Alira.ro | Datini de vinSalonul International de Vinuri, Timisoara 31 martie – 2 aprilie 2017
Ah! Eterna lupta intre persoana care spune ca apa de la robinet e buna si cealalta, care bea intotdeauna numai apa cumparata (plata si minerala). De asta am si putea spune ca sunt 2 tipuri de oameni...nu credeti? Azi aflam raspunsul! Inginerul Alex Manea a aratat, la antena3.ro, care este ...
Citește mai mult
Pernod Ricard, conviviality creators
In sfarsit, ne intrebam daca se stia sau nu despre acest DUBLU STANDARD AL ALIMENTELOR. Dar haideti sa urmarim si declaratiile oficialilor, celor din Comisia Europeana, dar si demintarilor si functionarilor publici care lucreaza/lucrau in Guvern, respectiv Parlament. Aceasta este cea de-a treia parte a articolului, >>CEA DE-A DOUA PARTE ...
Read More
AVINCIS
 Tuborg România, parte a United Romanian Breweries Bereprod (URBB), inovează piața de bere prin lansarea unui sistem unic de protecție a capacelor dozelor de bere împotriva factorilor externi: o folie de protecție din aluminiu (Alu-Foil) 100% reciclabilă. Consumatorii pot savura astfel berea direct din doză, fără a fi preocupați de ...
Read More
MALTA TRAVEL
Am pregatit pentru tine o super oferta, extrem de rara de la FlyDubai pentru foarte multe vacante exotice. Mai exact sunt urmatoarele: ETIOPIA, Oman, Zanzibar, Dar Es Salaam, Maldive, Sri Lanka, Nepal si Emiratele Arabe Unite. Mai jos sunt toate promotiile si perioadele corespunzatoare ofertelor! ATENTIE TOTUSI, ca-ntotdeauna perioadele sunt ...
Read More
Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
casa-anca.ro

Dacian Ciolos; in functia de prim ministru al Romaniei – Comunicatul Asociatiei Bio-Romania

.
  • instrumente de certificare adecvate pentru a face faţă complexităţii

Consolidarea capacităţilor ONG-urilor ecologice Asociaţia BIO România, salută desemnarea domnului Dacian Cioloş, în funcţia de Prim Ministru al României şi îşi pune mari speranţe în rezolvarea problemelor stucturale ale societăţii româneşti în ansamblul ei, dar în special în dezvoltarea agriculturii şi în revigorarea Satului românesc.

Nădăjduim în dezvoltarea spaţiului rural românesc în aşa fel încât tinerii plecaţi la cules de “căpşuni” să se poată întoarce pe pamnatul lor şi să îşi poată creşte în Pace şi Bucurie copiii!

Avem în continuare convingerea că Agricultura ecologică în special pentru micile gospodării ţărăneşti rămâne cea mai bună soluţie de dezvoltare economică durabilă şi sustenabilă, atât pentru natură, cât şi pentru fermieri, dar şi pentru consumatorii de produse BIO.

Au rămas multe probleme de rezolvat în spaţiul rural românesc şi sperăm că nouă echipa guvernamentală să asculte şi Ţăranul român, care vrea trăiască demn pe pământul strămoşesc!

Întâmplarea a făcut ca în fatidică zi de 30 octombrie 2015 să se încheie la Bucureşti cea mai inportanţă conferinţă internaţională în care s-a analizat potenţialul dezvoltării Agriculturii Ecologice în Europa Centrală şi de Est, organizată de Asociaţia noastră, împreună cu IFOAM EU.

În continuare va prezentăm concluziile desprinse din cele 2 zile de dezbateri ale conferinţei. Aceste concluzii vor sta la baza elaborării strategiei de dezvoltare a agriculturii ecologice în Europa în perspectiva anilor 2030!

Dumnezeu să Binecuvînteze România, Europa şi conducătorii lor!

image005

Foto de la lansarea Asociatiei Bio-Romania – 13 septembrie 2008 – la Muzeul Satului

Strategia IFOAM EU pentru ţările Central şi Est Europene

Introducere:

Scopul seminarului a fost de a arată contextul în care îşi desfăşoară activitatea în sectorul organic de regiunea CEE şi de a dezvolta un set robust de strategii adaptate la politică / de reglementare şi de piaţă, pentru a face faţă provocărilor specifice din regiune.

