurile.

Ce este Kaufland Romania?

Cu o rețea de 108 magazine, Kaufland România a urmărit, încă de la începutul dezvoltării companiei pe piața românească, în primul rând selectarea și susținerea producătorilor autohtoni. În acest moment, peste 50% din sortimentul nostru este produs în România. Pentru anumite produse, acolo unde găsim furnizori, lucrăm cu companii locale. Spre exemplu, la panificație avem un procent de 100% produse din România; la sortimentul de ouă peste 90% provin din România; peste 60% din numărul de articole din sortimentul de miere sunt din România. În ceea ce privește lactatele: numărul articolelor românești din magazinele Kaufland a crescut în ultimii ani cu peste 15%/an. În acest sens sunt elocvente numeroase proiecte și campanii, desfășurate la nivel național, menite să demonstreze strategia companiei Kaufland de sprijinire a producătorilor autohtoni, ultimele fiind proiectul „Țara mea” și campania „Din toată inima pentru România”.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation

OXYGEN