Rezultatele acestui grup de lucru pentru centrul şi estul Europei, vor fi introduse în strategia sectorială şi strategia internă a IFOAM EU.

Ambele strategii urmează să fie finalizate până la sfârşitul anului 2015.

Atelierul de lucru a început cu prezentarea de către moderatorul Raffaele Zanoli a

IFOAM UE Vision 2030 (p.7), care a fost lansat în Riga, la al 9-lea Congres European.

Participanţii din următoarele ţări au luat parte la atelier: Bulgaria, Ungaria,

Macedonia, Republica Moldova, Republica Cehă, Estonia, Slovacia, Germania şi România.

Pentru orice întrebări legate de viziune şi procesul strategiei, va rugăm să scrieţi la

Yulia.barabanova@ifoam-eu.org

 

Factorii politici

  • puterea Lobby este redusă
  • Lipsa de personalităţi puternice
  • Legislaţia industria alimentară favorizează ferme de mari dimensiuni (pentru alimente prelucrate)
  • partidele politice verzi sunt slabe
  • Politica UE prevalează asupra sprijinului naţional
  • Lipsa politicilor educaţionale axate pe organic (la nivelul şcolii)
  • Subvenţiile nu favorizează sectorul organic (de exemplu, Ungaria)
  • poluatorul plăteşte un principiu care nu se aplică şi nu este sprijinit prin sistemul de impozitare
  • achiziţiile ecologice lipsesc
  • se sprijină Politica de cultivare a OMG-uri care limitează creşterea organică
  • Lipsa de recunoaştere de către consumatori a produselor ecologice
  • Politica fiscală nu recunoaşte principiul poluatorul plăteşte
  • organizaţiile slabe ale societăţii civile în domeniul agriculturii Bio şi a protecţiei mediului, (umbrela organic, ONG-uri, universităţi, organizaţiile ţărăneşti).

ARE NEVOIE :

  • organizaţie umbrela puternica pentru activităţile de coordonare şi de comunicare
  • Reducerea birocraţiei pentru fermele mici
  • Informarea consumatorilor / educaţie
  • transferului de cunoştinţe către agricultori
  • Prelucrare & brand-uri locale
  • atenţia mass-media asupra beneficiilor alimentelor ecologice faţă de natură şi sănătatea consumatorilor
  • dezvoltarea pieţei locale BIO (CSA, marketing direct) şi dezvoltarea lanţului scurt de aprovizionare

Factorii economici :

  • Costurile ridicate de certificare pentru micii fermieri
  • cerinţele consumatorilor sunt slabe din cauza educaţiei sau puterea de cumpărare şi mass-media care nu promovează beneficiile alimentelor BIO
  • puterea de cumpărare redusă a consumatorilor, preţul este un factor de limitare a vânzărilor BIO
  • Lipsa de prelucrare locală şi de export a materiilor prime BIO
  • Ambalarea şi prezentarea produselor BIO este deficitară
  • ecologic este văzut că un lucru snob (ceva pentru clasa de mijloc de sus) -& gt; strategii de marketing / politici greşite
  • diferenţa de preţ dintre convenţional şi organic, datorită eficienţei lanţului de aprovizionare şi a volumului redus de vânzări a produselor BIO
  • lanţul de aprovizionare nu este eficient / scară mică
  • Accesul la pieţe: micii fermieri nu au mijloacele necesare pentru comerţ eficient
  • Accesul pe piaţă şi logistică

INCERTITUDINI

  • Credibilitatea şi încrederea în produsele BIO (trasabilitatea deficitară)
  • acapararea terenurilor de către culturile convenţionale

 

FACTORI DE MEDIU & TEHNOLOGICE

  • “cooperativă” este încă un cuvânt murdar în unele ţări foste comuniste şi au nevoie de a sublinia cooperarea; este nevoie de un concept alternativ
  • cunoştinţe tehnice, aptitudini organizatorice
  • Factori umani, neinstruit în domeniul agriculturii BIO
  • probleme tehnologice de prelucrare a alimentelor BIO
  • Lista de intrări permise este în funcţie de ţară (diferenţe de ţară)

 

TENDINŢE

  • Urbanizare / migrarea la Vest / aspectele demografice (rată scăzută a natalităţii)
  • Schimbările climatice
  • Certificarea se schimbă (nevoia certificatorilor de a lucra cu o gama de produse, de exemplu prelucrate, neprelucrate, non-food, etc.)
  • Integrarea europeană continuă
  • prăpastia dintre generaţii în agricultură (din cauza colectivizării trecute); pierderea de know-how; îmbătrânirea populaţiei agricole
  • acapararea terenurilor influenţează accesul unor fermieri la terenuri în unele ţări
  • OMG-uri
  • schimbare structurală în sectorul organic: scară mai mare, mai complexă;
  • cosmetice
  • Lipsa de discuţii între organic şi convenţional
  • Agricultura Urbană atrage segmente de tineri

 

PUNCTE SLABE

  • Lipsa de profesionalism şi cunoştinţe tehnice
  • scară mică
  • Certificarea are găuri negre
  • cooperarea redusă în cadrul sectorului
  • recunoaşterea mărcii BIO a UE este scăzută
  • lipsa unor date statistice fiabile, datorită inxistentei la nivel UE a codurilor CAEN pentru produsele BIO
  • Lipsa de cunoştinţe tehnice pe nivel de exploataţie agricolă; certificare şi de prelucrare
  • Probleme cu asigurarea IMPUT-urilor în agricultura BIO (seminţe; furaje, fertilizanti)
  • Lipsa capacităţii & viziune strategică pentru acest sector
  • Trasabilitatea în cadrul pieţei UE
  • Lipsa de cooperare internaţională
  • pieţe interne de dimensiuni mici
  • dependenţei de combustibilii fosili, datorită nevoilor mecanice ridicate
  • utilizarea energiilor regenerabile scăzute şi a tehnologiilor eficiente
  • disponibilitatea redusă a alimentelor ecologice -> preţurile ridicate de consum
  • bugetul redus pentru publicitate / comunicare
  • bugetul redus pentru investiţii în sectorul (fermieri; procesare)
  • Subvenţie (nu de piaţă) condusă de producţie
  • inconsecvenţă în comportamentul actorilor din agricultură ecologică

 

AMENINŢĂRI

  • Omogenizarea standardelor
  • TTIP
  • OMG-uri şi contaminarea cu pesticide (praguri mai ridicate)
  • creştere a birocraţiei
  • Dispariţia micilor fermieri
  • Conflictele / destabilizarea UE
  • Autorităţile publice deleagă competenţele de certificare a produselor BIO
  • Depopularea zonelor rurale
  • Schimbările climatice
  • Fraudele
  • Pierderea biodiversităţi •acoperire negativă mass-media
  • Reacţii din industria convenţionalului
  • Pierderea fertilităţii solului / eroziunii solului
  • Îmbătrânirea fermierilor

 

OPORTUNITĂŢI

  • avantaj de a fi târziu veniţi
  • extinderea UE
  • pieţe în creştere
  • PAC Greener
  • dezvoltarea energiilor regenerabile
  • procent mai mare de persoane implicate în sectorul agricol din regiunea CEE
  • Standardul de viaţă va creşte
  • Creşterea mişcărilor suveranităţii alimentare
  • Liberalizarea comerţului
  • folosirea intrărilor mici; forţă de muncă ieftină (pe termen scurt)?
  • inovaţii tehnologice favorabile şi de cercetare
  • Informaţii / schimbul de cunoştinţe
  • Dezvoltarea agriculturii funcţii multiple
  • criza petrolului
  • Creşterea bolilor umane / obezitate
  • Creşterea gradului de conştientizare a mediului în public
  • Strategii ONU favorabile protecţiei mediului
  • strategii regionale (de exemplu, pe Dunăre)

Strategii pentru ţările CEE (Central & Eastern Europe)

 

TOP clasat STRATEGII

  • Sprijinirea dezvoltării de prelucrare ecologice în CEE în toate modurile posibile
  • Creşterea resurselor pentru cercetare şi ştiinţă în scopul de a creşte eficienta şi productivitatea
  • Educarea consumatorului: cu privire la avantajele agriculturii ecologice; cu privire la efectele negative ale OMG şi agricultura convenţională;
  • Dezvoltarea de cercetare pentru tehnologie şi intrări pentru agricultura ecologică
  • Promovarea educaţiei privind agricultură ecologică la toate nivelurile, de la grădiniţă până la universităţi
  • simplificarea birocraţiei pentru micii producători (de certificare, control şi prelucrare)
  • cooperarea continuă cu mass-media de a informa consumatorii

image004

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation

OXYGEN